moze byt...ale myslim si ze keby tu 6tku potiahli na fatransku ako kedysi...tie dva kilometre by DPMZ z biedy nevytrhli......a ver mi zena tej trase by bola 6tka vytazena......aj keby ti ludia nesli priamo na hajik,,,,,chapes? ?
A este jedna radostna sprava: akurat som sa vratil z Banskej Bystrice a po 1 a 1/2 roku zajtra konecne vybehnu do ulic trolejbusy! /Sice zatial v skusobnej prevadzke bez cestujucich, ale predsa!/ Ozaj, v sobotu a nedelu som videl jazdit namiesto trolejbusov autobusy a trasu pri Vahostave este neprekladajau. Co sa deje? Hadam sa uz nezacali postupne po krocikoch rusit trolejbusy v Ziline?
- Ak treba posilnit cestovanie medzi Vlcincami a nemocnicou, staci posilnit kratku L4 a nie tahat trolejbus 3x dlhsou trasou cez Hajik
- Ak by bolo dost penazi, aj ja by som bol za to, aby sme sa nedivali na to, odkial kam kolko cestuje ludi, ale bez vynimky prepojili vsetky sidliska, teda aj "sidlisko" Bytcicu s Trnovym, Banovu so Zastranim atd, co su oni horsi?
- Kedze tych penazi niet na rozhadzovanie, malo by sa pozerat KOLKO ludi odkial kam CESTUJE a nie na to, kde kolio BYVA, co by nebolo na zahodenie.
- Ak by tu naozaj niekto uz nesnival, ale zistil si, kolko ludi odkial kam cestuje, by skonstatoval, ze urcite omnoho viac ludi CESTUJE z Trnoveho a Rosiniek do priemyslu na Rajecku a do Bytcice ako z Hajika na Vlcince. A preto by sa v prvom rade mala zaviest priama nova linka z Trnoveho dom Bytcice a nie z Hajika na Vlcince.
- Ale kedze ani v Trnovom ani v Bytcici nebyva nikto so zdruzenia za krajsiu Zilinu, ziadna takato linka nebude a pri septembrovych zmenach DPMZ nadiriguju zrealizovat Ha-VL a tento to poslusne bez akychkolvek frflani a analyz urobi.
- Potom uz bude precedens na neodborne riesenia a aj ostatne casti mesta si mozu zalozit nejake zdruzenie a tiez si mozu "vybojovat" nejaku priamu linku.
- Jedine stastie je, ze takychto liniek v Ziline moze byt maximalne 153, co MHD urcite zvladne, takze sa nemusime nicoho hrozneho bat.
- Potom uz len bude traba pri slavnostnom zaciatku skolskeho roka napisat otvoreny list Zilinskej univerzite, fakulte prevadzky a ekonomiky dopravy, nech uz neucia studentov kadejake hluposti o prepravnych vztahoch a ich odbornych analyzach, lebo to urcite aspon v Ziline uz nevyuziju.
1, vzhľadom na to aké sú dlhé nie je možné mať pravidelný interval.
2, spoj je v niektorých častiach úplne prázdny a keď ide z mesta je zasa natrieskaný
3, viedol by som to radšej okolo nemocnice
4, časté meškanie, v minulosti 62 minút kým dá celú okružnú jazdu
5, končí aj začína na Hájiku, je to nevýhoda kvôli novému kruhovemu objazdu
Prečo L.6 áno odpoviem VLK-ovi:
Väčšina ľudí na tomto fóre si stále spája L.6 ako prepojenie dvoch sídlisk, čo nie je na zahodenie, ale má aj oveľa väčšie výhody. Keby došlo k fúzii liniek 6,16,14 a zaviedla by sa klasická L.6 s intervalom 10/20 zvyšok by sa dalo na L.8, nepoškodilo by to žiadnu skupinu cestujúcich (okrem sturovho namestia). Z L.1 by sa ubralo a ostali by tu len zjazdy do DEPA a výjazdy.
Výhody:
-Sídlisko Hájik by malo silné spojenie s nemocnicou a nákupným centrom, nie ako teraz 40 minút cez víkend, zaujímavých 20 niekedy 10 , inokedy 30 alebo 40 minútový interval cez pracovný deň. Človek radšej prejde tých 100 m aby nemusel čakať pol hodinu na spoj.
-Čo je dôležité, nestratilo by sa spojenie do centra, ostalo by rovnako silné ako teraz
-Vlčince by znovu získali spojenie s mestskou časťou Hálkova ul., v minulosti dosť obľúbené spojenie
-Taktiež prepojenie Hájik/Závodie - Vlčince nie je na zahodenie, aspoň by sa uspokojili tí ktorí za toto spojenie bojujú (nie je ich zas az tak malo
-Nebol by problém, že by sa musel trolejbus otáčať na mestskom okruhu. V cestovnom poriadku by bolo napísané, premáva po závodskú
Nevyhoda:
-Hájik by stratil prepojenie so Štúrovým námestím, ktoré aj tak v súčasnosti má len veľmi slabé. Do práce je úplne zbytočné, lebo ľudia aj tak vystupujú na polícií. Pre tých pár ľudí čo tam nastupujú z práce sa to neoplatí. Vlčince získajú chýbajúce spojenie zavedením L.5, majú tu spoje z linky 2 aj 4, čo by neublížilo
Prečo by sídliská nemali byť poprepájané. Zmysel to má. Nech je zavedená priama linka. Navhol by som zrušiť 6-ku a spraviť linku ako bývalá 7,17-ka s hustým intervalom a 16-ku ako posilový spoj v dop. špičke . Ľudia, ktorí sa chcú dostať na Vlčince resp. na Hájik sú viazaní na maršrutku a tá ma potom zisky. Však lepšie je cestujúcemu zaplatiť 10 Sk ako 15 Sk s prestupom, a lepšie je platiť DPMŽ ako súkromnikovi. Alebo je tu
ďalšia alternatíva. Štvrťročné lístky s výhodnou cenou a dobrým prestupom.
ale ešte raz sa pýtam -> pre koho by bolo to spojenie Hájik - Vlčince? Dnes hovoríme o predimenzovaní Hájika spojmi oproti iným žilinským sídliskám, tak kde dočerta chcú Hájičania cestovať? Do Dubňa majú priamu linku a ďalej cestovať nevidím zmysel, na Vlčinciach nie je žiaden podnik, kam by cestovali za zamestnaním, z čoho mi vychádza, že hlavný prepravný prúd smeruje do priemyselnej zóny a centra mesta, čiastočne je prepravnú prúd aj medzi Dubňom (nákupy), ale Vlčince mi tu stále, ale stále nesedia... a pochybujem, že by vlčinčiari cestovali hore-dole sa pozrieť na žilinu zvrchu ze Hájika...
nakoľko ani MHD nie je zadarmo, ekonomicky v tomto spojení nevidím zmysel (najmä v dobe, kedy sa súčasné vedenie snaží okresávať z vzkm a máme ešte iné a väčšie resty).....
myslim ze DPMZ by v ramci konkurencneho boja malo zlepsit kvalitu spojenia medzi hajikom a vlcincami a tym padom by si ziskalo cestujucich ktori vyuzivaju sluzby marsrutky.....je to tak?a nie sa s marsrutkarom dotahovat ako macka s mysou.....sak to robia male deti v skolke a nie solidny prepravny podnik....btw...DPMZ by sa malo vazne zamysliet o tom co spravit s NKTD a tymi nestastnymi intervalmi...bo ak to takto pojde dalej tak na niekoho smolu bude marsrutiek pribudat
týmto by som si nebol taký istý, pretože:
1) ak sa niekto rozhodne používať IAD, tak veľmi ťažko sa vráti späť ku MHD či verejnej doprave ako celku
2) určite sa niekto nerozhodne presedlať z IAD kvôli maršrutke, ktorá nemá pravidelný interval a nie je zaručené, či vôbec niekedy príde...
Sám píšeš, že jeho cestujúci presedlali z IAD. Presne tak som to myslel, že podľa mňa počet jeho cestujúcich nie je rovný úbytku cestujúcich DPMŽ na trase HA-VL.
"Otázka je, či by všetci tí cestujúci, ktorí s ním jazdia, použili služby DPMŽ, keby on nejazdil"
Iste, je tu ešte len týždeň a už má pravidelných cestujúcich ktorí presedlali z IAD k nemu. Alebo si myslíš, že ľudia len tak z dlhej chvíle postávajú po zastávkach a keď príde maršutka, tak si povedia: "Už tu z dlhej chvíle stojím pol dňa a týmto som sa ešte neviezol, tak idem."
Re #12182 Kvacalova23: Schválne, skús sa niekedy previezť z HA na VL a späť (príp. aj opačne) a zisti, či platí dane a koľko ľudí sa prevezie z jedného konca na druhý.
Keď som videl ten mikrobusík tak ma napadla takáto úvaha:
Neverím že maršrutkár môže byť v zisku. Aj keby mal plno v tom najšťastnejšom prípade. Zoberie 15 ľudí z Vlčiniec na Hájik a naspäť z Hájika na Vlčince 15 ľudí čo sa rovná 300 SK na hodinu. Z toho musel zakúpiť mikrobus, zdaniť čiastku z 300 Sk mu ostane 250 SK z toho dá xxx peňazí na naftu + presuny do práce + musel si na to založiť živnosť + ďalšie poplatky. Neverím že ide tu o zisk. Skôr mám taký pocit, že združenie napr. "Občianske združenie za krajšiu Žilinu" sa dopočulo, že sa idú robiť zmeny v septembri. Z nejakých príspevkov od ľudí zaviedli L.6 a budú teraz čakať, že DPMŽ bude chcieť Maršrutkára zničiť, tak L.6 zavedie v septembri.
?
Je to môj názor, ktorý nemožno 100% vyvrátiť. Čo ak je to pravda?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Kvacalova23
1, vzhľadom na to aké sú dlhé nie je možné mať pravidelný interval.
2, spoj je v niektorých častiach úplne prázdny a keď ide z mesta je zasa natrieskaný
3, viedol by som to radšej okolo nemocnice
4, časté meškanie, v minulosti 62 minút kým dá celú okružnú jazdu
5, končí aj začína na Hájiku, je to nevýhoda kvôli novému kruhovemu objazdu
Prečo L.6 áno odpoviem VLK-ovi:
Väčšina ľudí na tomto fóre si stále spája L.6 ako prepojenie dvoch sídlisk, čo nie je na zahodenie, ale má aj oveľa väčšie výhody. Keby došlo k fúzii liniek 6,16,14 a zaviedla by sa klasická L.6 s intervalom 10/20 zvyšok by sa dalo na L.8, nepoškodilo by to žiadnu skupinu cestujúcich (okrem sturovho namestia). Z L.1 by sa ubralo a ostali by tu len zjazdy do DEPA a výjazdy.
Výhody:
-Sídlisko Hájik by malo silné spojenie s nemocnicou a nákupným centrom, nie ako teraz 40 minút cez víkend, zaujímavých 20 niekedy 10 , inokedy 30 alebo 40 minútový interval cez pracovný deň. Človek radšej prejde tých 100 m aby nemusel čakať pol hodinu na spoj.
-Čo je dôležité, nestratilo by sa spojenie do centra, ostalo by rovnako silné ako teraz
-Vlčince by znovu získali spojenie s mestskou časťou Hálkova ul., v minulosti dosť obľúbené spojenie
-Taktiež prepojenie Hájik/Závodie - Vlčince nie je na zahodenie, aspoň by sa uspokojili tí ktorí za toto spojenie bojujú (nie je ich zas az tak malo
-Nebol by problém, že by sa musel trolejbus otáčať na mestskom okruhu. V cestovnom poriadku by bolo napísané, premáva po závodskú
Nevyhoda:
-Hájik by stratil prepojenie so Štúrovým námestím, ktoré aj tak v súčasnosti má len veľmi slabé. Do práce je úplne zbytočné, lebo ľudia aj tak vystupujú na polícií. Pre tých pár ľudí čo tam nastupujú z práce sa to neoplatí. Vlčince získajú chýbajúce spojenie zavedením L.5, majú tu spoje z linky 2 aj 4, čo by neublížilo