Uz sa to tu niekto pytal. Su zname nejake vysledky uspesnosti optimalizacie? Vytazenost liniek? Narast cestujucich? Ktora linka prepravuje najviac cestujucich? Ktora linka sa neujala? ap.
Dovolím si s tebou nesúhlasíť.
Zvýšenie cestovného sa určite malou mierou (cca 5- 7% ) prejavilo na poklese cestujúcich, ale pokles viac ako 10tis.ľudí, to je optimalizáciou.
Predchádzajúce zdraženie sa prejavilo 5-7% poklesom.
Nevhodné trasovanie niektorých liniek, k tomu nevhodný cestovný poriadok.
Keď sa ľudia nevedeli dostať do / z práce alebo prišli neskoro, nestíhali vlaky, prestupovať ....atd sa podpísalo pod taký výrazný pokles.
Poznám veľa ľudí, kt. pravidelne cestovali MHD a kvôli vyššie uvedenému, chodia autami, bicyklami, pešo, taxíkmi... atd.
Anketa ( aj keď je to malá vzorka ) tiež o niečom svedčí, viac ako 75% nespokojných.
Napr. : Vyskúšaj sa postaviť v nedeľu medzi 18-19h. na Žel.st. a Autobus.st. a zistíš, že vyše 200-300 študentov veľkými kuframi a taškami idú peši na Prednádražie, Linčiansku, Kopánku, Družbu.
To,že taxikári miestami nestíhajú ani nehovorím.Takto by som mohol pokračovaťďalej.
Našťastie sa to stále opravuje, opravuje,opravuje,opravuje.
To nieje chybou optimalizacie. Ludia si na nove linky a trasy navyknu. Problem je v tom, ze zo spustenim optimalizacie, bolo bezdovodne zvysene aj cestovne.
Pekne ste to possrr.al pan Butko. A tak sme sa tesili na splnenie vasich slubov.... ?
Podľa starostu prímestské linky im bohato stačia a 30tis.eur dajú na niečo iné.
Len či s tým súhlasia domáci.
L 2 som navrhol ako býv. L 9, ktorá zabezpečovala rýchle, priame spojenie ľudí z Linčianskej s Kopánkou a so 6-7 strategickými zastávkami.
Taktiež ľudia na Kopánke, Na Hlinách, Čsm-ke, študenti z Obch.akadémie, UCM ju požadujú.
Počet spojov klesol na zast. Kukučínová-OA zo 67 na 35 a na zast.Špačinská cesta z 87 na 64.
A pritom obidve zast. boli vyhodnotené ako 10. a 6. najvyťaženejšie.
Býv. 9 bola medzi 6 najvyťaženejšími linkami.
Nechápem prečo ju zrušili, keď všetky parametre mala dobré:
nástupy podľa dennej potreby- 4.najlepšie
počet osôb na spoj- 30,5 - 4.najlepšie
počet osôb na 1 km 4,76 - 4.najlepšie
atď...
takže hovoríš že hrnciarovci na to séru ? no neviem ja by som vyskúšal niečo s lincianskou lebo tá je po optimalizacii v zadku bolo by ok niečo ako stará deviatka
Vyzerá to tak, že L 12 do Hrnčiaroviec k 9.12. končí. Takže je tu priestor na novú linku, môžete dávať návrhy.
Môj návrh je:
L 12 nahradí L 2 a bude premávať ako býv. L 12 :
Linčianska-Mikovíniho-Bulharská-Dohnányho-Hospodárska I.,II.-Zel.Kríčok- (T.Vansovej-Š.Moyzesa-
Orešianska-Modranská ) a späť.
L 2
(Strojárenská)-Linčianska-Linčianska I.-Zelenečská-Dohnányho-Žel.st.-Hospodárska I.,II.-Zel.Kríčok-Špačinska cesta- Špačínska,Obch.akadémia.- Kopánka a späť.
L1
Strojárenská-Bratislavská-Gorkého- Bratislavská,Coburgová-Stromová-Žel.st.- Hospodárska I.,II.- Špačinska cesta- Kukučínová OA- Kukučínová- J.Hlubíka- Kopánka a späť.
( vybudovať na spiatočnej trase novú zast. medzi zast. Bratislavská,Coburgová a Bratislavská, pri pneuservise Mikona, ako párovú zast. k zast. Gorkého).
Dôvod:
Ľudia,ktorí pracujú na Coburgovej alebo študenti študujúci na ZOŠ-strojárskej si skrátia cestu a vyhnú sa neprispôsobivým "občanom" vzhľadom na časté konflikty.
presne tak! súhlasím do poslednej bodky Linčianska je teraz braná iba ako nejaká dedina 30 km od Trnavy, kde ani autobus nemusí chodiť. A nielen Linčianska, ale viaceré sídliská... Ale čítal som, že SADka má k dispozícii len cca 40 autobusov, tak spoje nestíhajú. A kúpiť nové autobusy rozhodne neplánajú, pretože by im potom menej zostalo na výplatu... hold, je to len o peniazoch...
no hej, len by bolo treba zhustiť intervaly ... po optimalizácií je to s linčianskou celkom na pizzu ? ... len hovorím oni chcú znížiť náklady zmenšiením počtu vzkm, ale keby vyskúšali žeby chodli nosné linky každých 15 min celý deň, a doplnkové dajme tomu každých 20 - 30 min, a dali to ľuďom na vedomie, možno by zistili, že by potrebovali aj tie klbáky . . .
lebo ľudia majú v hlave zakódované, že bus chodí každú hodinu => keby som ho nestihol musím čakať dalsiu hodinu, tak pre istotu idem taxíkom / peši / autom... Tam len treba vytvoriť lepšie podmienky pre všetkých uponáhlaných ľudí, mladé zlatokopky a podobne a presedlať ich na busy.... hovorím, keby sa aspoň 80% ľudí čo vystúpi z vlaku zviezlo busom (väčšinou študenti a pracujúci bez nároku na zľavu) bola by zo SADky zlatá baňa => lenže oni sa týmtito 1 - 2 hodinovými intervalmi skôr orientujú na spomalených dôchodcov, ktorí cestujú za 7 centov a potom čuduj sa svete, že SADka krachuje . . .
pred chvíľou som ňou išiel a bola plná dôchodcov, ktorí si ju pochvalovali. takisto aj ja. takže sa ujala a mohla by chodiť pravidelne každý deň, pretože je to veľmi užitočný spoj
pocet cestujucich klesol aj preto lebo sa zmensili autobusi. Ked je cestovanie nepohodlne a este aj malo busov, tak idu ledia autom.
Do Modranky chodily dva klbove - Ikarus a Karosa a jeden kratky. Klbaky jazdily v spicke od 5:40 do 7:40 a potom poobede cca od 14h do 18h. Tie klbaky boli plne aj sa v nich stalo.
len som si pozeral fotky a naplnila ma taká nostalgia za harmonikami MHD4 - ono ja som to myslel v takej postupnosti jak som to napísal - zhustiť spoje treba najprv, a myslím si žeby sa ľudia chytili, aj ked ako by Tootti povedal, moc veľká kvalita tých liniek tu nie je - ale napr. taká trojka - fúú tam by sa kĺbačik uživil - tá je plná (takmer) furt v oboch smeroch - aj ked vo vecerných hodinách jeden spoj za hodinu - naprd
kazdý deň cestujem vlakom - a myslím si že keby sa aspon 80% ľudi co vystupuje z vlakov previezlo domov busmi - bola by zo sadky zlatá baňa - veď to sú stovky (možno aj tisíce) ľúdí denne - a práve ako si všímam odvtedy čo jednotka nepremáva na žel. stanicu - ide smerom kopánka v buse max. 5 ľudí - to je smutné
lenže realita je taká, že vystúpi z rýchliku 200 ľudí a na zastávke SAD čaká možno 6 - 12 ľudí (ako kedy) - to hovorí o kvalite - veď ktorý de*il okrem mňa by čakal na bus 30 minút - by the way - stanica po zotmení tiež nie je najbezpečnejšie miesto na svete - možno preto nás tam zostane 6 - 12 ...
Možno raz .... je to hudba budúcnosti - sa dočká Trnavská Sadka nejakého toho kĺbaku = hovorím tá trojka po nájazde jedovatých dôchodcov niekedy vypadá ako bratislavská 93
?
Treba trnavákov z áut naučiť na busy - lenže, na to treba trefnejšie linky, na to treba hustejšie intervaly na linkách => na to treba PENIAZE - koniec sna o kĺbakoch ? ?