Reply on: Udiak #3063:
UDIAKOVI: Vy ste normálne bez chrbtovéj kosti ... stále si tu budete obhajovať ten váš paškvil zvaný optimalizácia ... ľudia protestujú aj šoferi autobusov ale u vás je všetko v poriadku ... na radnicu chodíte ako na hodiny klavíru ... veď mesto vám aj z našich daní vyplatilo 20 000 €
Udiak
Pár faktov, ktoré možete si môžete overiť, ale aj nemusíte akceptovať:
1/ Mesto zadalo firme DIC na základe zmluvy vypracovanie analýzy stavu MAD a na jej výsledkoch navrhnúť optimalizovaný systém intervalovej prevádzky MHD v medziach finančného stropu.
2/ DIC BA spracovala návrh systému
- hierarchiu a počet liniek (6 nosných, 6 doplnkových a 3 školské linky),
- podľa smerovej tabuľky ciest abonentov boli navrhnuté trasy liniek, s prihliadnutím na niektoré jestvujúce trasy zaťažených liniek,
- na základe potenciálu cestujúcich boli navrhnuté intervaly a počty spojov v jednotlivých režimoch a denných dobách (nosné 20min., doplnkové 60min. v špičkových dobách, v sedlových dobách a vo víkendovom režime boli intervaly prispôsobené možnostiach finančného stropu).
3/ DIC BA spracovala - Štandardy dopravnej obsluhy, analýzu jestvujúceho stavu a návrh optimalizácie, tieto materiály schvalili postupne po vyjadrení mestských častí - odbor dopravy, vedenie mesta, dopravná komisia a mestské zastupiteľstvo.
4/ Mesto zverejnilo schválený systém optimalizácie na webe mesta na pripomienkovanie občanov a znova na pripomienkovanie mestských častí. Podľa týchto pripomienok bol návrh optimalizácie dopracovaný a definitívne schváleny.
5/ Na základe dohody mesta a dopravcu bol schválený nový odbavovací systém (nastupovanie aj druhými dverami a podmienky prestupov)
6/ DIC BA podľa počtu spojov na jednotlivých linkách vytvoril návrh cestovných poriadkov. Vzhľadom na zmenu odbavovacieho systému bola mierne upravená jestvujúca chronometráž.
7/ Na základe schválených cestovných poriadkov DIC BA navrhol turnusové zadelenie
- v princípe pre jeden voz (prakticky päť polsmien):
príchod vozu z garáže, 4hod. jazda, 30min. prac.prestávka, 4hod. jazda, 15 min. výmena vodičov, 4hod. jazda, 30min. prac.prestávka, 4hod. jazda, 15 min. výmena vodičov, 4hod. jazda, odchod vozu do garáže
- turnusové zadelenie bolo odovzdané na základe schválenia mesta dopravcovi.
8/ Zadelenie vodičov v zmysle zákona vykonáva dopravca, pretože sú to všetko jeho vnútorné záležitosti. Všetky nedostatky chronometráže, turnusového zadelenia a ďalšie pripomienky z prevádzky dopravca rieši cez pracovnú skupinu (mesto, DIC, SADTT).
9/ Návrh nového cenového výmeru schválilo mestské zastupiteľsvo (vyplynul z jednania mesta a dopravcu).
10/ Mesto prijíma sťažnosti a pripomienky občanov a na základe týchto sa problémy riešia na už uvedenej pracovnej skupine. Opodstatnené úpravy sú vykonané až po schválení na tejto pracovnej skupine.
UZÁVER:
Spájanie odbavovacieho systému, nového cenového výmeru a pracovných podmienok vodičov do problému optimalizácie je mierne povedané "hluboké nedorozumění". Rovnako odvolávanie sa v týchto prípadoch na spracovateľa optimalizácie DIC BA. Spracovateľ môže riešiť všetky problémy len cez mesto, resp. cez zmienenú pracovnú komisiu. DIC BA nemá a nemôže mať žiadné priame prepojenie s dopravcom a z toho vyplýva že akékoľvek ponosy vodičov sú výlučne v kompetencii dopravcu. Dopravca môže vznášať pripomienky taktiež iba cez mesto. Nad všetkými vzťahmi mesta a dopravcu kraľuje schválená vzájomná zmluva.
P.S.
Nemám potrebu sa zaoberať článkom v Trnavskom hlase. Nei je mojím poslaním zaoberať sa dilémou, čo je v článku nevedomosť, čo úmysel a čo bulvár. Každá snaha by bola márna. Kto objektívne sledoval predchádzajúci článok si musí uzáver urobiť sám.