Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #13169:
Na tej L5 sú skákačky z 10 na 20 a 30min interval a L6 má ráno tiež dáke obskoky, 6min, 17min, 18min a 24min. Už ten pojem "preklady intervalov" neni na osoh ale na škodu a nie pre ale proti cestujúcim lebo tam kde majú spojenie všade (Hájik,Vlčince, Hliny, Solinky), tak im je preklad ukradnutý.
A ešte jedna vec. Pozerám, že už aj v ZA sa začali používať modré šípky na trolejových výhybkových návestidlách (či ako sa to presne volá). Kde všade sa to ešte nachádza?

http://www.mestskadoprava.net/galeria/picture.php?cat=search&image_id=19007&search=date_creation:2007.09.18--cat:1707|AND
Reply on: kubik #13174:
Celé predĺženie autobusovej linky (či už 27 alebo 31) má jednu nevýhodu a to je že piata (hraničná) zastávka bude Rázusova. A vidina možnej úspory môže viezť až k takému extrému, že všetci študenti z okolia konečnej na Hájiku budú do škol na Veľkej okružnej využívať výhradne túto autobusovú linku. Ak sa k tomu pridajú aj pracujúci do okolia Cestárskej a Kragujevskej, dosť pochybujem že to táto linka bude kapacitne zvládať. Takže dosť sa obávam prínosu tejto linky.
Jedinou možnosťou by bolo nastavenie odchodov tak, aby neboli pre študentov veľmi zaujímavé (nenačasovať na začiatok vyučovania). A čo sa týka výberu linky, tak lepšia by bola L31 (dôvody popísal šimkoslav), ale tých 30 min. v rannej špičke bude v predpokladám málo (obytný súbor Kvačalova).
Reply on: kubik #13174:
Ja by som miesto L27 na Hájik radšej vytiahol L31, keďže môže pomôcť Hájiku a priľahlým častiam Závodia doplniť spojenie so Žel. stanicou a priemyslom v oblasti Horevažia, Košickej. L27 by mohla končiť na Žel. stanici (na Hurbanovej sú sťažnosti na prestupy na linky idúce z opačnej strany zastavky). Linke 31 by postačovalo cca 15-20 spojov; v špičke v 30-min. intervale (k časom začiatkov a koncov prac. zmien na Kvačalovej, Cestárskej, Kragujevskej), v sedle cca 60 - 120 min. Z toho väčšia časť spojov by končila na Hájiku a určitý počet spojov na Novom cintoríne. Keďže obdobný interval má L31 aj na druom konci - v smere do Mojšovej Lúčky, aspoň by nebolo veľa spojov končiacich a začínajúcich na ŽST, resp. Hurbanovej, čím by sa CP tejto linky sprehľadnil. L29 pritom bude v oblasti Kvačalovej zbytočná - DPMŽ uvažuje s jej presunutím po Oceliarskej a Bratislavskej. S tým možno len súhlasiť; na obsluhu Kragujevskej by mali stačiť napr. spoje linky 31, ako som ju navrhol vyššie.
Reply on: 14tr #13176:
Zastávka v uvedenom priestore nie je zbytočná, lebo zabezpečuje obslužnosť v tejto časti Závodia namiesto zrušenej zastávky Pod vinicou.
Reply on: kubik #13174:
Podľa mňa je to aj dobrá ale je aj trošku zlá alternatíva lebo sa môže stať, že ľudia si začnú postupne zvykať na 27 a trolejbusy budú voziť vzduch, a pri Sharinghame by bola zastávka zbytočná, lebo asi každý, kto býva v tých domoch má určite aspoň jedno auto. Ale zlý nápad to není. ?
Reply on: kubik #13174:
Dôležité je ako často bude takáto linka premávať a na akej trase (podľa prvého návrhu trasovania som v záverečnej tabuľke našiel vyznačené jednosmerné spojenie Hájika s Košickou pomocou tejto linky, čo sa mi však nechcelo veriť). Keď už nič iné, aspoň môže vyplniť dieru v odchodoch z Hájika o 6:55.
Reply on: TeBeCe #13173:
Stalo sa niekomu nieco, musela to byt riadna nehoda...bola to 471BK z prev. Čadca?

all: Inak...pozdava sa vam napad predlzit linku 27 az na Hajik? Myslim si, ze by to bolo celkom dobre riesenie...obsluzili by sa tym novopostavene obytne domy pri Sharinghame (byvalom Harley-i) a celkovo by mal Hajik spojenie napr. s gymnaziom V. Okruzna, rychle spojenie s Hurbankou+veriaci do ev. kostola...pripadne komentare ocenim... ?
pri nehode na kysuciach bola zosrotovana jedna z celobielych zilinskych C 954.
Reply on: simkoslav #13171:
Preklad medzi L6 a L16 z Hájika tvorí spolu 6 minútový interval, tak preto to vyjde tak divno. Na L2 sa možno tiež zmení CP, však tento návrh je len pre trolejbusy.
Reply on: Valec #13169:
Veru, ten ranný interval na L6, 16 mohol byť aj pravidelnejší. Tiež som očakával aký-taký preklad medzi L2 a L5, takto to vyzerá miestami v rannej špičke až na 27-minútové medzery. Tiež L 3 bude zo Soliniek odchádzať krátko po L14. Počet vzkm na linkách 1 - 16 v pracovný deň oproti súčasnému stavu (cca 5450) vzrastie na cca 5600, cez víkend z 2700 na 3400, čo by som využil trochu inakšie, no okrem horeuvedených nedostatkov si myslím, že konečná verzia je vcelku obstojná.
Ešte malá reklama: Kto by mal záujem o knižný CP, môže si ho stiahnuť z mojej stránky, vytlačiť a poskladať. (Snáď je tento raz bez jedinej chyby ?)

http://www.valec.yw.sk/go.php?id=cp
Reply on: Valec #13168:
Zhrnutie zmien:

L1
= posun odchodov
+ pridanie 2 výjazdových a 1 zjadového spoja
- skrátenie premávky do 20. hodiny

L3
+ zrušenie nezmyselného nedeľňajšieho 40-min. intervalu (až na 2 posuny platí súčasný sobotňajší po celý víkend)

L4
= posuny spojov
- posledný spoj je z centra vedený o 7 minúty skôr (z R704 ho už nebude vidno ani odchádzať)

L14
+ popoludňajšia špička začína už o 13:00 (zlepší sa spojenie Poľná-centrum v čase ukončenia vyučovania v priľahlých školách)
- po 21:00 sú vedené len 2 spoje
- posledný spoj z centra už o 22:26 (22:23 cez víkend)

L5
- 20 min. interval v PD končí už po 18-tej (sľubovaný do 20:00)
- paródia na pravidelný interval či už cez týždeň alebo cez víkend (viď odchody zo Soliniek)

L6
- paródia na pravidelný interval v rannej špičke, inak v poriadku
- cez víkend v jednom smere skrátená chronometráž a v druhom ako cez PD

L7
+ pridaný spoj o 13:35 z Vlčiniec (školy pri zast. Poľná)
- cez víkend len 6 spojov v jednom smere
- cez víkend v jednom smere skrátená chronometráž a v druhom ako cez PD

L16
= posuny spojov (ranná špička mix, popoludní pravidelných 20 min.)
- zrušené spoje po 20-tej.

SKRYTÉ REZERVY:
- dojazdové spoje nie sú zahrnuté v žiadnej linke, zrejme pôjdu do vozovne na prázdno, čo je škoda vzhľadom na to, že ranná špička končí okolo 7:30 (najväčšie zápchy na Hlinskej sú práve okolo 7:50, keď chodieva tro***us každých 20 min.)
- končiace spoje linky 16 v rannej špičke mohli končiť v meste (úspora vzkm pri zaťahovaní do depa)
Ja som bol tiez na DOD v DPMZ,

Najprv som bol na dispecingu, potom vo vozovni Tbusov.
celkom podarena akcia, akurat sa mi zda, ze bolo dost malo ludi. ale mozem byt rad, ze na poslednom vstupe bolo tak malo ludi, aspon som vyhral sietovy listok. 🙂
Reply on: simkoslav #13156:
Pripajam sa k podakovaniu...myslim si, ze akcia vysla...mohlo byt sice viac ludi, ale potesilo ma, ze dokonca aj na poslednej varke sa nazbierali nejaki ludia ?
Z tých príspevkov ohladom DOD Dpmz citit akesi nadsenie. Co take pozítívne ste videli važení navstevnici? Co hovoril p. Gubala a ake prognozi z dna otvorených dveri vyplívaju?

Ja som sa zo sukromných dôvodov nemohol zucastnit. Este stale si to vycítam ze clovek prave v tu chvilu musi mat niečo ine a mozno dôlezitejsie. Velmi rad by som sa stretol s ludmi okolo DPMZ ako to tu uz odznelo a vypocul si postrehy a zazil s nimi priatelsku diskusiu.
Reply on: Vladimír #13162:
Hm, a ja som sa nemohol zúčastniť ani Tramwaytagu, ani DOD DPMŽ ? , bo som strávil víkend v robte a ešte celý postojačky, na stánku na výstave, takže nohy si necítim ešte teraz.
Reply on: Vladimír #13162:
Själavrak je prezlečený Dunčo z BA diskusie, tak to treba tak aj brať.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.