Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
A také cesty do Vrania, Žilinskej Lehoty či v Zástraní tie majú aké parametre ? Ako tam vôbec môže DPMŽ pustiť autobus ?
V Žiline robili dopravu "dopravní inžinieri" (nemyslím len MHD) - to vidíme každý deň na vlastné oči. Spackané križovatky, upchaté cestičky dobré pre konské povozy.
Reply on: Juraj #12996:
Nehnevaj sa, ale účelovo dramatizuješ. Cesta na Hájik od severu je normalizovaná mestská komunikácia kategórie C 8,5, stúpanie 9 a 11 % nie je nič výnimočné. Cesta plne vyhovuje prevádzke autobusov. Zdá sa, že niekto tu už zabudol, ako pred vybudovaním južnej trasy od Hôreckej cesty práve tadiaľto jazdila linka 6 na Hájik. ?
Ale máme tu úseky ako :
cesta na Veľký Diel od VÚD po ŽÚ, Kuzmányho pri Kolečku a úseky na Tajovského, kde cesta zďaleka nemá parametre trolejbusovej dráhy ale trolejbusy tu veselo jazdia (najmä ten úsek na Veľký Diel je len širšia lesná cesta). Tam to nevadí ?
Reply on: Pišta #12994:
Je to hazard so zdravim a zivotom cestujucich!!! "Ponuky" od roznych "odbornikov" sme mali cele roky, nikdy sme si vsak nedovolili takyto vabank! Hlavna pristupova cesta na Hajik z juhu z Horeckej ma aj pre prevadzku MHD svoje normalizovane sirkove parametre a stupanie do 4-6%. Preto na nu boli navrhovane a prevadzkovane trolejbusy a autobusy. Druha, tzv. nudzova alebo poziarna, havarijna cesta vedie zo severu a primarne sluzi pre pripady, ze by sa stala nejaka mimoriadna udalost na hlavnej ceste od spadnutia mosta na Slnecnom namesti az po nejaku velku dopravnu nehodu. Ma tomu primerane stupanie 9, niekde az 11 %! Najma v zimnych mesiacoch je to pre zimnu udrzbu mimoriadne zlozite zabezpecit a v sucasnej historii DPMZ si toto riziko nikto na seba nezobral. (Uz supervynimkou je tam L51, ale s prihliadnutim na minimalny pocet spojov a jednosmernu jazdou iba dolu z kopca.) Ten, kto sa pod toto podpise, v plnom rozsahu zodpoveda za tieto ZNAME rizika a plne bude zodpovedat za pripadne dosledky.

Je to vysledok toho, ze dopravu v sucasnosti nerobia dopravni inzinieri na zaklade cisiel a odbornych technickych parametrov, ale psychologovia, sociologovia a clenovia roznych zdruzeni a nadacii na zaklade peticii a laickych nazorov.

Bezpecne by bolo L27 potiahnut nanajvys najdalej na Kvacalovu za Sharingam s normalizovanym obratiskom a tak zabezpecit dopravnu obsluznost novych obytnych suborov v tejto casti mesta.
Reply on: marek231 #12992:
Možno by bolo vhodné, keby si aspoň priznali chybu a ospravedlnili sa verejnosti. Za tie tri "šroty" sa mohol radšej kúpiť aspoň jeden nový Tr25 alebo Solaris.
www.dpmz.sk

Názov:
Re: Re: Re:
Dátum: 2007-08-28, 10:21

Autor:
Gubala
IP:213.151.236.87


Re:384 V súčasnosti je jedinou pripravenou zmena linky 27 s ukončením na zástavke Stodolova. Ďalšie zmeny budú závislé od postupu odovzdávania ciest 18, 64.
Reply on: tux #12977:
Môzem ta poprosit aby si mi napisal svoju mailovu adresu na moju mailovu adresu? Dakujem.
Reply on: tux #12971:
Zastancovia mlcia ako hluchý dvere a nevedia kde teraz...Uz pred par tyzdnami ked som sa stretol s Michalom2 a Jozefom tak sme ostro kritizovali nakup "trolejbusov" zo Zlina. No takto to dalej isto nepôjde ale....to uz si hadam niekto s toho komercneho podniku niekedy vsimne.... S pozdravom.
Reply on: tux #12964:
A ak ho cital tak nech sa nad tym naozaj zamysli co tu bolo a nebolo dobre. Varovný prst uz je vystrcený a ci pomôze...uvidime.
Reply on: Juraj #12974:
Asi viem na čo narážate. Ak sa vás to dotklo tak sa ospravedňujem. Je mi to naozaj ľúto. Aj by som tu čosi napísal, ale neviem či by som neuškodil ešte viac. ?
Reply on: Mike #12986:
asi tak... ?
Juraj, predpokladám, že po zavedení novej koncepcie niekto príde na to, že je síce nepatrný nárast na kúpu dvojpásmových lístkov, ale pomerne radikálny pokles prestupných lístkov... S tým súvisí aj deficit z príjmu cestovného. Predpoladám, že po zlepšení spojenia z Hlín do centra bude menší príjem z týchto cestujúcich, ako strata z úbytku cestujúcich z Vlčiniec a Hájika. Sám vidíte a máte informácie, čo sa v DPMŽ robí a že nie všetko je kosher ( i keď na druhej strane určite urobili aj kus dobrej práce, o ktorej sa nepíše ). Predpokladám, že zlá situácia s vozovým parkom trolejbusov, zníženie príjmu do kasy DPMŽ a iné faktory, budú musieť postaviť vedenie DPMŽ a mesta pred ťažkú otázku - zvýšiť dotáciu na MHD alebo zvýšiť cestovné?

Otázka znie - pri zachovaní súčasného linkovania, pri pláne investícii, ktoré Vy ste mali v pláne atď. by bolo nutné zvyšovanie cestovného alebo nie? Predpokladám, že DPMŽ a mesto budú musieť nepopulárny krok urobiť v prvej polovici budúceho roka. Aký je Váš názor ? ( navyše príjem z reklamy stále je pomerne nízky.... )
Reply on: milan005 #12982:
Keď si dáš trochu námahy, niečo nájdeš aj v tomto fóre (aj Jurajove vyjadrenia). Inak súhlasím s VLKom.
Reply on: Mike #12985:
Asi skôr tip. ?
Reply on: S499.1023 #12979:
Presne tak. Donekonečna omieľané:
MHD veľkého mesta: dojdeš na zastávku a hneď Ti to ide/stále niečo ide.
MHD malého mesta: dojdeš na zastávku, musíš kunúť CePo a zistíš, že to chodí raz za pol hodinu, hodinu,...
MHD malého zaostalého mesta SVK a ďalej na východ: dojdeš na zastávku, kukneš CePo (ak tam je) a zistíš že to chodí raz za čas a aj to very random (bez intervalu)

Mne osobne sa súčasné linkové vedene trolejbusov pozdáva, akurát by som zmenil tarifu a intervaly: samozrejme, keby k tomu boli prostriedky a vozidlá, čo nie sú. Ale Vladimír mal podľa mňa ideálny typ pre intervaly súčasných t-bus liniek 8 min špička/12 sedlo.
Zdravim diskutujucich. Mam par detailov vhodnych do debaty. Len heslovite.
1. 227 nebol nikdy vyradeny ani urceny ako nudzovy sklad nahradnych dielov. Jednoducho mu zhorel pomocny motor. Ten bol vymotovany, opraveny a namontovany nazad. Eto vsjo. Na generalku by mali ist 228,205 ale kedy a kam, who knows?
2. Na oranzovom zlinaku 338 (cislo DPMZ asi 246) nebola menena podlaha, blatniky ani hrdzave plechy. Prebieha uprava niektorych komponentov vzhladom na rozdielne napätie trakcie ( zlin 600 voltov, zilina 750 voltov ) a uprava vzduchoveho rozvodu kvôli pouzitiu jedneho pomocneho motora miesto dvoch.
3. Nove trasovanie liniek je asi naozaj schvalene, takze nejake zasadne zmeny uz nebudu mozne. Ale vzhladom na to ze kompeteny na oficialnej stranke DPMZ na prispevky reaguje tak nejaka "komunikacia s verejnostou" pravdepodobne existuje.
PS. Nakup vyradenych trolejbusov zo zlina bola podla podla mna hlupost. Kam asi smeruje trolejbusova doprava, ked sa namiesto modernizacie vozoveho parku nakupuju stare sroty?
Reply on: milan005 #12982:
toto nie je zrovna vhodná otázka na fórum...
Reply on: Juraj #12981:
mozem sa ta nieco spytat? preco uz vlastne niesi riaditel DPMZ? ved to aku mala Zilina kvalitnu MHD bola tvoja zasluha...odisiel si sam alebo ako to bolo? ak nechces odpovedat nemusis.
Reply on: milan005 #12980:
Inak, ak tie sablony budu az okolo 20.9. a spustia tok 1.10, zas sa nedodrzi zakon...
Reply on: tux #12965:
viem ze ta diskusia k nicomu nevedie, cital som to tu hned na zaciatku ako to Juraj spominal. ale len tak som chcel pocut tuto niekoho nazor na tie protichodne linky 1/11 tak ako som to pisal ?
Reply on: tux #12971:
Ja ako zástanca nákupu zlínskeho šrotu som tu ? . Neznamená to však, že som zástanca GVTD. Som zástanca nespravodlivej časovej prestupnej tarify a adekvátneho linkového vedenia.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.