Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mongolec #20564:
takže aj krátky dvere 4 alebo 5? To je jasná diskriminácia v prospech Škodo-SOR-ky, nikto iný nerobí krátke vozidlá so 4 dverami ? Takže Žilina si ide vysúťažiť 30Tr a 31Tr- načo robia súťaž?
A je to jasné! ☠
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:167899-2012:TEXT:SK:HTML&src=0

10 dlhých, 10 krátkych; počet dverí 4, resp. 5 (=> "veľkorysé" dispozičné riešenie). ?
http://www.dpmz.sk/n80/
Vlani tam bol klbák, pri terajšom CP by poň vodič nemal kedy ísť. Každopádne, nebolo by lepšie, keby namiesto posily (alebo popri nej) išiel doplnkový spoj okolo 23:30? Asi málokto bude po vystúpení posledného interpreta (Vondráčkovej) čakať hodinu na L50.
Reply on: Valec #20561:
Beriem späť, už som to v tej kope textu našiel. Čiže súťaž šitá na mieru jedného dodávateľa, akurát si môže vybrať z dvoch rôznych typov (ak teda 24/25Tr ešte ponúka).
Reply on: Majo #20556:
A kde máš napísané, že tá homologizácia musí byť hotová do začiatku júla?
takze koniec koncou sa mozeme tesit na 30/31 tr a zrejme ziadny uchadzac nedoda iny typ tolejbusov..a nakoniec najnizsia cena ,moze byt nakoniec este vyssia ako u inych verejnych obstaravani v inych mestach...na zamyslenie.... ? tak potom kde sa setri???
Reply on: Majo #20558:
Tento nezmysel je bohužiaľ podporovaný z najvyšších miest - čo by robill Správne Orgány V Tvare Zlomku, keby nemuseli schvaľovat stročné trolejbusy a nariaďovať odstránenie tlačidiel dopytu z dverí?
Reply on: OBUS #20557:
Nie pri vývoji, ale až po vývoji. V tom, že je nezmyselné schvaľovať vozidlo v už inej krajine EÚ schválené, Ti dávam za pravdu. Taká je legislatíva... O to väčší je to nezmysel, keď už mnoho vozidiel toho typu nejaký ten rok spoľahlivo slúži.
V dnešnom globalizovanom svete mi pride trochu čudne že je potreba homologizovať typ a hlavne trolejbus, pričom všetky su z ČR resp. krajin Eu a ten proces museli absolvovať pri vývoji... Mylim sa?
Reply on: Valec #20555:
Tu ale nejde o cenu homologizácie, ale o to, že sa nič do začiatku júla s najväčšou pravdepodobnosťou homologizovať nestihne, pretože homologizácia zahŕňa najazdenie určitého počtu km a to sa nedá zo dňa na deň.
Reply on: Majo #20553:
Každopádne priamo v opise je uvedené "Predmetom zákazky je dodávka nízkopodlažných trolejbusov pre mestskú hromadnú dopravu do sídla obstarávateľa, vrátane všetkých nákladov s tým spojených. Trolejbusy musia byť kompletne vybavené vrátane elektrovýzbroje, informačného systému a zákonných povolení na prevádzku tak, aby boli ihneď po dodaní schopné prevádzky na miestnych komunikáciách. (Rozhodnutie Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR o schválení ponúkaného typu trolejbusu na prevádzku na trolejbusových dráhach v SR)."

Takže dodané objednávateľovi musia byť vrátane všetkých nákladov s tým spojených a s povolením na prevádzku. To ale nebráni uchádzačovi ponúknuť aj 26/27Tr a toto všetko si zahrnúť do ceny. Nemám predstavu čo stojí homologizácia, ale ak je v cene rezerva, jednoducho môže jeden z potenciálnych dodávateľov (Škoda) získať schválenie ďalšieho typu.
Reply on: Kami #20543:
Alebo to proste nevyšlo do Opisu.
Reply on: kvorka #20551:
Zo schválených vozidiel u nás áno. Inak ju spĺňa aj Solaris.
Reply on: Dispecer #20550:
Nemyslím si, že schvaľovací proces dráhového vozidla je také martýrium, aby sa kvôli tomu oplatilo uprednostňovať nákup autobusov pred trolejbusmi. To teda asi nebude dôvod neobnovy trolejbusového parku v KE.
Reply on: Mongolec #20547:
čiže šírku spĺńa len 30/31Tr?
Reply on: Majo #20549:
Trefné.

Off-topic:
Asi aj to je jedným z dôvodov, prečo sa v Košiciach radšej nakupujú CNG autobusy (u ktorých stačí, aby všetky testy vozidlo absolvovalo v niektorej z krajín EÚ), ako električky / trolejbusy...

Každopádne (aj napriek tomu, ako je to nastavené), gratulujem k tomuto počinu... ?
Reply on: lubik2100 #20546:
Nemajú prečo byť schválené, nikde nejazdia. Štandardne sa v našich podmienkach najprv vyberie dráhové vozidlo a až potom prebieha schvaľovacie konanie, keďže v opačnom prípade je SORtiment veľmi obmedzený.
hlavne som zvedavy na tie povolenia ohladom 26-27 tr...aky ma potom vyznam robit tender na vopred vyhranu sutaz...tak ako v banskej bystrici
Každý podobný parameter tam má uvedený min/max údaj, iba šírka vozidla je presne definovaná. Keď som to prvý raz čítal, nevšimol som si to a skôr mi to pasovalo na 24/25Tr (kvôli nižšej minimálnej kapacite). Teraz to fakt vyzerá na 30/31Tr, príp. 26/27Tr - zatiaľ odhliadnuc od (ne)povolení.
a u nas nie su schvalene trolejbusy skoda 26-27tr-solaris ...?parametre v celku sedia so SOR 30-31 tr

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.