Náš diskutujúci Peter Šimko píšúci pod nickom "Simkoslav" získal prvé miesto v súťaži Kniha roka 2006 za knihu „Žilina - zoznámte sa s mestom“. Súťaž vyhlásila Žilinská knižnica v spolupráci s MY Žilinskými novinami. O víťaznej knihe rozhodli anonymne Žilinčania prostredníctvom anketových lístkov. Pri vyhlásení výsledkov boli prítomní vydavatelia a zástupca primátora Žiliny. Študent histórie Peter Šimko sa okrem iného intenzívne zaoberá aj históriou mestskej hromadnej dopravy v Žiline. Má bohatú dokumentáciu získanú z archívov, ktorú postupne spracováva a snáď v budúcnosti sa dočkáme aj publikácie o histórii MHD v Žiline. Za získané ocenenie mu úprimne blahoželáme.
Bližšie na stránke Žilinských novín: http://www.mynoviny.sk/c/3332280/Najlepsia-kniha-roka-2006-bola-o-Ziline.html
ved ja sa neurazam...len mi to pride take divne......ved ta 6tka by sa v povodnej trase tak oplatila......napriklad to riesenie co napisal simkoslav sa mi celkom pozdava
Re #12235 Miro: Viac krát som videl, že zastavujú okrem známych a MHD všetky vozidlá a v prípade zásobovania sa vodiči preukazovali buď povolením, alebo faktúrou pre danú prevádzku. Predpokladám, že až tak blbí tí policajti nie sú aby tú dodávku považovali za MHD.
Ak by mal dodržiavať zákon o premávke, tak podľa mňa na Kuzmányho nemá čo hľadať, pretože je tam zákaz vjazdu s výnimkou pre MHD a neviem, či aj dopravnú obsluhu. Maršrutkár nie je ani jedno, ani druhé. Otázkou len je, či to vedia policajti, ktorí tam s obľubou číhajú a či ho nepovažujú za MHD ?
pekne povedané, ale je jasné, že keď sa budeš snažiť ako len chceš, VŽDY bude istá skupinka ľudí, ktorej nevyhovieš a tá ťa roznesie na kopytách.
Čo sa týka Carefouru, ver mi, že akonáhle by si predĺžil tú linku a nezachádzala by popred Dubeň, hneď by sa ozvali hlasy, že predtým to bolo lepšie a že vlastne viac hájičanov chodí do Dubňa ako na Fatranskú a že je to celé na ....., hoci dochádzková vzdialenosť je primeraná. ?
Ak by niekto opovrhoval kritériom trasovania liniek "podľa toho koľko ľudí kam cestuje", tak to nie je ani laik, ani notorik, ale debil. Môžeme si povedať, že sa budeme riadiť LEN týmto kritériom a vznikne NKTD. Môže byť. Ja však uvažujem tak, že sa budem snažiť dať priame spojenie ČO NAJVIAC cestujúcim a VŠADE, KDE SA TO LEN DÁ, a to za presne určených podmienok: 1. aby mi nevzrástol počet liniek (preto SA NEDÁ vytvoriť linku 104 z Trnového do Vrania, ani linku 114 z Trnového na Kamennú), 2. aby som dodržal počet vzkm, 3. aby som nenarušil prvé správne kritérium (t. j. aby sa nesiahlo na priame úseky pre tých, ktorí si to na základe svojho počtu zaslúžia), 4. aby ostal pravidelný interval, 5. aby sa jazdilo tade, kade sa dá jazdiť (z Poštovej do Carrefouru sa NEDÁ), 5. aby sa dodržiavali dochádzkové vzdialenosti k zastávkam (preto je požiadavka Hájičanov cestovať priamo ku Carrefouru neopodstatnená) atď. Z toho mi vychádza trasovanie so pôvodnými linkami 4, 5, 6, ktoré dáva rovnaké podmienky a protom pomáha aj rôznym menšinovým skupinám - a ako sám píšeš "pomôcť iným" - napr. Vlčince - Hiny, Hliny - Nemocnica, Solinky - Predmestská, Vlčince - Hálkova (Dol. Rudiny) atď. Et id est omnes ab me ad hanc res.
Neviete niekto či jazdí Maršrutkár Hálkova-Polícia-Hurbanova alebo Hálkova-Veľká Okružná-Hurbanova? Neviem čo mám takú smolu, zatiaľ som ho videl len raz aj to sa len presúval. Z cyrila a Metoda šiel na Košickú.
Spravne, lebo vtedy by nebol pre DPMZ konkurenciou, ale by naozaj MHD doplnal v tych profiloch, kde sa to pre par ludi naozaj normalne neoplati. On by cosi zarobil tiez a DPMZ by usetril 7,3 miliona korun rocne, za ktore by mohol kupit takmer 1 nizkopodlazny autobus.
Ale vsak k tomuto speju mnohe tu navrhovane riesenia! A to predsa nechceme. Aspon ja nie, radsej znesiem, ze sa na mna bude hnevat 68 ludi za cenu, ze tisicom inych sa zlepsi.
...a predsa len jedna vec - navrhovať nie je ťažké, ale realita je niekde inde -> ak chceš realizovať takúto linku, potrebuješ na ňu kĺbové vozidlá, aby kapacitne nahradili stratu vzniknutú zrušením iných liniek, ale pošli kĺbák pred Dubeň a to dokonca v pravidelnom intervale... ?
Navrhnúť trasu Hájik - Centrum - Carrefour - Vlčince a späť by nebolo ťažké, ale na ceste späť by bol veľký problém zájsť z Poštovej ku Carrefouru (nie sú tak postavené troleje).
- Na to mi stačí jedna pomlčka linka z Bytčice do Zástrania sa zavádzať nebude. L.6 sa zavedie čoskoro, postupom času aj toto vedenie príde na to aké má linka výhody a že sa tu nejedná o priamy spoj HA-VL.
v rámci diskusie som len povedal, že je to reálne a viem si to predstaviť, ale nevyjadril som súhlas s týmto riešením. Teraz chcú hájičania cestovať na vlčince na konečnú, potom zasa budú nadávať, že im trolejbus nestojí pred chodom Carefouru a nakoniec skončíme ako v Košiciach, kde chodia linky odvšadiaľ všade v pseudointervale každý utorok párneho týždňa po splne mesiaca.....
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
VLK