Ono závodná doprava pre Sony je niečo iné než Baumax. Je to o iných vozokilometroch, inom počte pasažierov, iných požiadavkách objednávateľa a hlavne o úúplne iných peniazoch.
Re #676 pvpeter: Nemyslím, že by SAD TT bola fyzicky neschopná tú dopravu robiť, ono to skôr bude tým, že súkromník dal Sony výhodnejšiu ponuku. Kopa SADiek zdedila zo svojich čias štátnych podnikov obrovský byrokratický aparát a niektoré sa ho zaboha nechcú vzdať. Tak ho holt treba živiť. Naproti tomu súkromník zamestnáva jednu sekretárku, jedného dispečera a päť vodičov, takže jeho náklady hneď vyzerajú inak.
Inak toto je trošku offtopic a týka sa to DP Bratislava, ale podľa toho čo som od vás domácich počul tak v SAD Trnava bude asi situácia trochu podobná:
"Aktuálny stav zamestnancov je 3207 v roku 2004. Najzaujímavejšou informáciou ale je, že iba 44% zamestnancov tvoria vodiči. Zároveň zo 605 úradníckych zamestnancov (19% z celkového počtu) tvoria riadiaci pracovníci až 400, t.j. neuveriteľných 66%. Je zrejmý fakt, že štruktúra DPB je absurdná a nevyhovujúca moderným štandardom."
Bože daj mi silu... ja predsa nehovorím o PREVÁDZKOVÝCH problémoch, ale o EKONOMICKÝCH. Už si na imhd viackrát odprezentoval, že si typický kinderschotous, ktorý sa absolútne nezamýšľa nad tým, koľko by jeho fantazmagórie stáli a kto by to zaplatil, ale skús tentokrát urobiť výnimku, dobre?
Takže Veolia má autobus. Juhú. Takže si ho pridelí do Trnavy na pseudolinku, ktorá má štyri páry spojov denne a kilometrický výkon koľko? 40 km? Ten autobus za celý deň nebude robiť nič iného, to znamená, že všetky náklady sa budú musieť vyúčtovať Baumaxu - odpisy, údržba, plat vodiča (ktorý síce bude jazdiť iba cca 2 hodiny, ale platiť ho budeš musieť za sedem a pol) a podobne. A mimochodom, autobus nie je bezúdržbový a vodič ho sám v chode neudrží, takže by musel aspoň raz týždenne ísť do Nitry na dielňu. 40 km tam, 40 km naspäť, to sú dva denné výkony navyše len manipulačne! Eventuálne by im údržbu a servis mohla robiť SAD Trnava, ale za to sa tiež platí.
Naproti tomu SAD Trnava nemusí kupovať nič, pretože na tej linke používa autobusy z normánych liniek MHD - proste tam ide voz, ktorý by inak stál na prestávke alebo medzidieli delenej smeny. Takže nám z ceny výkonu hneď odpadajú odpisy a/alebo leasingové splátky, respektíve zostane nám iba zanedbateľná alikvótna čiastka. Taktiež môžeme škrtnúť väčšiu časť platu vodiča, ktorý väčšinu šichty odjazdí na normálnych mestských linkách. A samozrejme, technické zázemie má SADka vo vlastnom areáli. Takže ktorý z týchto dvoch subjektov by bol schopný dať Baumaxu výhodnejšiu ponuku?
A ďalšia vec. Ako písal Zákazník, táto linka je hlavne zvoz zamestnancov, kupujúci sa berú iba ako užitočná záťaž. Takže som si stopercentne istý, že CP si robí sám Baumax a teda sa natíska otázka, keď ide iba o vozenie ľudí hore-dolu, v čom by bola Veolia lepšia než tá neschopná SADka? V type vozidla? Pochybujem, pretože vyhradiť na takýto pseudovýkon nový autobus by bola ekonomická samovražda, nehovoriac o tom, že Baumax by sa nedoplatil. Takže v čom by si cestujúci polepšili? A poprosím vážnu odpoveď, nie kravinu typu "Veolia má krajšie tabuľky".
A mimochodom, v Nitre som nebol už osem rokov, ale v decembri hodlám túto medzeru vo vzdelaní doplniť. To, ako funguje "naozajstna MHD" som videl iba v Prešove, Brne, Prahe, Viedni, Londýne, Kodani, Osle... Je mi jasné, že na také eso ako ty, čo má pobehanú Nitru AJ Trnavu sa asi nechytám... ?
Veolia Transport vozi ludi do Sony Nitra preto lebo SAD TT nebola schopna zabezpecit takuto dopravu ludi z Trnavy a dokonca nedokazala ludi vozit ani ked sa vyrabalo v Trnave aj to museli robit rozne ine firmy tak ako je tomu aj teraz napr. Dopa.sk.
To ze v SAD TT sedia dochodcovia sa necudujem tak to potom aj vyzera.
Dali sme si v pondelok namahu s kamoskou a sli sme za autobusom ktory chodi udajne do Baumaxu. Chodi zo stanice aj to siel o 20 min neskorsie ako by mal ist a nikde nestal az pri Baumaxe. Naco je potom taky autobus? Chodi tusim iba tri krat za den a bol tam az jeden clovek.
Niektorí mali také posmešné poznámky, že na trnavskej sekcii je mŕtvo. Možno nie je veľa príspevkov v diskusii, ale za návštevnosť sa táto sekcia po roku a štvrť existencie nemusí hanbiť. I keď sa situácia mení, k dnešnému dňu má už trnavská sekcia vyššiu návštevnosť ako prešovská:
No v zime na bycikli neviem... ale budiž. A čo a týka toho autobusu, aj keby bol nastálo v Trnave, treba ho kúpiť, tankovať, udržiavať, opravovať, vodiča treba platiť... na tých pár spojoch by si na to nezarobil ani keby si sa na hlavu staval. Keby ho využili ešte niekde inde, možno by sa dalo, ale čisto na tej pseudolinke ... pochybujem.
inak este pochybujem , ze socialne slabsi daju na bus .. to radsej si kupia bycikel ako väcsina Trnavakov ... Inak sam si napisal kto v TT " len " pouziva MHD, dochodci co nevladzu chodit peso za par korun ( neviem kolko stoji dochodcovsky listok ) takze strata pre SAD a studenti co je tiez zlomok cestujucich kedze studenti jazdia len rano a popoludni .. takze suma sumaru SAD TT je urcite v strate a dost velkej kedze takmer nikto v TT nepouziva MHD, ja mam vela znamych v TT vo veku 29-38r. a nikto z nich nepouziva MHD kazdy chodi peso a cez leto na bycikli, to je skutocna pravda o Trnavskej verejnej mestskej doprave. Je ale len na oko a nikto ju skutocne nevyuziva .
Dopravu zamestnancov TT - SONY zabezpečuje Veolia NR. Keď odvezú zamestnancov na smenu do SONY a potom naspäť do Trnavy, tak pochybujem, že chodia zas naprázdno do Nitry. Skôr by som povedal, že to odstavujú v Trnave.
Inak o 1615 som išiel do Baumaxu sám. O 1640 z Baumaxu išli tuším traja zamestnanci. ?
"sa vazne cudujem , ze este niekto pouziva sluzby SAD TT, taku neschopnu firmu som uz dlho nevidel."
To akože tí, čo sú na ňu odkázaní - dôchodcovia, študenti, sociálne slabší - majú chodiť pešo?
"Myslite , ze by bolo realne a ak by sa to dalo aby linku do Baumaxu TT prevadzkovala napr.Veolia Transport Nitra?"
Keby si sa trošičku zamyslel, odpoveď by ti došla aj sama. Nitra je od Trnavy dosť ďaleko, take cena zmluvnej dopravy by sa navýšila o nejakých sto kilometrov, ktoré by voz najazdil manipulačne, a to iba kvôli trom či štyrom párom spojov denne. Možno by sa dalo zariadiť, aby ich cez prestávky vykonávali busy z liniek, ale to by chcelo meniť CP, obehy vozidiel, prestávky vodičov... Taký kšeft by sa neoplatil ani jednému zo zúčastnených. A úprimne povedané, čudujem sa, že sa s takouto "dopravou" Baumax vôbec namáha.
Re #665 zákazník: Nie som si celkom istý, ale mám pocit že s tým CP brešeš na nesprávny strom. Zmluvná doprava väčšinou funguje tak, že trasu aj cestovný poriadok určuje objednávateľ a dopravca si to len "otrocky" odjazdí.
sa vazne cudujem , ze este niekto pouziva sluzby SAD TT, taku neschopnu firmu som uz dlho nevidel. Taktiez sa divim obyvatelom TT ze nepisu staznosti na mestske zastupitelstvo na SAD TT.
Myslite , ze by bolo realne a ak by sa to dalo aby linku do Baumaxu TT prevadzkovala napr.Veolia Transport Nitra?
Autobusová stanica, nástupište 1 (odkiaľ chodí aj Tescobus): http://imgs.sk/images/DSC00004JPG-54277.jpg http://imgs.sk/images/DSC00005JPG-54278.jpg
- neviem pre koho to je, ale pre zákazníkov určite nie, lebo bus vždy odchádza pár minút po tom, čo k Baumaxu prišiel.
- zaujímavé, ako oni vždy dokážu spraviť cestovný poridok tak, že každý spoj má buď inú vysvetlivku alebo inú trasu. Ale dobre no, aspoň je sranda. ?
Re #651 Tootti: Ten Baumax je tu, v úplnej... Keby si išiel peši, tak to by si musel cez železnicu: http://tinyurl.com/baumax
Možno tam raz bude cesta aj okolo SADky. Naši radný páni rozhodli, že na mieste bývalého areálu ČSAD, či čo to bolo by to robilo dopravné problémy. Tak to postavili hentam, tam sa asi ľudia nedopravujú podľa pánov autami, ale cez teleport...
"Pri vybere nadobudatela sa malo prihliadat na vysku navrhnutych investicii, vyuzitie odborneho potencialu sucasneho manazmentu a dalsich odbornych zamestnancov."
( http://www.kamim.sk/doprava/sad/priv/uvod.php )
V každom inom odvetví hospodárstva by táto firma už dávno čuchala fialky odspodu. Oni majú ale svoj džob vo verejnom záujme istý, aj keď dennodenne jazdia v rozpore so zákonom. Snáď sa to raz zmení... ?
Hlavným problémom, prečo je SAD TT v takom ..... (doplňte podľa vlastného uváženia) nie je len neschopnosť jej manažérov viesť podnik, ale tiež neochota majiteľov firmy vymeniť týchto "manažérov". Tomu sa ale nieť prečo čudovať, keď sú to tí istý ľudia, a minimálne jeden z nich tam bačuje už do roku 1990.
To je neuveriteľné, to ako tipuješ, či sa Ti to snívalo? ? Mesto Trnava nemá v SAD Trnava a.s. NEMÁ ANI JEDNU JEDINÚ AKCIU.
Mesto je objednávateľom dopravy.
Tak ešte raz, keďže si si zjavne nebol schopný kliknúť na odkaz, ktorý sem dal Tooti. Väčšinovým majiteľom akcií v SAD Trnava je súkromná firma, menšinovým držiteľom štát, respektíve Fond národného majetku. Mesto Trnava nevlastní a ani nikdy nevlastnilo jedinú akciu SAD Trnava. Jediné, čo môžu "prehlasovať" je schválenie dotácie na financovanie MHD - ak im mesto nedá peniaze na dostatok vozokilometrov, alebo neschváli povedzme návrh na odbavovanie cestujúcich všetkými dverami a podobne. Samozrejme že podfinancovaná MHD bude na dve veci. Čiže mesto nemá väčšinový ani žiadny iný majetkový podiel, mesto akurát drží kohútik peňazovodu, a to tiež iba pri MAD. Zrozumiteľné?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.