Reply on: Papyr #1924:
je to na každom dopravcovi, akú taktiku zvolí, či každý druhý rok vynaloží nejaké prostriedky na nákup pár autobusov alebo to bude robiť v 4,6, 8 alebo 10 ročných intervaloch pričom čím väčší interval, tým väčší počet vozidiel. Čím dlhší interval tým však viac hrozia rôzne riziká, že ak bude obnova furt posúvať jak v Bratislave bude počet vozidiel potrebných na kúpu rásť a rásť, potom príde zas nejaká "kríza" v kombinácií so zbabraným tendrom a je na svete fiasko. Ja by som ako optimum navrhoval obnovu polovice vozového parku autobusov každý piaty rok.
zakaznik
- no a? Z marketingového hľadiska je MHD produktom ako celý systém, nie jednotlivý autobus. (Tak rozmýšľajú iba šotouši.) Väčší prínos má inovácia produktu naraz, nie po častiach.
Pre názornosť príklad zo železníc: Ak by Zločinecká spol. (povedzme v roku 2013) vymenila naraz všetky plesnivé vagóny na rýchlikoch za nové (/rekonštruované), tak by mohla ponúkať určitý štandard cestovania s klimatizáciou a 230V zásuvkou. Teraz raz cestuješ v novom vagóne, raz v plesnivom... Síce sa občas potešíš, že práve necestuješ v prostredí ako dobytok na bitúnok, ale inak sú tie nové vagóny takmer zbytočné (putovná výstavka).