Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: simkoslav #13535:
Zdá sa mi, že žilinský náter dostali aj Ikarusy 11 a 19.
Reply on: Mongolec #13531:
Ikarusy boli postupne odstavované z prevádzky po 1. 7. 1996, kedy boli otvorené trolejbusové linky č. 4 a 5. Posledných 8 Ikarusov bolo vyradených v roku 1996-97. Žltozelený náter dostali Ikarusy b. č. 18 a 31.
Takže po poriadku:
Dňa 5.7.1992 bola linka 1 rozdelená na L1 (Vlčince - Bytčica) a L11 (Vlčince - Lietavská Lúčka), a to tak, že každý druhý spoj bývalej L1 pokračoval z Bytčice do Lietavskej Lúčky. Dôvodom bolo, že do Lietavskej Lúčky už cestovalo menej cestujúcich a bolo potrebné výkony presunúť na iné linky. Navyše, obec už nebola súčasťou mesta.
Od 1. 4. 1993 na základe dohody medzi DPMŽ a SAD boli linky do obcí, ktoré neboli súčasťou Žiliny presunuté do SAD aj s vozidlami, ktoré na nich jazdili. S nimi aj autobusy Karosa C744. L11 zanikla a L1 premávala všetkými spojmi len po Bytčicu.
Od 20. júla 1994 sa trasovanie prispôsobilo budúcej trolejbusovej L1. Ešte autobusová L1 premávala len v úseku Vlčince - Hálkova v 12-min. intervale v špičke. Zároveň bola posilnená linka 4 v sedle (12/20min.) a linka 22 bola presunutá z trasy Brodno - Kamenná, ZVL na trasu Brodno - Bytčica. Linka 26 bola predĺžená na Kamennú. Od 17.11. 1994 už na L1 autobusy plynule nahradili trolejbusy. Keďže však mohli vyjsť do ulíc len sólo trolejbusy, zhustil sa od tohto dňa na L1 interval z 12 na 10 min..
Či Ikarusy jazdili aj na L22 po 20. júli 1994 sa mi zistiť nepodarilo.
Reply on: VLK #13520:
Kĺby do Brodna chodili ešte aj vtedy, keď chodili trolejbusy len na linke 1.
Reply on: VLK #13530:
Zdá sa mi, že som raz z Rajeckej cesty cestoval C744-kou na Vlčince.
Reply on: Mongolec #13527:
Keď už sa tu rozbehla téma Ikarusy, nevie niekto, kedy bol vyradený posledný Ikarus v Žiline? Už sa to tu niektorí pýtali, ale odpoveď som nenašiel. Prežil aspoň 1 kus rok 2000?
Ja som naposledy videl Ik niekedy v r. 1997-8. Niekedy v polovici 90. rokov už červené dostávali žilinské farby. Posledné modré dvojdverové Ikarusy boli vyradené o čosi skôr a medzi sebou sa trocha líšili, napríklad usporiadaním sedadiel. Pamätám si, že jeden mal vzadu dva dvojrady a ďalší svetlejší od neho mal vzadu "päťku".
Reply on: Mongolec #13527:
som sa nikdy nestretol (jednu z C744 som stretával v L32, kde bežne z reproduktorov hralo aj rádio, čo bolo super), do Brodna chodila L22, ale nie som istý, či tam premávali kĺbové vozidlá...
Reply on: URBINO #13528:
áno, ale potom sa rozdelila na dve, neskôr L11 zanikla (keď sa Liet. Lúčka odtrhla)... a na L22 od jej presmerovania do Bytčice nie som istý, či premávali klbáky...
Reply on: VLK #13526:
a nepremavala l.1 az do L.Lucky?
Reply on: VLK #13526:
Matne si spomínam, že na L1 jazdili aj Karosy C744 a do Brodna už vtedy tuším chodievala L22.
Reply on: Kubush #13524:
v tej dobe nie som istý, či do Brodna jazdili IK280... Linka 1 z Bytčice jazdila cez centrum na Vlčince, linka 11 - ???, to si fakt nespomínam... vie niekto, ako to bolo so spojením do Brodna?
Valec: keby si chodil na linke 24 každý den ako ja, potom by si si nemyslel že na linke 24 by sa klbak neuživil. Rano 7:15 by sa klbak uživil určite ako aj 14:55 a 15:10!!!!!!!!
Reply on: MatusZA #13519:
to si zivo pamatam...asi tak 14 rokov dozdau mozno aj menej.......vtedy som bol dieta a v brodne som nebol.......ale potom neskor ked som sa do brodna dostal a prezeral som si konecnu autobusu...neslo mi do hlavy ako sa tam mohol klbak otocit........aj ked som bral do uvahy ze na ikaruse 280ke sa otacala aj zadna naprava
Reply on: VLK #13521:
Tej s. r. o.
Reply on: Kvacalova23 #13518:
Bytčica bola vždy obsluhovaná MHD viac ako iné časti, hlavne z dôvodu umietnenia ľahkého priemyslu, ktorý sa nachádza medzi samotným mestom (pod Solinkami) a mestskou časťou (miekárne, podnik IGHP, Ferona, kedysi Tehelne, tlakové nádoby, agrovýkup - sýpka no a pravdaže ZVLka, ktorá mala kedysi aj svoju linku, ktorá sa otáčala na obratisku pri železničnej stanici Bytčica) ako aj umiestnením školy (predtým SOU Stavebné, dnes je to SOŠ dievčenská, inšpektorát práce a ečče niečo tam je...).
Reply on: TeBeCe #13515:
ktorej SAD Žilina bolo vozidlo odpredané? Tej a.s. alebo tej s.r.o. ❓
Reply on: MatusZA #13519:
pamätáme tie časy... to bolo za oných dní, keď ešte existovali linky 1 (do Bytčice) a 11 (Liet. Lúčka), to jazdili 280, nejaký čas sa potom objavovali B741-ky...
Kedysi v 90-tych rokoch chodil na linke 22 aj kĺb (Ikarus 280).
Reply on: Michal2 #13514:
Realita je taká, na 22-ku nemôže byť vypravovaný kľb, hoci by tu v rannej špičke pasoval. DPMŽ sľúbilo že dôjde k zmenám na autobusových linkách. A verím že sa pokúsi o zmenu, aby na ranné spoje do Bytčice mohli byť nasadené kľbaky. Síce má Bytčica len 2200 obyvateľov, ľudia tu cestujú veľmi veľa. Cestuje sa veľa do škôl a za prácou. V minulosti spojenie do Bytčice v rannej špičke 23 spojov/hodina teraz len 7.
Reply on: Miro #13510:


Čiže harmoniku nie na linky 22, 27, 29 a 30. Ak si zoberieme ako sa otáčajú vozy na Kamennej, tak radšej ani na L26. Ostáva nám teda 21, 24 a 31. Nehovoriac o tom, aké sú podmienky na otočkách v Chlmci (obracanie v hlavnej ceste) tak jediné normálne podmienky sú na 24 a 31. A tieto linky som teda ešte nevidel tak plné, aby sa tam harmonika (možno tak v 2 spojoch za deň) uživila. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.