Reply on: Juraj #11129:
To je fakt, že nie je možné vyhovieť všetkým, keby sa znížila cena pre skupiny ZTP a študenti/dôchodcovia tak pochopiteľne by sa straty museli pokryť nejako ináč.Ale čo sa týka tých ZTP si myslím že je to zbytočne komplikované. Tak keby nebolo možné aby sa dalo jazdiť na 1sk lístky, tak keby bola cena papierového lístku 2-3 SK tak by to bolo lepšie, lebo by sa celý systém zjednodušil. Podľa môjho názoru by bolo vhodné pre túto skupinu zaviesť aj papierové lístky, pričom by systém čipových kariet ostal v platnosti.
Juraj
4/ Takze nejde o pohlad, ake ma kto cestovne, ale aku ma kto zlavu. Nejde len o pohlad na to, kolko kto zaraba a ake ma male cestovne ale o to, kolko je kto ochotny /schopny/ aku zlavu poskytovat, kolko na to ma.
Preprava nestujuceho ZTP nikdy nebola zadarmo, stala presne rovnako ako preprava hociktoreho ineho cestujuceho. Akurat stat daval dotaciu 100% a tento ZTP nic neplatil. Situacia sa zmenila v tom, ze stat sa v r.2004 dotacii zbavil tym, ze ich sotil na jednotlive samospravy. No a tieto si financne stoja ako aj tie rodiny rozne. Niektore maju iba na to, aby ponechali zlavu 50%, niektore az 90% /rozdiel voci 100 je uz fakt zanedbatelny/, vynimocne 100%.
Este aj tu mozu byt rozdielne pristupy. Niektore samospravy maju neobmedzeny pocet jazd za 3 Sk, ine rovnaky balik penazi rozdelia na limit 360 jazd za 1Sk a pri prekroceni limitu za vyssie cestovne.
5/ Pokial sa z celkovej dotacie odrata cast A /aby sa dosiahlo rozumne zakladne cestovne/, a cast B /aby spoje jazdili aj po 20.h. vecer alebo slabe linky viac ako 3x do dna/ - ostava nam na rozdelenie uz iba cast C.
Ak tuto cast C rozdelime vacsou castou napr. len na studentov, mensie zlavy /a teda vyssie cestovne/ budu mat dochodcovia, ZTP a dalsi. A podobne naopak. JE MIMORIADNE TAZKE najst nielen medzi A, B a C, ale aj v samotnom rozdeleni zliav C optimalne riesenie vyhovujuce vsetkym skupinam.