Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Dnes som si v TT096EK všimol vzadu pri displeji linky volajakú čérnu cicinu čo tam vysela ze stropu. Čo to čo to? To som si dnes prvýkrát všimol v Citelise. Vyzeralo to ako nejaká anténa (gps, volajaké vysielačky, či nebodaj ? wifi buduca ? ? žartujem s tým posledným). Vie mi niekto vysvetliť podstatu tohto magického zariadenia?
Reply on: linka 9 #3619:
No to je síce pekné, že všetky 4 linky idú na smenu na 22.hod, ale oproti prvej polke 90. rokov, kde niektoré sadky zaspali, dnes už robí podstatne viac ľudí v súkromnom sektore, o dosť vyššie percento ľudí študuje na vš, , čím ďalej tým viac obchodov je otvorených aj po 18tej, je tu ZOC MAx, ... všetky tieto predpoklady znamenajú, že už je vyšší podiel cestujúcich aj v sedle, večer a cez víkendy, aj keď údaje, ktoré DIC zverejnil hovoria, že stále je výrazne dominantná špička.
Ale tá MHD by už ani zďaleka nemala byť o návoze na 6, 14, 22 a potom do škôl a pár úradov čo sú od 8 do 16, ale aj o nejakých PRAVIDELNÝCH intervaloch - čo možno najlepších - aj v obdobiach mimo špičiek. Lebo tí ľudia sa generujú priebežne a cieľový stav je taký podľa mňa aby si ľudia nemuseli opisovať odchody zo zastávok a chodiť na konkrétne časy.

Tá požiadavka prípojov na vlaky je logická, ale tiež sa nikdy nevyhovie všetkým, keď IC, rýchliky a Rexy od BA prichádzajú do TT: (večer)
18:14, 18:23, 19:14, 19:23, 20:23
a od TN: 18:01, 18:35, 19:35, 20:01, 21:35, 22:01
a na to napasovať spoje na všetky sídliská a od každého rýchliku a IC, keď mám mať linky v pravidelnom intervale. A ak by bolo treba vybrať iba jeden smer, tak ktorý je dominantnejší? od Ba alebo od TN? to sa z kariet nezistí.. A budte si istí, že keď sa čo najlepšie sprípojuju odchody na tieto vlaky, prídu požiadavky od cestujúcich aby to nadväzovalo aj na prímestské či diaľkové busy na ast...

Ale keď berieme ľudí iba z TT, nech by išli z centra (z podnikov, z kultúrnych akcií, z Maxu..) predpokladajme že títo prichádzajú na zastávku rovnomerne, preto by mali ísť aj linky na jeden smer v preklade: už keď ste spomenuli Dohnányho smer Linčianska, teraz je to také divoké... niektoré hodiny to aj sedí, iné nie..:
(linky 1 2 4 5), kým ešte nie sú opäť tie združené cp na jednotlivé smery; pozdravujem admina
? ):
18: 20 36 48 56
19: 22 36 56
20: 16 22 36 51
21: 22 26 35 36
22: 12 26 36

Takže ten 20 minútový interval by tam v princípe aj bol, problém je okolo tej spomínanej 21. hod..
A priemerne zdatný človek už asi 30 min na spoj čakať nebude, pôjde na Linčiansku z mesta pešo.. a to je Dohnányho, keď to berieme z Centra ľudia pôjdu asi skôr na Hospodársku a keby zavedený systém, že ak nepôjde do 20 min. spoj z Hospodárskej tak by išli na žel. stanicu, kde by zachádzali napr. všetky spoje z Kollárovej.....

Ako som povedal, ak niekto chce spraviť nejaký seriózny návrh cp aj s výpočtom km, ponúkam spoluprácu pri tvorbe..
Reply on: lukas22 #3611:
"nadväznosť s vlakmi nie je žiadna"? to si trochu prehnal. Netvrdím, že je 100%, ale určite nie je žiadna.
máš pravdu na R s príchodom 21.35 nie je prípoj,tiež by som ho privítal.Stačilo by posunúť L2 o 3min. a snáď by to stačilo z Dohnányho 21.39.

Tie autobusy na/okolo Linčiansku/kej idú, ale nie ako si ich napísal 21:19, 21:22, 21:29, 21:31,ale z Dohnányho- 21.22 (L1), 21.26 (4), 21.35 (L5), 21.36 (L2). Okrem L2, prevažne končia na Strojárenskej, pretože vozia ľudí na nočnú.Preto idú všetky rovnakým smerom a krátkom rozsahu.
Podobné to máš aj s prímestskými.

Však spravte nejaký seriózny návrh cp, vypočítajte km, ja sa ponúkam na spoluprácu.. a potom poslať na mesto, nie sadke..
Reply on: linka 9 #3614:
- nenadväznosť - netreba ani dlho hladať skús si ľubovoľnú kombináciu nosná linka + 16 => vždy sa tam nájdu exotické časy
-vlaky? : napr. L3 z vikotríniho odchádza 5/37 na žel stanicu príde 5/59, REX javornik odchádza 6/03 + pridaj k tomu červenú pred žel. stanicu, ranné prímestské busy ktorým musíš dať pri odbočovaní prednosť, máš necele 4 minuty => zabehni hore schodmi na ŽST, vystoj radu, kúp si lístok, utekaj na perón => ledva som to stíhal ja, nehovoriac o ľudoch 40+

- vyskúšaj v BA nastúpiť na rýchlik do košíc do prvých vozňov, v TT vystúpiš relatívne ďaleko od podchodu(ca 300 m), behom to na zastávku trvá prinajlepšom športovom výkone 4 min ale máš plúca v keli (plus predstav si december, vsade námraza, sneh, vsetko sa smýka) je to relatívne nepravdepodobné že sa to stihne - a predstav si teraz nejake babky cestovatelky . . .

- vyriešil by som to nastavením intervalov liniek 5 a 3 aby boli medzi nimi aspoň 20 - 40 minutové rozdiely a zároveň aby bola zachovaná časová atraktívnosť dojazdu do cieľovej stanice - dá sa s tým pohrať

-lenže optimálne riešenie sa hľadá už STRAŠNE dlho, a ľudia už strácajú dôveru v MHD ...
Reply on: chubby #3615:
v tom prípade nech sa páni radní pojedia do prdele, ked nechcu zlepšenie.. kto chce kam, pomôžme mu tam
Reply on: 5ulo #3612:
SAD-ka len robi to co chce mesto. SAD-ka vypracovala vlastny navrh a dala ho mestu. Mesto ho neprijalo....
Reply on: koco #3610:
Mohol by si upresniť konkrétne linky, čas odchodov/príchodov a smer jazdy,prípadne zastávku :
- nenadväznosť spojov liniek (nosné/ doplnkové), (napr.Baumax, Kamennný mlyn )
-"nadväznosť", na ktoré vlaky ráno ?

...nadväznosť na rýchliky cez víkend smerom z Bratislavy (príchod do trnavy xx/25 - , pokiaľ viem tak
R z BA majú príchod xx/23. za 5 min. by si mal stíhnúť odchod L3 smer Viktoríniho xx/28

-spoločné odchody liniek idúcich do rovnakej cieľovej zastávky (L3/L1 - rozdiely v špičke 2 min mimo nej lepších 8 - 12, predpokladám že asi zo žel.st.);
L5/L3 z prenga - v špičke 5 minút, mimo nej ukážkových 25 min. Ako by si to vyriešil ?

Kým sa nájde optimálne riešenie chvíľu to potrvá.( pokiaľ sa nájde )
Všetko je to o peniazoch.
Mesto chce stále viac šetriť na MHD a na druhej strane chce znížiť počet aut v meste. To je absolútne v rozpore s tým čo vyhlasuje a zároveň je to nelogické. Na západe to pochopili skôr a tam investujú oveľa viac do MHD.
Reply on: 5ulo #3612:
sadka sa pousmeje a posle ho do tralalala lebo ona nič nezmôže... treba to posielat na referat dopravy mesta trnava prípadne nejakým akčným mestským psolancom
Reply on: lukas22 #3611:
tak sa spojte, dajte sa dokopy, spiste nieco, ponuknite SADke navrh (pre ich motivaciu by to asi mal byt navrh bez naroku na odmenu) a mozno budete uspesni.. ja vam to prajem.
nadväznosť s vlakmi nie je žiadna, napr. vlak zo Žiliny s príchodom 21:35 do Trnavy a autobusy na Linčiansku idú 21:19, 21:22, 21:29, 21:31 a ďalšie za hodinu. prečo, PREČO niekto vôbec schválil autobusy, ktoré idú všetky rovnakým smerom, dve minúty po sebe a ďalšie až za hodinu. ako aj napríklad L4 a L12 idú obidve z Kopánky na Linčiansku, L12 o 16:31 a L4 o 16:35 obidve z Kopánky na Linčiansku. nech sa potom nečudujú, že majú autobusy prázdne, keď idú 4 spoje naraz a potom hodinu, dve nič...
verím, že keby sme sa my všetci, ktorí si tu vylievame pravidelne srdcia, spojili, dokázali by sme spraviť určite lepší poriadok MHD. nehovorím, že najlepší, ale človek, ktorý používa MHD, vie lepšie o MHD, ako ten, kto sedí v kancelárii a hádže si kockou, pričom padnuté číslo určuje zastávku alebo číslo spoja...
nadväznosť autobusov - 0 bodov.
Reply on: linka 9 #3609:
stále to isté dokola:

- nenadväznosť spojov liniek (nosné/doplnkové) {napr. cesta do baumaxu by mi MHD trvala 1 hodinu na aute 10 minút - vyber si; o kamennom mlyne ani radšej nehovorím}

- akože "nadväznosť" na vlaky (v ranných hodinách len tak tak (za 2 minúty vybehnúť hore, kúpiť lístok, utekať na perón) , poobede príchod na stanicu 20 minút pred odchodom rýchlikov do BA {čo mi až tak nevadí, ja sa nikam neponáhľam}, najhoršia je ale nadväznosť na rýchliky cez víkend smerom z Bratislavy(príchod do trnavy xx/25 odchod L3 smer Viktoríniho xx/28 - v BA treba nastúpiť do predposledného vozňa, v trnave vyskočiť ešte za jazdy, utekať a zhadzovať pred sebou ľudí a potom sa to celkom aj dá stihnúť ? . Nadväznosť MHD na osobné vlaky je nulová, treba ísť rýchlikom)

- spoločné odchody liniek idúcich do rovnakej cieľovej zastávky (L3/L1 - rozdiely v špičke 2 min mimo nej lepších 8 - 12; L5/L3 z prenga - v špičke 5 minút, mimo nej ukážkových 25 min) ak nestihneš čakaj v najlepšom prípade pol hodinu, cez vikend radšej taxi

- po viacerých úpravách optimalizácie sa stratila "intervalovosť" a logika odchodov ( najprv odchody napr. 10 20 30 potom 18 33 48 zrazu 05 35 a aby toho nebolo vela nakoniec - 59 )

. . . pokračovanie nabudúce
Má niekto nejakú konkrétnu pripomienku k novému cp mhd ?
Reply on: pvpeter #3605:
Celkom vtipné sú aj tie nápisy (resp.) oznamy o „Zmene cestovných poriadkov od 1.5.2013" ... ktoré nájdete na webových stránkach www.sadtrnava.sk, zrejme nedomysleli, že nie každý trnavčan (hlavne staršie osadenstvo) využíva internet ?
Reply on: pvpeter #3605:
Keďže sme CP my - diskutujúci civilní ľudia nenavrhovali, ťažko vysvetíme "načo..." Treba sa obrátiť na SAD Trnava, howk.
Nechápem ja už tu MHD v Trnave ... Načo boli dobré tie zmeny to kto zase navrhol? Načo bude chodiť linka 14 v časoch 5:39, 6:52, 14:42 a 15:22 s družby zachádzať k sprave diľnic (Sereďská) to podľa akéj pracovnéj doby ste robili? Viete vôbec ako su pracovné časy? Komu také časy vyhovujú?
Asi je to tá najnepodstatnejšia vec, ale tak... 😃 dnes nám dvaja pracovníci SAD-ky prišli namaľovať a skrášliť zástavku v Hrnčiarovciach 😃 http://imgupload.sk/viewer.php?file=eeh85cpbqnt8709mools.jpg
Pozerám, že zdravý rozum začína víťaziť. Inak tá zastávku pri Sachse dobrá vec, ale to ten podnik až teraz napadlo po tolkých rokoch?
Reply on: koco #3601:
a zabudol som pochváliť že KONEČNE pochopili že tá 11 nemala zmysel 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.