Prichádzajú posledné kĺbové autobusy SOR

Zaradené budú do vozovne Petržalka.

Po krátkej prestávke sú v druhej polovici augusta od výrobcu preberané ďalšie kĺbové autobusy SOR NB 18 City. Ide o posledné vozidlá z vysúťaženej 50-kusovej dodávky týchto autobusov. Vozidlá budú zaradené do vozovne Petržalka pod číslami 4264 - 4270.

Uvedené autobusy uzatvárajú dodávku 100 nových autobusov nakúpených Dopravným podnikom Bratislava v rokoch 2014 - 2015. Okrem kĺbových autobusov SOR NB 18 ju tvoria autobusy Iveco Urbanway 12M (40 kusov) a midibusy Solaris Urbino 10 (10 kusov).

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Takze CNG serble na 2.DP aj nadalej budu sluzit viac ako sa cakalo ci ? ?
Reply on: Petto #1:
Ale sa definitívne rozlúčime s ik 435.
Reply on: Mike #2:
no len aby aj nie s 1.SORkami NB18 ako 4222 ?
Reply on: Petto #3:
Podľa mňa pri ďalšom tendri na kĺbaky (ktorý neviem kedy bude, ale Karosy bude treba niečím nahradiť) sa okrem Karos budú nahrádzať aj najstaršie SORky. Včera som išiel 4231 a dnes 2818. Mal som pocit, že 2818 je v lepšom stave ako 4231.
Reply on: TomJ #4:
To je predsa win-win situácia. Budeme mať nové autobusy a aj dostatok náhradných dielov. ?
Uz je najvyssi cas, SORky z prvej serie uz melu z posledneho. Konecne sa opakuje situacia z cias komunizmu ked sa ikarusy menili kazdych 6rokov... 🙂
Mna by skor zaujimalo, co nahradi Tedomy/SU15 o par mesiacov.. 😃 Takže šup-šup, vypísať nový tender na 12/15m voze. ?
Taký veľmi optimistický titulok ?
Reply on: frenky #7:
Solarisy budu podla mna do vybuchnutia, a Tedomy sa mozno odkupia za zostatkovu cenu, ale za ten serbel by som viac ako 1cent/vozidlo nedal ?
klbove SOR-ky boli vyrobene a stvorene pre setrne zaobchadzanie, inak hrozi vazne nebezpecenstvo znicenia pomaly este v zarucnej dobe 😃 V BA podmienkach to ale nehrozi - ked idem napr L 39- vacsina cesty voz hrkoce ako keby sme nesli po asfalte, ale po dlazbe - cesty okolo Televizie, PKO, Sabinovskej a pod. su miestami v dezolatnom stave a o zastavkach ani nehovorim. Stacilo by tak malo a vozy by urcite viac pozili. A to dnes este ked sme zastavili pri Martinskom cintorine smer Suhvezdna, jeden tipek sa pytal vodica, kde je 61- ze uz druhy spoj nesiel a zacal tam nadavat na DPB a pod ... esteze bol schopny vystupit a rozculovat sa dalej vonku
Reply on: Mike #2:
Nooo ja by som ešte počkal do septembra...
Reply on: Petto #9:
Veď Tedomy netreba vykupovať, po vypršaní dlhodobého prenájmu sa vrátia do čiech (čo bude zaujímave pri tom, v akom sú stave). Či sa mýlim?
Reply on: Jadran #12:
Nemylis, urcite neexistuje povinnost odkupit ich. Na druhej strane, neviem si celkom predstavit na co by ich majitel dalej vyuzil, takze by ma neprekvapilo keby DPB bolo ponuknute odkupenie za nejaku vyhodnejsiu cenu.
Reply on: 810zssk #13:
Tiež mi napadla táto možnosť. Bratislave sa tie vozy zídu; lepšie povedane nemá ich čím nahradiť - nechať si ich za istú výkupnú cenu by bolo určite výhodnejšie ako ich vrátiť výrobcovi (či komu) a zároveň vypisovať ďalší tender na 12 m CNG. Nechať ich v klude dojazdiť v BA po tých rokoch v premávke by bolo hádam najrozumnejšie.
Reply on: Jadran #14:
Dovolím si oponovať tvojej logike. Určite by bolo najvýhodnejšie spraviť čo najskôr tender na nové 12 m vozy, keďže odkúpenie za akúkoľvek cenu a ich prevádzka by vyšla z dlhodobého hľadiska drahšie ako kúpa nových. Treba sa ich zbaviť čo najrýchlejšie podľa mňa. Iba keby nám ich dali zadarmo by sa možno oplatilo si ich nechať ešte ten rok-dva.
Reply on: Stenly #15:
Po 8 rokoch je tusim nutna vymena CNG nadrzi na streche, co ich prevadzku i zbytocne predrazi. Preto suhlasim s novym tendrom na 12M, ale nie naftove. CéEnGáče sa daju stale zaobstarat aj z EU fondov, hoc uz aj iny pohon by sa mohol zaobstarat.
Mohol by sa spravit tender na 12m vozidla a mohol by to vyhrat solaris s novymi typmi. Tie vyzeraju vkusne a aj asi zo vsetkych novodobich solo vozidiel vydrzali podla mna najviac. 🙂
Reply on: 810zssk #13:
Ale to nie je predsa starosť nájomcu, čo bude prenajímateľ robiť so svojim majetkom. Pre DPB je podľa mňa najvýhodnejšie, aby sa po uplynutí doby nájmu autobusov zbavil ich vrátením prenajímateľovi a nakúpil nové autobusy formou úveru. Tie autobusy sú v katastrofálnom stave a ak by sme do nich mali vrážať z mestských peňazí, bolo by to značne neefektívne, okrem toho ani samotný výrobca už v podstate nevyrába vozy, čiže toto je ďalší problém, ktorý hovorí za zbavenie sa týchto vozov.
Reply on: Dadino #17:
Solaris štvrtej generácie vyzerá azda hocijako inak, len nie vkusne.
Rozdelenie nových SOROV do vozovní je asi v poriadku, ale sú zaujímavé 2 veci:

1. DP tvrdil, že tendrom sa majú nahradiť najstaršie autobusy, ktoré sa vyraďujú. . Skutočnosť. Vozovňa, ktorá má nasjstaršie autobusy (t. j. KAROSY) nedostala ani polovicu nových kĺbových autobusov!

2. DP zároveň tvrdil, že treba zároveň nahradiť aj IKARUSY, ktoré všetky treba vyradiť, lebo sú v katastrofálnom stave. Skutočnosť? Aj po dodávke všetkých vysúťažených 12m autobusov a po daodaní takmer všetkých SORIEK 3 IKARUSY stále jazdia!
Reply on: Juraj76 #20:
Uz si mi chybal ?
Podla mna su SOR autobusy tie najhorsie co v Bratislave jazdili, teda aby som bol presny hned po TAM busoch. SOR autobusy neznasam pre ich pre mna zle riesenie. Bol by to ovela lepsi autobus, keby sa zrusili tie sklapacie sedadla a tie druhe dvere by sa zablokovali a vznikol by ovela vacsi priestor na statie. Tie Mercedes-Benz su ok.
Reply on: roberto77 #22:
TAMy boli fajn, hlavne tie sedadla sa aspon dali rychlo ocistit 🙂
S tym suhlasim, tie sedadla z hladiska hygieny boli ok. Nechapem tieto textilne, DPB to urcite cisti raz za x rokov a je to humus. Najlepsie boli tie kozenkove v starych vyradenych klbovych Ikarusoch (283) a tie v tych klbovych Karosach (C 744) s dymovymi sklami uplny luxus.