Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
čo by ste povedali na to, keby optimalizácia bola takáto?
http://doprav.wordpress.com/2012/09/13/mestska-hromadna-doprava-trnava/
Reply on: IvanaZ #3074:
ak si dobre pametám, posledné zmeny ( a to v nosných linkách) by sa mali uskutočniť 1.10.2012, a čo sa týka prvej otázky - jednoducho si do žltého poľa "Hľadaj" zadajte linku z ktorej chcete cestovať resp. kam sa chcete dostať, a potom už podľa trás liniek (po rozbalení linky) jednoducho zistíte "tú vašu" 🙂
dobrý deň, o týždeň mi začína škola a chcela by som si pozrieť spoje mhd. No neviem podľa čoho sa mám na tejto stránke orientovať, pretože niektoré linky sú v mape zapísané inak ako keď si rozrolujem cestovné poriadky. Dokedy bude taký zmätok v tom? Podľa čoho sa mám teda riadiť? Kedy skončia tieto zmeny a linky už budu natrvalo uvedené tak, ako majú byť?
ďakujem
Viete co mna uz v tomto poondenom state nic neprekvapi, a na cele vsetkeho stoji koktavy prezident dakujem pekne
Reply on: 810zssk #3023:
Náhodov mne sa to dobre číta, také večerné pobavenie... Ja tomu ujovi fandím... ?
Reply on: Udiak #3070:
Dusko, hlavne ze ty tahas zajacov „Z" klobuka pri optimalizacii... ? Co si sa napil zo svojho bodkovaneho hrnceka znamej znacky Granko ked mas tolko carovnych slov hned z rana?

Inak, vadilo ze linky mali viac konecnych a teraz u linky 11 je to v poriadku?
Reply on: amar #3068:
Správna odpoveď = #3063 10/

A chcel by som vás uistiť, že neexistuje na MÚ žiadny černokňažník, ktorý ťahá zajace s klobúka...

Každá pripomienka a sťažnosť sa rieši - s prihliadnutím na opodstatnenosť, na systém, finančné možnosti, objektívnosť, výsledky analýz a aktuálne informácie z prevádzky. Po zhodnotení všetkých pre a proti sa úpravy realizujú, alebo sa sťažnosť zamietne. Možno povedať, že zmysluplných a relevantných pripomienok a sťažností je primeraný počet, zodpovedajúci stupňu realizácie nového systému.

Doporučoval by som vám, aby ste sa nenechali zmiasť niektorými "známymi značkami", ktorých životným snom je vyjadrovanie sa vždy a ku všetkému a ktorí vedia všetko posúdiť bez súvislostí.
Sme rozcarovani urovnou optimalizacie MHD v TT. Nehovoriac o tom, ze je to absolutne nelogicky, nezmyselny a ignorujuci potreby domacich cestujucich, ktori su zavisli na MHD, lebo nou denno-denne cestuju do prace, skoly.. Ale neexistuje prakticky ani ziadna navaznost na medzimestske spoje, nieto na zeleznicnu dopravu. HANBA... chudaci ti, co si dovolia nemat auto alebo sa rozhodnu cestovat inak ako autom nemaju sancu sa, napr. s velkymi kuframi, taskami, atd., dopravit domov, k rodine... treba dat zarobit taxikarom predsa... To iste plati aj pre situaciu, ked chcete cestovat z Trnavy... vyuzit spoj? Volali sme o siestej rano 3 taxisluzby na Linciansku a vsetky boli vytazene a nemali nam co poslat. tak sme slapali s kuframi a taskami na vlakovu stanicu na vlak 6:27. Jediny spoj ktory isiel dostatocne napred bol okolo 5: 30 a dalsi ktory isiel 6:17 bol uz zasa prilis natesno. Nehovoriac o tom ak by nahodou nesiel, co sa tiez stava. Dopravit sa tym padom na dolezitu udalost ako je napr. svadba v inom meste je uplne nemozne !!! Ostava ist peso po chladnom vzduchu nech dobre poprechladame, spotime sa a zasportujeme si. ZAZIL SOM TOHO SO SPOJMI V TT ZA TIE ROKY UZ SVOJE TO MI VERTE ALE TOTO UZ JE UPLNY VRCHOL A ODPAD. MOR NA VAS VY PANDRAVY NA URADOCH !
Reply on: Udiak #3063:
Chcel by som Vás požiadať, kto je ten odborník na meste - úseku dopravy , ktorý má dlhoročné skúsenosti ( praktické ) s fungovaním MHD v TT , rozumie sa tejto problematike, a riešite s ním sťažnosti a pripomienky občanov ?
Reply on: amar #3066:
Dusan D., on je predsa ten najpovolanejsi dopravny inzinier v galaxii 🙂
Reply on: Udiak #3063:
Chcel by som vedieť kto konkrétne ( meno ) rozhoduje o opodstatnenosti pripomienok občanov ?
Ta Bratislavska spolocnost co robila ,,optializaciu,, nevie nic o tom co sa deje v Trnave co sa tyka autobusov.Nevie kedy su najviac linky vytazene,kedy by mali ist aj dva autobusy,oni len niec na stole napisali a bolo hotovo,dostali peniaze a dovidenia,nevadi ze autobusy meskaju aj 15 minut,ze ludia nestihaju do prace alebo do skoly,hlavne ze oni maju svoje peniaze.A este,ked MHD Trnava kupovala nove ekologicke autobusy vyhodila tie stare Karosy,a naco?Je to dobra myslienka aby nebol vsade dym z vyfukov starych autobusov,ale keby ich nechali,a bolo by o nieco viac vodicov,aspon by chdili autobusy castejsie.
Reply on: Udiak #3063:
UDIAKOVI: Vy ste normálne bez chrbtovéj kosti ... stále si tu budete obhajovať ten váš paškvil zvaný optimalizácia ... ľudia protestujú aj šoferi autobusov ale u vás je všetko v poriadku ... na radnicu chodíte ako na hodiny klavíru ... veď mesto vám aj z našich daní vyplatilo 20 000 €
Rovnako, ako výnimočný a urazený šefredaktor plátku Trnavský hlas, všetci plačete na nesprávnom hrobe...

Pár faktov, ktoré možete si môžete overiť, ale aj nemusíte akceptovať:

1/ Mesto zadalo firme DIC na základe zmluvy vypracovanie analýzy stavu MAD a na jej výsledkoch navrhnúť optimalizovaný systém intervalovej prevádzky MHD v medziach finančného stropu.

2/ DIC BA spracovala návrh systému
- hierarchiu a počet liniek (6 nosných, 6 doplnkových a 3 školské linky),
- podľa smerovej tabuľky ciest abonentov boli navrhnuté trasy liniek, s prihliadnutím na niektoré jestvujúce trasy zaťažených liniek,
- na základe potenciálu cestujúcich boli navrhnuté intervaly a počty spojov v jednotlivých režimoch a denných dobách (nosné 20min., doplnkové 60min. v špičkových dobách, v sedlových dobách a vo víkendovom režime boli intervaly prispôsobené možnostiach finančného stropu).

3/ DIC BA spracovala - Štandardy dopravnej obsluhy, analýzu jestvujúceho stavu a návrh optimalizácie, tieto materiály schvalili postupne po vyjadrení mestských častí - odbor dopravy, vedenie mesta, dopravná komisia a mestské zastupiteľstvo.

4/ Mesto zverejnilo schválený systém optimalizácie na webe mesta na pripomienkovanie občanov a znova na pripomienkovanie mestských častí. Podľa týchto pripomienok bol návrh optimalizácie dopracovaný a definitívne schváleny.

5/ Na základe dohody mesta a dopravcu bol schválený nový odbavovací systém (nastupovanie aj druhými dverami a podmienky prestupov)

6/ DIC BA podľa počtu spojov na jednotlivých linkách vytvoril návrh cestovných poriadkov. Vzhľadom na zmenu odbavovacieho systému bola mierne upravená jestvujúca chronometráž.

7/ Na základe schválených cestovných poriadkov DIC BA navrhol turnusové zadelenie
- v princípe pre jeden voz (prakticky päť polsmien):
príchod vozu z garáže, 4hod. jazda, 30min. prac.prestávka, 4hod. jazda, 15 min. výmena vodičov, 4hod. jazda, 30min. prac.prestávka, 4hod. jazda, 15 min. výmena vodičov, 4hod. jazda, odchod vozu do garáže
- turnusové zadelenie bolo odovzdané na základe schválenia mesta dopravcovi.

8/ Zadelenie vodičov v zmysle zákona vykonáva dopravca, pretože sú to všetko jeho vnútorné záležitosti. Všetky nedostatky chronometráže, turnusového zadelenia a ďalšie pripomienky z prevádzky dopravca rieši cez pracovnú skupinu (mesto, DIC, SADTT).

9/ Návrh nového cenového výmeru schválilo mestské zastupiteľsvo (vyplynul z jednania mesta a dopravcu).

10/ Mesto prijíma sťažnosti a pripomienky občanov a na základe týchto sa problémy riešia na už uvedenej pracovnej skupine. Opodstatnené úpravy sú vykonané až po schválení na tejto pracovnej skupine.

UZÁVER:

Spájanie odbavovacieho systému, nového cenového výmeru a pracovných podmienok vodičov do problému optimalizácie je mierne povedané "hluboké nedorozumění". Rovnako odvolávanie sa v týchto prípadoch na spracovateľa optimalizácie DIC BA. Spracovateľ môže riešiť všetky problémy len cez mesto, resp. cez zmienenú pracovnú komisiu. DIC BA nemá a nemôže mať žiadné priame prepojenie s dopravcom a z toho vyplýva že akékoľvek ponosy vodičov sú výlučne v kompetencii dopravcu. Dopravca môže vznášať pripomienky taktiež iba cez mesto. Nad všetkými vzťahmi mesta a dopravcu kraľuje schválená vzájomná zmluva.

P.S.
Nemám potrebu sa zaoberať článkom v Trnavskom hlase. Nei je mojím poslaním zaoberať sa dilémou, čo je v článku nevedomosť, čo úmysel a čo bulvár. Každá snaha by bola márna. Kto objektívne sledoval predchádzajúci článok si musí uzáver urobiť sám.
Ludia, treba len vydrzat, nejako sa to utrase. Volby na primatora sa uz priblizuju a mozeme sa tesit na nove sluby pana Butka. Okrem MHD zadarmo, tentoraz by mohol slubovat aj zvysenie platov pre vodicov MHD...
Reply on: pvpeter #3060:
Uz to tu bolo asi o styri prispevky nizsie.

No co, podame podnet na ustavny sud nech sa zaobera vyssim cestovnym pri pouziti jednorazoveho listka? ?
Reply on: Bonzo #3057:
Z linky 13 Vám na zastávke T.Vansovej cintorín nadväzuje linka 16 priamo na žel. stanicu. (rozdiel medzi spojmi je cca 6 min.)
Reply on: 5ulo #3056:
"Ak má MHD naozaj slúžiť obyvateľom mesta a Ústava SR občanom zaručuje rovnaké práva, mesto by malo iniciovať odstránenie tejto absurdity."
Ustava ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Zdravím, nečítam diskusiu tak neviem či to už bolo spomenuté, ale zo všetkých kútov Trnavy, Modranky a Hrnčiaroviec idú priame linky na stanicu, len z Bieleho Kostola nie (následne tiež z Kam.mlyna, od cintorína a Vansovej žel.prejazd). Vadilo snáď niekomu, že bývalá 3-ka tadial išla a nová trasa už nie...
Od žel. prejazdu to mám teraz 30 min. peši na stanicu a pritom z Prenádražia od Nukleonu idú súbežne 2 linky (3,5) na stanicu a pritom odtial je to 5 minút peši.....

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.