Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: skarpo #12725:
Mohli by sme si položiť otázku, aká bola zanedbaná Žilina vrátane mestských častí do roku 1989 pod riadením bývalého krajského boľševistického centra. Čo malo držať bývalé obce pri Žiline, ktoré boli bez vody, kanalizácie, plynu, domov smútku? Mesto sa samo pozviechalo a dostalo sa tam, kam patrí. Je treťou najpriemyselnejšou aglomeráciou na Slovensku a prežíva veľký ekonomický rozvoj. Zober si len vývoj MHD, aká bola pod riadením z PR Banská Bystrica a kde je teraz. Zatiaľ čo v iných mestách sa budovala MHD za štátne peniaze, mesto Žilina za vlastné a okrem toho sa muselo budovať mesto, ale aj mestské časti. Nemôžem súhlasiť s tvojim tvrdením, že v minulom období sa v prímestských častiach „báli Slotu“, aby vyjadrili svoj názor. Veď pred pár rokmi požadovala aj Bánová odčlenenie od mesta, keď jej chceli zatvoriť školu. To je taká harmančovina, keď pred voľbami na verejných zhromaždeniach tiež rozprával ako sa bojí o svoju rodinu a svoje deti, keď kandiduje na primátora. Teraz už nemá strach? Na druhej strane by som nikoho neurážal či je dedinčan alebo mešťaň, lebo každý je občan Žiliny so svojimi právami a povinnosťami či býva vo vežiaku na Vlčincoch alebo vo Vraní. V mestských častiach, bývalých obciach žijú občania svojim životom a treba im poskytnúť základné a slušné podmienky na bývanie. Súhlasím, že pre Žilinu bola veľká strata obcí Tepličky nad Váhom, Rosiny a Lietavskej Lúčky (Višňové nie), ale v tom čase podľa platných zákonov ich nebolo možné udržať súčasťou mesta a na druhej strane s mestom v tom čase ani nič necítili. Boli zanedbaní tak, ako aj samotné mesto. Keby som ťa chytil za slovo, tak terajšie obce čo sa chcú oddeliť od mesta sú dedinčania a títo čo odišli boli mešťania? Táto problematika je pomerne zložitejšia, dala by sa prediskutovať osobne alebo na diskusnom fóre mesta Žiliny, ale bohužiaľ aj toto po voľbách Harman a jeho spolupracovník zakázal.
Tymto pozdravujem Jozefa a Michala2 s ktorými som sa tam osobne stretol a nazivo sme pozreli pracu pracovníkov firmy ELZA a taktiez v malej miere prediskutovali niektoré aktualne otazky v oblasti vystavby a DPMZ samotnej.
Výluka spôsobená prekladom trolejbusového vedenia na sídlisku Solinky bude v blízkych hodinách uspešne a bez vážnejsích komplikácii dokončená. Prekladka trolejbusového vedenia bola potrebná z dôvodu výstavby križovatky k obchodnému centru MAX.

Z dôvodu výluky premavali autobusy iba na linkách č. 3, 13.
Vozidla nasadené do premavky ako nahrada za trolejbusy:
Citelis 18M č.117 L3/13, Karosa B 961E č. 114 a 116 L13, Karosa B 741 č. 113 L13, Karosa B 932 č. 43 a 69 L3.

Ak ma niekto zaujem o fotografie zo spominanej výluky velmi rád mu ich poskytnem.

S pozdravom.
Reply on: tux #12737:
Počuj, nechcel by si mi o všetkých tých tajnostiach aspoň mail poslať? ? ? ?
Reply on: Pišta #12736:
zmeny A-busových liniek sa neplánujú.... diskusia je viac-menej pre "dobre meno"... vsak podnik spolupracuje s obcanmi... prakticky vyznam nevidim... uz len v sposobe presadzovania zmien priamo v podniku.. bol by si prekvapeny
Reply on: tux #12735:
Nemáte nejaké nové info ohľadom GVTD? Bola alebo je tá diskusia čo k čomu? .... ...... . Ako to vypadá s autobusovými linkami? Budú sa robiť aj tam nejaké zmeny? Ďakujem za odpoveď
Reply on: Mongolec #12734:
nie.. autobusy boli len na L3/13 z dovodu prekladky trolej.vedenia na nove stoziare na Obvodovej ulici /buduci OC Max
Reply on: Michal2 #12733:
Jeden kus B741 bol aj na L3/13 a ďalšie pravdepodobne na Vlkoch.
Reply on: MatusZA #12732:
A Karosy B 741 dnes v premávke neboli vôbec?
Dnes na L13 autobusy Karosa B961 a Citelis 18.
Reply on: Själavrak #12729:
vsetky co sa nachadzaju severne, za Vahom ?
Reply on: Valec #12728:
cez víkendy možno... ale ďalší problém je, že prímestská doprava sa centra mesta dotýka iba čiastočne, môžeš cestovať iba na okraj mesta alebo priamo na stanicu, čo tiež nie je bohviečo... a ostatne si neviem predstaviť, ako bytčičania pobehujú po nástupišti, aby si našli najbližší spoj, ktorý ide do rajeckej doliny...
Reply on: skarpo #12725:
Čo sa deje? Ktoré mestské časti sa chcú odtrhnúť?
Reply on: VLK #12726:
V špičkách isto, ale v sedle a cez víkendy by sa to dalo, nie?
Reply on: VLK #12726:
Aha, tak potom sorry, nemám toľko skúseností s cestovaním do Bytčice. Chodím tam len občas a asi mimo špičky, pretože vždy som sa pohodlne odviezol s SAD.
Reply on: Miro #12723:
lenže otázka je, aká by bola kultúra cestovania pre tieto mestské časti - keď sa tak pozerám na plné autobusy vyrážajúce do Rajeckej doliny, som rád, že ku nám do Bytčice chodí MHD... Myslím, že zažiť situáciu, kedy by som ostal na zastávke, pretože som sa nezmestil do autobusu by som určite nechcel...
Je jedna teoretická možnosť na odčlenenie spomínaných mestských častí. Ak by mestské zastupiteľstvo schválilo zlúčenie mestských častí Považský Chlmec, Budatín, Brodno, Vranie, Zádubnie a Zástranie do jednej mestskej časti pod názvom napr. "Severná Žilina". Táto by mala cca 7000 obyvateľov a tvorila by súvislý územný celok. Následne by muselo mestské zastupiteľstvo odsúhlasiť odčlenenie tejto mestskej časti, ktorá by sa mohla premenovať napr. na "Samostatná severná prižilina" ? .

Jozef, čo asi robilo predchádzajúce vedenie 16 rokov pre tieto mestské časti ? Teraz sa chcú oddeliť, nadávajú, ako keby to všetko zlo vzniklo za posledný pol rok pri novom vedení mesta. Za Slotu sa ho asi báli a teraz sa tvária ako majstri sveta. Ale ja by som ich nedržal, nech si idú. Aj tak sú to vojou mntalitou a správaním dedinčania, nie mešťania (česť výnimkám). Pre Žilinu bola oveľa horšia strata Tepličky, LL, Rosiny a Višňového, pretože tam stratila rozhodujúce územia pre svoj rozvoj a značný počet obyvateľov.
Reply on: Valec #12722:
Považský Chlmec by mal asi problém s tým, že do neho boli vložené mestské investície, a síce do mestského smetiska
Reply on: Vladimír #12721:
Múdro hovoríš - taký Pov. Chlmec či Bytčica sú tak dobre obslúžené prímestskými linkami, že MHD by tam naozaj nemusela jazdiť. Má to však jeden háčik - chcelo by to integrovanú tarifu, aby obyvatelia takejto prímestskej časti neobsluhovanej MHD neboli z(ne)výhodňovaní.

A stav, keď MHD dotuje mesto, ale prímestské linky dotuje kraj, tiež považujem za nenormálny - ak by malo tvrdo platiť Jurajovo "každý za svoje", mali by prímestské linky dotovať obce, ktoré tá-ktorá linka obsluhuje. Možno by si niektoré obce potom vybrali aj iného dopravcu, než ktorého im naordinuje kraj
Reply on: Jozef #12719:
A keby sa tie nespokojné obce spojili do jednej, tak by tých 3000 obyvateľov naškrabali, či nie?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.