Zdravím
Chcel by som len upozorniť adminov, že linke č. 15 chýba v CP zastávka J.Bottu... ?
Chcel by som len upozorniť adminov, že linke č. 15 chýba v CP zastávka J.Bottu... ?
Chcel by som len upozorniť adminov, že linke č. 15 chýba v CP zastávka J.Bottu... ?
(0,22€ + 0,25€)
chubby
MHD v TT upadá od začiatku 90-tych rokov. Vtedy bol počet liniek z 24 zredukovaných na 12. S každou úpravou cestovného poriadku sa znižoval počet spojov na linkách. Niektoré prestali jazdiť cez víkendy. Zaviedlo sa nastupovanie cestujúcich cez predné dvere. Zrušil sa mesačník (lítačka), aby sa mohlo vybrať viac peňazí od ľudí, kĺbové vozidlá sa vymenili za krátke. Autobusové zastávky sú umiestnenie na nevhodných miestach. Zrušený bol jediný jazdný pruh vyhradený pre autobusy. Autobusy často čakajú v dlhých kolónach. To všetko stále znižovalo počet cestujúcich.
Nakoniec to dorazila Bratislavská optimalizácia. Vtedy bola zrušená aj linka 16, ktorá jazdila do najväčšieho závodu -automobilky Peugeot. Optimalizátory ju vyhodnotili ako jedinú zarábajúcu linku, ktorá si na seba zarobí aj bez dotácií. Aj tak bola zrušená. Ako tu napísal pán Udiak, MHD má byť mestká. Závod Peugeot sa nachádza mimo katastrálneho územia mesta TT.
V Trnave sa hodne používajú taxíky, alebo sa chodí pešo.
Sám som poslal mestu návrh na premiestnenie vlakovej zastávky Trnava predmestie v záujme zlepšenia dostupnosti vlakov. Nachádza sa pri Trstínskej ulici, kde bolo veľa závodov hlavne za socializmu, teraz tam už sotva niekto vystupuje. Je vhodnejšia poloha by bola pri priecestí s Kamennou cestou, kde je veľká obytná zóna. Nato som dostal odpoveď, že sa mám obrátiť na ŽSR. Takže občan má jednať zo železnicami, nie mesto v záujme zlepšenia dopravy.
Presne si to trafil aj s tými trolejbusmi. To pochopili aj komunisti. V lete 1989 sa spustil projekt trolejbusov v TT, osadené boli aj prvé stĺpy. V 1990 zastavený a zrušený.
V zhrnutí, mesto 25 rokov systematicky likviduje MHD v TT.