Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Každá hra má svoje pravidlá, štábnu kultúru a èasovú postupnosť, a tie neurèuje tvorca (riešite¾), ale kompetentní otcovia mesta Trnava.
Bolo by ale naivné si myslieť, že problém optimalizácie spí. Pôvodne nastavený harmonogram, rozšíril priestor pre pripomienky. To ale v žiadnom prípade neznamená, že tvorcovia už nemajú jasno vo filozófii navrhu, že nie sú si istí tým èo vytvorili. Dobrý odborník ale poèúva pripomienky, konfrontuje ich so svojimi poznatkami a predstavami a podstatné z nich akceptuje. Báť sa o subjektívne ovplyvnenia sa urèite netreba, ale zároveò je treba chápať nezastupite¾nú úlohu tzv. lokálnych znalostí.

Optimalizácia MAD Trnava je svojim spôsobom priekopníckym projektom. Pretože okrem koncepcie riešenia obslužnosti vyústí do komplexného vykonávacieho projektu. Objednávate¾ (mesto Trnava) predloží v koneènom dôsledku noty a dopravca bude pod¾a nich konať. To znamená, že po stanovení úrovne liniek, ich režimového a intervalového nasadenia bude vygenerované optimalizované turnusové nasadenie vozidiel cez vozové cestovné poriadky, ktoré budú koneèným itinerárom pohybu vozidiel. Cestujúci dostane cestovný poriadok priamo na zastávku spolu s informatívnou schémou. Rovnako každú zmenu aplikuje objednávate¾ a dopravca dostane nový notový part.

V diskusiách sa dosť èasto stretávam s výhradou, kde bol systém DIC aplikovaný. Referencia je síce pekná vec, ale žiadna nehovorí o súvislostiach. Ak poviem, že sme doteraz riešili trinásť miest, mnohí budú žiadať konkrétne výsledky. Tu treba povedať, že je to vždy hra o viacerých hráèoch (tvorca, objednávate¾, dopravca, cestujúci ...) a o viacerých úrovniach, a v koneènom dôsledku je to boj s malými postupnými krôèikmi. Dokumentovať každý úspech a neúspech je našou vnútornou záležitosťou, ale fakt, že o náš systém je neustály záujem (a že sa tým aj živíme), svedèí o jeho pozitívach.

Nebránime sa akejko¾vek konfrontácii s organizovanou skupinou záujemcov (staèí dohoda). Sme ochotní predviesť náš systém, diskutovať o jeho prednostiach, úskaliach, sme ochotní poèúvať a prípadne názory akceptovať. A nielen o Trnave...
Mohol by my niekto povedať kde sa nachádza návrh na optimalizáciu MAD, viem niekedy bola na stránke mesta ale teraz je
ju problém nájsť a tie pripomienky boli k akému návrhu ešte spred
dvoma rokmi. Veď mala byť predložená na verejnú diskusiu podľa plánu z MZ , preto ma prekvapilo že prišlo veľa pripomienok.
Kolegové ze Slovenska, obracím se na Vás s otázkou, zda se k Vám doneslo, že by měla TT-348DB opustit Trnavu a opět zamířit do Přerova. Chystá vedení SAD TT ještě s těmi BN 12 nějaký čachry, o kterých víte?
O té 348DB jsem se to dozvěděl od zaměstnance SAD TT (prov. Přerov).

Za případné potvrzení či vyvrácení děkuju.
Reply on: Peon #2001:
V dnešnej dobe plnej súkromných dopravcov a autobusových firiem využívajú skôr zamestnanci tzv. "objednaný" autobus, pochybujem že by verejná doprava tam mala nejaký úpsech, ako povedal Tootti, Baumax linka v podaní SAD Trnava chodila často naprázdno. A na zvoz pár zamestnancov nie je treba ani veľký autobus, postačovať by mal aj mikrobus a podobné výmysly.
Reply on: Udiak #2000:
Podľa toho, ako dlho to trvá a že "veľké množstvo pripomienok sme dostali" sa obávam, že sa to zvrhne na preferenciu menšiny (dôchodcov a známych predsedov výborov MČ) na úkor väčšiny a koncepcie. Rád by som sa mýlil...
Reply on: Peon #2001:
Tá dlho.....očakávana zmena od 4.jula nebude, ako je pi sane nižšie . . .

to je taký Shopping by car, ako každý iný, len že tam nepríde socka na autobusoch, no aj keby tam chodila linka, neverím že by sa to teraz oplatilo . . .
Tzv. Baumax linka minulosti vozila viac vzduchu ako ludí
Čo sa nachádza (resp. aj plánuje) pri železničnej trati v úseku "Trnava - Leopoldov" okrem nového McDonaldu, ktorý tam už funguje? Niekde aj Baumax tam je, kam krátky čas premávala pred pár rokmi aj nejaká bezplatná linka z AS v Trnave.

Od 4. 7. 2011 čo má nastať tá zmena MHD v Trnave - myslíte, že je šanca, že odvtedy tam nejakú linku zriadia?

PS: Je tam niekde nablízku zastávka SAD Trnava? Som zvedavý, ako chodia do práce zamestnanci McDonaldu a Baumaxu, ktorí nemajú autá...
ferinko,Mike, irizar a ostatní. Stálo by veľa námahy zachovať pri reakcii dekórum. Preto iba toľko - čítame, pozeráme a počúvame... A ešte - nerobíme predčasné súdy, obehy máme v poriadku, preklady na strope a takty v rádiu a koncepciu... no minule sme si sadli (tiež dvaja) a bolo to.
Reply on: Mike #1998:
Cize koncepcne dobre....takuto koncepciu zbuchneme mozno aj my dvaja, ked si k tomu sadneme na par hodin...to najdolezitejsie dobry CP, obehy vozov a jazdne doby je kde??? Pokial viem DIC ma spracovat komplet vsetko vratane obehov vozov. A tie medialne blbosti ze nosne linky budu chodit kazdych 20 min...zabudnime, len v spicke cca 5 hodin denne, inak interval hodina. ?
Reply on: ferinko #1997:
Chvalabohu bolo (je?) to zverejnené na nete v plnom rozsahu, takže viacerí z nás to podrobne preštudovali.
Môj názor je taký, že ten materiál je koncepčne dobrý. Navrhnuté trasovanie liniek aj intervaly sú ok.
Ale už jazdné doby a následne potrebné počty a obehy vozidiel (a zrejme aj vozokm) sú celé zle, to je na SAD aby si sami spravili cestovné poriadky a všetko ostatné s tým súvisiace...
Reply on: pvpeter #1994:
A co prosim Ta predlozila DIC na zlatej tacke? Videl si to? Videl to niekto? Predlozili akurat "zlaty" ucet mestu.
Reply on: pvpeter #1994:
Ak to predložila spoločnosť DIC je to hodné tak akurát na hodenie do skartovačky alebo umiestnenie do zásobníkov na papier na verejných toaletách.
Reply on: pvpeter #1994:
ja si myslím že "petera" to vystihol/-la (? 😃 ) ☺ v príspevku č. #1990 .... ide leto 😃 komu sa vsetky maily chcu citat? 😃 ?
Preboha aké pripomienky tam ešte dávajú ... Spoločnosť DIC im celý projekt predložila na zlatej tácke tak čo sa do toho ešte montujú s pripomienkami.
Zaujímavé že v Přerově to išlo okamžite zo zmenami a v Trnave to trvá už desať rokov ... preboha veď sa už zobuďte.
Reply on: koco #1989:
možno zháňajú kyslíkové a resuscitačné prístroje do sídla SAD TT aby vedeli rozdýchať šok z historicky prvých intervalových CP MHD v TT s prekladmi ?
Reply on: kvorka #1988:
čo neurobili intervaly či im nevyšli preklady somárom? ?
Reply on: koco #1989:
Tak to teoreticky môže byť k dátumu celoštátnych zmien cp v autobusovej a žel. doprave (víkend v polovici decembra).
Ale predsa ide dovolenkové obddobie ,kto by na tom teraz pracoval. Je to už smiešne ako sa to odkladá, môžu sa zato hanbiť ?
Krasne o pol piatej som dostal takýto email, ktorý ma v skutočnosti nsrl 😃 to súú výhovorky boze, uz som sa tesil na 4. júla, och môj bože!:

"Dobrý deň ,
práve skončila Dopravná komisia a mám info o optimalizácií MHD. Nakoľko prišlo veľmi veľké množstvo pripomienok a námetov celý projekt sa o pol roka posúva. Nový termín spustenia optimalizácie ja 1.12.2011. Je veľmi zložité prostredníctvom mailu vysvetliť rôznorodosť pripomienok a ešte ťažšie je všetkým vyhovieť, preto to zdržanie." (Mgr. Behro)

zostáva nám len sa tešíť na vianoce, mikuláša a optimalizáciu MHD TT 😃 ... trapas 😃

? ? ? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.