Ceny predplatných lístkov s ročnou platnosťou budú nižšie o približne 25 %.
Pri príležitosti Európskeho týždňa mobility 2019 budú od 16. septembra do 30. septembra 2019 dočasne znížené ceny predplatných cestovných lístkov s 365-dňovou (ročnou) platnosťou na Integrovaný dopravný systém v Bratislavskom kraji o približne 25 %. Zníženie cien sa týka všetkých druhov 365-dňových lístkov (bez ohľadu na počet zakúpených zón, či kategóriu - obyčajný, zľavnený a prenosný).
Ročná základná električenka pre mesto Bratislava (zóny 100+101) platná u všetkých dopravcov zapojených do IDS BK bude stáť namiesto 264,20 € počas akcie iba 199,20 €. Zľavnená električenka bude stáť namiesto 132,10 € iba 99,60 €. Prenosná ročná električenka pre tieto zóny, ktorú môže v jednom čase využiť ľubovoľná osoba, bude stáť 259 €. Držitelia Bratislavskej mestskej karty majú po splnení stanovených podmienok nárok na zľavu 10 % z akciovej ceny.
Kompletný cenník akciových predplatných lístkov je uvedený v tabuľke nižšie.
Uvedené akciové predplatné lístky bude možné zakúpiť na predajných miestach Dopravného podniku Bratislava, Slovak Lines a Železničnej spoločnosti Slovensko, alebo cez internet. Predplatný cestovný lístok je možné zakúpiť si 30 dní vopred pred začiatkom jeho platnosti, t.j. akciovú cenu môžu do 30. septembra 2019 využiť aj cestujúci, ktorým súčasný predplatný lístok platí najneskôr do 29. októbra 2019.
Ide o pilotný projekt, ktorého cieľom je zvýšenie atraktivity verejnej dopravy a zistenie záujmu o tento druh predplatných cestovných lístkov.
Doplnené: Akciovú cenu PCL nie je možné využiť na predplatný cestovný lístok (PCL), ktorý je zakúpený priamo na platobnú kartu. Tento lístok totiž nie je predávaný v rámci IDS BK, ale ide o samostatný produkt DPB a platí len vo vozidlách DPB (nie je možné s ním cestovať vo vlakoch a regionálnych autobusoch na území Bratislavy).
Akciové ceny PCL je možné využiť v prípade zakúpenia na Bratislavskú mestskú kartu (BMK). Ak platnosť samotnej BMK končí skôr než je koniec platnosti nového ročného PCL, v predajni dopravcu je možné platnosť tejto BMK predĺžiť do konca platnosti ročného PCL (toto predĺženie platnosti BMK nie je možné realizovať cez internet).
Zľavnený akciový ročný PCL si nemôžu zakúpiť študenti stredných škôl, ktorým nemôže byť vydané potvrdenie štúdiu do septembra. Študenti vysokých škôl si tento PCL môžu zakúpiť, ak predložia potvrdenie o štúdiu do konca platnosti uvedeného ročného PCL.
Zóny | 365 dní obyčajný [€] | 365 dní zľavnený [€] | 365 dní prenosný [€] |
100+101 (mesto Bratislava) | 199,20 | 99,60 | 259,00 |
100+101 + 1 regionálna | 265,60 | 132,80 | 345,30 |
100+101 + 2 regionálne | 332,00 | 166,00 | 431,60 |
100+101 + 3 regionálne | 398,40 | 199,20 | 518,00 |
100+101 + 4 regionálne | 441,60 | 220,80 | 574,10 |
100+101 + 5 regionálnych | 478,10 | 239,05 | 621,60 |
100+101 + 6 regionálnych | 537,80 | 268,90 | 699,20 |
100+101 + 7 regionálnych | 597,60 | 298,80 | 776,90 |
všetky zóny IDS BK | 693,80 | 346,90 | 902,00 |
1 regionálna | 99,60 | 49,80 | 129,50 |
2 regionálne | 166,00 | 83,00 | 215,80 |
3 regionálne | 199,20 | 99,60 | 259,00 |
4 regionálne | 265,60 | 132,80 | 345,30 |
5 regionálnych | 332,00 | 166,00 | 431,60 |
6 regionálnych | 398,40 | 199,20 | 518,00 |
7 regionálnych | 441,60 | 220,80 | 574,10 |
8 regionálnych | 478,10 | 239,05 | 621,60 |
9 regionálnych | 537,80 | 268,90 | 699,20 |
10 regionálnych | 597,60 | 298,80 | 776,90 |
Bratislavská integrovaná doprava zároveň od 16. septembra 2019 znižuje ceny cestovných lístkov predávaných cez svoju aplikáciu o 10 %. Po novom tak budú ceny takto zakúpených lístkov rovnaké ako v prípade elektronických lístkov zakúpených elektronickou peňaženkou vo vozidlách.
Viko
Keby si tvrdil, že vývoj sa posunul, poďme implementovať niečo nové, tak som ochotný súhlasiť. (Aj keď nerozumiem, prečo má byť spásonosnou náhradou zrovna občiansky alebo platobná karta, keď ani jedno z toho dnes nepotrebujem pri sebe nosiť a teda z toho titulu je to tiež zbytočná kartička, rovnako ako ňou pre niekoho môže byť BČK.)
Lenže ty tvrdíš, že bolo chybou prejsť z papiera na čip v polke 90. rokov, kedy jednoducho dnešné možnosti neexistovali a to, čo dnes plnia smartfóny ako nosiče a 2D/3D kódy ako zabezoečenie, dokázala plniť jedine kartička (a teda neviem, ale podľa mňa aj ISIC v prevedení Emtrestu je dôkaz, že už veľmi dávno sa vedela jedna dopravná kartička využiť na veľmi veľa funkcionalít a nešlo len o zbytočnú šikanu kusom plastu). A teda neviem, ale papierový kupón mi napriek všetkým možnostiam ochranných prvkov nepríde ako adekvátna náhrada dvojitej kontroly (údaj cestujúceho vs. údaj podniku), používateľskej flexibility a ani istej odolnosti a užívateľskej praktickosti (zažil som si v belgickom TECu, čo to je mať papierový preukaz, k nemu papierový kupón a na toto celé igelitovú knižočku. Celý čas som nadával, prečo sa to nedá vyriešiť jednou kartičkou, ktorú nebude treba dávať fyzicky čítať zamestnancom dopravcu. A iný príklad, preukaz ZSSK som po dlhšej dobe vytiahol z peňaženky a s hrôzou zistil, že mi po pár rokoch zaliatia v tej ich pseudofólii vybledol takmer do nečitateľna - nebyť previazanosti s BČK, netuším, čo mi skontrolujú, alebo ako im dokážem, že ja som držiteľ tej registrácie).