Nové trolejbusy poputujú na linky 64, 204, 206, 210, 211 a 212

Garantované nízkopodlažné spoje na trolejbusových linkách budú jazdiť najmä na Kramáre, Hlavnú stanicu a Autobusovú stanicu.

V prvej várke zaraďovania nových nízkopodlažných trolejbusov do prevádzky dôjde k ich nasadeniu na linky 64, 204, 206, 210, 211 a 212. Trolejbusy tak budú jazdiť najmä do oblasti nemocníc na Kramároch a na linke spájajúcej Hlavnú stanicu s Autobusovou stanicou. V cestovných poriadkoch uvedených liniek budú po sprevádzkovaní trolejbusov zvýraznené garantované nízkopodlažné spoje. Termín zaradenia trolejbusov do prevádzky však zatiaľ nie je známy.

Pôvodný zámer nasadiť nízkopodlažné vozidlá aj na linku 209 k Národnému onkologickému ústavu sa nepodarí naplniť vzhľadom na nevyhovujúci stav vozovky v obratisku Ružová dolina. K NOÚ tak nízkopodlažné spoje linky 209 začnú jazdiť zrejme až po predĺžení trolejbusovej trate na Trenčianskej ul., ktoré je už vo výstavbe.

Počty plánovaných garantovaných nízkopodlažných vozidiel na jednotlivých linkách:

  • linka 64: 1 vozidlo
  • linka 204: 2 vozidlá
  • linka 206: 1 vozidlo
  • linka 210: 3 vozidlá (všetky spoje nízkopodlažné)
  • linka 211: 2 vozidlá
  • linka 212: 3 vozidlá

Zvyšné vozidlá z celkového počtu 15 zatiaľ dodaných trolejbusov budú jazdiť aj na iných linkách. V roku 2014 je možné očakávať postupné nasadzovanie nízkopodlažných trolejbusov aj na linky 201, 202 a 208 po dodaní kĺbových trolejbusov Škoda 31 Tr.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: trolejbus6207 #54:
aký problém so SW - veď predsa nie sú vyškolení vodiči - nekaz DPB oficiálny oblb 😉
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Trolley #53:
je snaha, aby začali jazdiť od 2.6., zatiaľ stále pretrvávajú problémy so SW palubákov ?
Vie sa už kedy sa nové trolejbusy zaradia do premávky? Lebo je to tajné ako výskumné projekty NASA v Amerike.
NOKS 205 budu nové, až kým sa dovezú ďaľšie z 15 krátkych. Avšak budu zo začiatku po 2 ks. pretože sa zo začiatku prerozdelia. Uprednostnili sa prv nemocničné uzly čo je chválitebné. Pre väčší počet dodaných kĺbákov by malo raz zmeniť 204 na kĺbovú, a 205 budú všetke nizkopodlažné -krátke, čo typujme tak koncom zimy.
Dúfam že niekoho napadne demontované dot-led Buse zo starých vozidiel nahádzať do T6A5 kde sú vo väčšine staré dot Buse hlavne večer zle čitateľné.
Nové troleje na L210 😃 ...to sa křupani potešia aké majú zasa privilégia a aj smradlavé socky rotujúce medzi stanicami budú mať kultúrnejšie cestovanie 😃 inak s linkou 205 je aký problém že tam nejak nefiguruje? Kamarát s ňou jazdí do roboty a dosť sa tešil na tie trolejbusy 😃 či obe linky do Mexico City je už privelký luxus?
Reply on: david1 #48:
Zjavne sa to už zmenilo, keďže 30.4. sa v Ružinove zapínali o 20:38 a včera o 20:42, pričom čas západu slnka sa posunul viac.
Reply on: Ámos #47:
Dialnice v meste nezapina mesto ale NDS. Podla posledných správ sa to má vratiť do pôvodného stavu čiže to budú znova zopínať súmrakové spínače.
Reply on: Valec #46:
Mozno to prehnali s 15 minutami. Mozno to malo byt posunute o 15 minut za cely den, cize 7,5 rano a 7,5 vecer. Ale skutocne sa svieti zbytocne dlho. Napriklad minule som isiel rano z prace, bolo 6.10 a lampy na dialnici pri Lamaci akurat len vypli. Hodinu po vychode Slnka!
Ad svietenie:
Ja chodievam na bicykli na ktorom nemám žiadne extra výkonné predné svetlo (časť môjho úseku, práve tá najnebezpečnejšia, je dokonca bez akéhokoľvek osvetlenia).
Po zmene vo svietení nemám pocit, že by sa nejako výrazne zhoršila viditeľnosť... možno by ho zapínal tak o 5-10 minút skôr (v niektorých tmavých rohoch už je vtedy naozaj veľmi šero). Ako je to ráno ťažko povedať... ráno som v takom čase šiel len raz a aj to trolejbusom a z pohľadu cestujúceho to ťažko hodnotiť.
Reply on: Andy #43:
Oni sa tam už vyše týždňa vŕtajú v telese estakády, takže kábel už asi natiahli.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Andy #43:
aha, doháňajú zameškané ?
Reply on: trolejbus6207 #41:
Asi testovali, lebo tam bol dlhšiu dobu ukradnutý kábel, tak to nesvietilo ani v noci 😃
Reply on: 810zssk #35:
na cestach je to tiez problem hlavne s chodcami ked su oblaky tak je tma aj cez den a nieto vecer a prejst cez cestu sa da velmi tazko najme ked nefunguju semafory
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Ámos #40:
na obchvate pri Avióne pre istotu dnes svietili svetlá celý deň, aj keď to nie je maslo magoriátu, ale Národnej diaľničnej spoločnosti ?
ja pravidelne odchadzam z domu okolo piatej a tak tragicky som to nikdy nevidel.
zato predtym som videl svietenie dlhe minuty po rozbriezdeni uplne zbytocne.
dni sa este stale, az do letneho slnovratu predlzju, takze o 20:50 bude o tyzden-dva uz vidno ( cca 2 min. kazdy vecer + 2 kazde rano )
Reply on: AAA #36:
Čo som si ja za posledné dni všimol, tak v Lamači zapínajú svetlá až okolo 20:50 hod., čo býva vonku v tomto období už úplná tma. Som si najskôr myslel, že tie lampy spúšťa automaticky nejaký senzor na svetlo, ale ako vidím zase má v tom prsty magistrát.
Reply on: AAA #36:
od pondelka sa vraj ma so setrenim na osvetleni prestat.
Reply on: Andy #32:
Musím potvrdiť, svetlá sa zapínajú až skoro za úplnej tmy. Minule som šiel t-busom a mal som dojem, že pred zapnutím uličných svetiel musel používať diaľkové svetlá, čo už podľa mňa tiež o niečom svedčí. A 300 000€, pri tom čo sa nakradne, je nič. Možno keby prevetrali Delfínové prenájmy t-busov, nebolo by treba šetriť na svetle.
Reply on: marek1689 #34:
Ja by som sa naopak nebal az tak o cesty, na autach svetla mame. Problemom je skor kriminalita.
Je to tak zapinaju sa svetla neskor vypinaju skor. Mesto tym chce usetrit 300 000 € rocne. Ale co ta bezpecnost, najma na cestach.
Reply on: luky133 #27:
No co mam odsledovane , uz by som to doprial Mostu SNP, nabreziu pri PKO , ulica 29.augusta, cela Panonska hadam atd atd - Inak Petrzalka je jeden velky tankodrom v lepsom pripade vlnkodrom
Reply on: Ámos #30:
Pozri, nestopoval som to presne, neviem ako to z hľadiska celého mesta funguje, ale minimálne v Ružinove sa posledné týždne rozhodne normálne nezasvecujú ani nezhášajú. Zasvecujú sa až keď je úplná tma a zhášajú ešte keď je úplná tma a nejde o nejaké minúty na rozhraní šera, ale o desiatky minút. Osobne nemám problém ísť aj po tme, keďže vidím dobre a nelákam ani nejaké kriminálne živly, ale rozhodne mi to nepripadá normálne a bezpečné.
Určite museli pred pár týždňami v tom nastavení niečo výrazne zmeniť, keďže predtým som si nikdy podobný problém nevšimol a teraz si ho všímam takmer každý deň.
Reply on: Solider #28:
ked to prezili NB18 z 1.serie na L70 už ,tak to preziju uz aj 31 Tr na 202
Reply on: Andy #29:
neviem co mate vsetci problem s tym svietenim. Konecne sa lampy zasvecuju normalne a nesvieta ked ich uz vobec nie je treba. Si rano privstan a zistis to.
Reply on: Solider #28:
Pred cca 7 rokmi som písal na magistrát, a nečinnosť ohľadom tých koľajníc odôvodnili tým, že investor Twin City to bude povinne rekonštruovať ako vyvolanú investíciu. Tento rok na otázku už neodpovedali.
Ale dá sa z toho jednoducho vyvodiť, že ak sa Twin City nebude stavať ani o 100 rokov, tak tam tie koľajnice budú aj o 100 rokov. Ale tak čo chceme od mesta, ktoré víta turistov zo zahraničia ošťatou stanicou, zapína osvetlenie hodinu po zotmení a nezvláda ani základnú údržbu mesta.
Reply on: draxter #25:
S príchodom nových kĺbov sa dostaneme k ešte závažnejšiemu problému a to koľajniciam na Mlynských nivách. Načo sa tam čaká? Mestské časti si opravujú sídliskové komunikácie v celej šírke a magistrát má roky problém odfrézovať dvojmetrový pás. Rád by som veril, keby sa tie koľajnice konečne podarilo odstrániť, pretože minimálne v smere von z mesta sa koľaji ťažko dá vyhnúť.
Čoskoro sa má pripomienkovať a schvalovať harmonogram opráv ciest na rok 2014 takže sa čoskoro dozvieme, ktoré úseky mesto plánuje opraviť a ktoré "odloží" do budúcna (o rok, dva, desať...) ?
Reply on: draxter #25:
Ja osobne pochybujem ze to opravia... Ale aj obratisko je hrozne, ved ked odchadza klbak z nastupista uz na Mierovu, tak neraz sa stalo, z v tej priehlbine sa skrkne klb o asfalt. Cela Mierova od cca Radnicneho namestia je uz v blbom stave. A taka gagarinka to tiez boh vie ako nezachranuje
Reply on: Solider #12:
súčasná výluka 208 je teda ideálny čas na opravu aj tohto úseku
Reply on: endrucio #17:
skor nie, kedze N72 ide z Hrobonky a tieto budu na Trnavke a T-zalozaky sa nevypravuju..
Reply on: petoo #19:
Myslim, ze ani kufre vykladat po schodoch 14Tr nie je idealne. A uprimne, su ozaj aj plnsie solo linky ako 210.

Inak, papierovo sa do 30Tr ma zmestit tusim 94 ludi, kym do 14Tr iba 80.. a poniektori si, zial, aj myslia, ze nove troliky pojmu viac ludi ako stare.

Mna, naopak, tesi, ze maju viac miest na sedenie a aspon sa v sedle, cez vikend lahsie priblizi standard sediacich..
Reply on: ivanbuto #21:
Vjazd na Čiližskú zaasfaltovali 😉
Reply on: Solider #12:
Problém sú oboje. Opraviť treba cestu od mosta, ale aj obratisko, pretože jamy sú tam také veľké, že sa im ledva dá vyhnúť a len vodiči, ktorí si vyslovene dajú záležať, tam neničia vozy.
A aj obratisko Čiližská je už v pomerne kritickom stave...
Reply on: petoo #19:
medzimestky interier bude fajn aj na nosnych 201,2 ?
nemôžem si pomôcť ale na linku ktorá spája autobusovú a vlakovú stanicu (teda na linku ktorou sa dosť často presúvajú ľudia s nadrozmernou batožinou) nasadiť výhradne Tbusy s medzimestským vyhotovením interiéru podla mňa nieje moc dobrý nápad ? ?

ale tak čo aspoň bude "sranda" ?
Reply on: Gryzly65 #8:
to naozaj? zlaté 9Tr ?
Je šanca, že sa niečo objaví na Dolných honoch napr. na N72, kým neprídu kĺbové?
Reply on: Author #15:
Sulekova je mozno fajn pre solo, ale nie pre 31 Tr ?
Reply on: Petto #13:
Sulekova je OK pre NP, len Cintorin zatial nie idealny..
Reply on: Solider #12:
presne! vzdy ked vystupujem na konecnej, tak mam roztraseny zaludok ?
Reply on: Author #11:
Cize 208 nebude nikdy NP lebo Cintorin a Sulekova ?
Reply on: Author #11:
Pri linke 208 je skôr problém rozbitá cesta od mosta smerom k obratisku. Tam sa jazdí o dosť rýchlejšie ako v obratisku a je to väčší „prúser“.
Reply on: Ike #5:
Ziadna vyhovorka, uz bolo hotove zadelenie NP, ktore obsahovalo aj 209 a vikendove 207ky, avsak po odskusani obratu v Ruz.doline instruktormi sa muselo upravovat, preto sa pridala napr. aj 64, lebo uz nebolo inej vykonovo adekvatnej sluzby. A na derave obratisko pri Cint.Vrakuna ich logicky nechcu dat.
Reply on: luky133 #7:
No ja keď si pozriem výpravu 33ky rok dozadu, tak počas pracovných dní tam boli zvyčajne všetky poradia 25Tr, a potom podľa aktuálnej situácie a dispozície tých vozov tam bol a buď jedna, dve, tri alebo všetky 4 15Tr.. Takže tam by som nevidel prioritu vyznačovať v CP nejaké NP spoje...
Reply on: luky133 #7:
no vždy nie, bola už 2x situácia že ani jeden 25 Tr za den. prip viackrat situacia ze na celodenkach boli 15TrM a na delenke 25 Tr
Reply on: Ike #5:
V Ružovej Doline sa 30Tr neotočí, nie kvôli stavu vozovky, ale kvôli rajdu.. ?
Dúfam, že keď už vyznačujú garantovane nízkopodlažné spoje do trolejbusových CP tak ich konečne vyznačia aj na linku 33. To nemôže byť problém určiť na ktorých poradiach budú vypravené 25Tr (vždy sú aspoň dve pojazdné) a na ktoré poradia budú rátať s 15Tr...
Reply on: Ike #5:
Nepovažoval by som to za výhovorku... Jazdil som s 30Tr a ozaj je Ružová Dolina problém... Zákruta, vysoký obrubník, katastrofálny stav vozovky (priehlbina)...
Reply on: 810zssk #4:
Mne to smrdí výhovorkou ako obhájiť tú nezmyselnú rekonštrukciu.
Reply on: Ike #2:
V clanku sa pise ze do Ruzovej doliny nesmu ist.
Reply on: Ike #2:
teda mal to byť rozčarovaný smajlík ?
Reply on: 810zssk #1:
a prečo nie 207? ?
Preco 64?