Garantované nízkopodlažné spoje budú zavedené aj na trolejbusových linkách.
Od 1. februára 2015 budú zavedené viaceré zmeny v cestovných poriadkoch trolejbusových liniek. Významnou novinkou je zavedenie nízkopodlažných spojov, ktoré budú garantované a vyznačené v cestovných poriadkoch, podobne ako je to od roku 2008 v autobusovej doprave. Nízkopodlažné trolejbusy budú jazdiť najmä na Dlhé diely, Dolné hony a Kramáre. Zmeny sa dotknú aj niektorých výjazdov a dojazdov trolejbusov z/do vozovní.
- Na linke 33 budú všetky spoje garantovane nízkopodlažné. Súčasne sa zlepší vzájomný preklad odchodov liniek 33 a 32 v mimošpičkovom čase. Popoludňajšia špička na bude predĺžená cca do 19:15 za účelom zvýšenia kultúry cestovania v podvečernom čase. Zrušené však budú výjazdy trolejbusov s cestujúcimi ráno a poobede v úseku Lovinského - Molecova, a to z dôvodu nemožnosti ich garantovania.
- Na linkách 201 a 202 budú všetky spoje garantovane nízkopodlažné. Pridaním ďalších vozidiel by malo byť tiež zabezpečené presnejšie dodržiavanie odchodov z konečných zastávok počas špičiek.
- Na linke 203 budú počas dňa premávať nízkopodlažné vozidlá, hoci cestovným poriadkom garantované nebudú.
- Na linke 204 budú vyznačené garantované nízkopodlažné spoje a zároveň v pracovných dňoch bude zvýšená prepravná kapacita nasadením kĺbových trolejbusov na vybrané spoje.
- Na linke 206 budú vyznačené garantované nízkopodlažné spoje. Zmena sa dotkne aj výjazdových, resp. dojazdových spojov.
- Na linke 207 budú premávať aj nízkopodlažné spoje, avšak nebudú garantované cestovným poriadkom.
- Na linke 208 dôjde k zmene výjazdových a dojazdových spojov. Zabezpečené by mali byť aj presnejšie odchody z konečných zastávok počas špičiek.
- Na linke 209 budú vyznačené garantované nízkopodlažné spoje. Zmena sa dotkne aj výjazdových, resp. dojazdových spojov.
- Na linke 210 už nebudú nasadzované nízkopodlažné trolejbusy. V budúcnosti, po dodávke nových nízkopodlažných "duobusov", sa však uvažuje nad ich nasadením na túto linku a súčasne nad jej predĺžením k Novému SND.
- Na linke 211 budú vyznačené garantované nízkopodlažné spoje.
- Na linke 212 budú vyznačené garantované nízkopodlažné spoje a súčasne bude v pracovných dňoch zvýšená prepravná kapacita nasadením kĺbových trolejbusov.
Okrem uvedených zmien príde v niektorých prípadoch k menším posunom jednotlivých odchodov trolejbusov.
V autobusovej doprave sa menia nasledovné cestovné poriadky:
- linky 41 a 61: úpravené boli niektoré odchody
- linky 20, 21, 25, 123 majú doplnený prázdninový cestovný poriadok
- linky 31, 50, 53, 58, 63, 65, 75, 96, N61 sa menia z dôvodu premenovania zastávok na ich riadnej trase, prípadne na trase pri dojazde do vozovne
Author
Prave touto zmenou bola snaha eliminovat vysponovanie vodicov na 201,202,208. Na zaklade analyzy meskani za sept-november 2014 sa popridavalo sa na vyjazdenie povodneho CP po 1 vozidle do kazdej z liniek v case najvacsich zapch. Napriklad, 201 bude mat rano vyrovnanie maskania na Hl.st. od 12 do 18min, odpoludnia zasa na Cilizskej od 13 do 28min. Po trase budu meskat, ale na konecnej by mali nielen stihat svoj odchod, ale aj mat prestavky.
Nedaju sa zapchy riesit predlzovanim zakladnej jazdnej doby, ved co by robili v dni, kedy nie su zapchy? (napr. slabsie piatky, ci dni v blizkosti sviatkov, ci dni, ked mrzne, nasnezi) Vyckavanie do odchodu 1-2min na kazdej zastavke nie je riesenim. Takze ozaj sa nic nerobi pre vodicov? Len neda sa naraz, plosne, na to by neboli vodici, vozidla, financie.