Pragoimex do Košíc dodá nové električky za 33 miliónov

Pragoimex v najbližších dvoch rokoch dodá 23 električiek Vario LF2+

Verejná súťaž na nákup 23 nových jednosmerných električiek v celkovej hodnote 33,32 mil. eur je ukončená. Košický dopravný podnik 12. februára 2014 podpísal kúpnu zmluvu so spoločnosťou Pragoimex a. s. z Prahy. Výrobca okrem samotnej dodávky nízkopodlažných dvojčlánkových električiek typu Vario LF2+ zabezpečí aj poskytnutie záručného a pozáručného servisu a opráv pre každú električku počas 15 rokov, resp. do najazdenia 750 000 km od schválenia technickej spôsobilosti na prevádzku. Okrem dodávky 23 nových električiek bola vysúťažená aj opcia na ďalších 23 kusov.

Cena jednej električky je 1 449 000 eur bez DPHNové električky budú spolufinancované 85% z fondov Európskej únie, 10% zo štátneho rozpočtu a zvyšných 5% spolufinancuje DPMK. Prvé vozidlo by malo byť podľa zmluvy dodané najneskôr do 10 mesiacov, po schválení typu do prevádzky výrobca postupne dodá aj zvyšné vozidlá. Dodávka prvej električky sa očakáva v auguste 2014, pričom posledná by mala byť dodaná na prelome septembra a októbra 2015.

Related stories

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
vyzera to tak, ze panely nebudu ani buse ani m-test ale nejaky bustec ...

7.32 Meracie, kontrolné a signalizačné prístroje
c.) informačné panely BUSTEC, včítane vnútorného bočného panelu LCD TFT
Reply on: toriak #1:
Podobný ako EM-TEST, nájdeš ho aj na pražských 15T 🙂
preco tam davaju autobusove (platnove) dvere ?
Reply on: Adamcool #2:
No tak brrr, neurazaj Bustec, to je kvalitny vyrobca
Podla mna je da elektricka skvela a uz sa neviem dockat kedy sa na nej preveziem
Aj ja som zvedavy ako sem "zapadnu" do našej premávky, také niečo ale ešte memáme, tak tiež sa aj tešim na ne..
No ale bude problem asi - ak som čital dobre, tu zmluvu a tie prílohy a parametre - a údaj o dovolenej maximalnej výške snehu a vody na bezpečnu premávku .... hm tak to bude na určitých tratiach (jazero, alejova) pri letných burkach, či prudkom daždi aj problém ,, ? ? ?
Dokaze nasa EMTrest jednotka poslat farebny signal pre TFT displej? 😃
Reply on: toriak #1:
Ale tu sa zase píše čosi iné:
"8.3.1 Vizuálny informačný systém
Panely informačného systému sú plne kompatibilné s existujúcim systémom DPMK, a.s. a
umiestnené:
vonkajšie:
bočný typ BS 210.19-112-11: v hornej časti stredného okna medzi prvými a druhými dverami,
čelný panel typ BS 210.19-112-11: v hornej časti čelného okna,
1x zadný panel typ BS 210.19-028-11
Sú použité panely s LED diodami."

typ BS 210 vyrába BUSE... http://www.buse.cz/gb/bs_210.htm

A popis nesedí s náčrtom, keďže na náčrte sú 2 bočné...
Reply on: myslavcan #8:
uvidíme, čo príde.. aj pri SOR-och boli v zmluve niektore detaily odlišné ako na busoch ktoré prišli
takze predsa to potvrdili a odkurili namietku spanielskeho CAF-u podla predpokladov..tusil som to.. a ovce v Ke to pekne spapkaju, ved co,hlavne ze sa bude v niecom staronovom opancierovanom vozit po dlhej dobe.. ved co rozkradalo sa doteraz rozkradat sa bude aj dalej... ? http://flog.pravda.sk/ehmkkosice2013.flog?foto=535693 spinavost a smeracke megazlodejstvo spolu s DPMK najhrubsieho zrna!!! ? a to pritom vobec nie je problem v cene.. cena tychto faceliftovanych starych kramov za ktore ich mesto kupi bude urcite podobna tym modernym skodovkam ktore behaju v okolitych mestach a krajinach-vid napr Miskolc, Bratislava ...
a mozte 3xhadat co sa stane s peniazmi z rozdielu ceny za ktoru vitazna firma nakupi tieto stare kramy a ceny za ktoru ich preda mestu ? ? ? hlavne ze budeme prerabat trate v meste, naco, na tieto bakelitove kramy? ?
Reply on: Triplex #10:
No povedz nam, oveckam, uz si podal to trestne oznamenie, ked vies ze to je podvod? Ci si sa zatial zmohol len smajliky a vykricniky na diskusnom fore?
Reply on: tbus #11:
Tebe fakt pride normalne nakupit toto? Ak ano odporucam liecenie.
Reply on: LC #12:
Lepšie ako mesto v nútenej správe. ?
Reply on: LC #12:
a co je vlastne "normalne"? nech viem, ako velmi som mimo
Solarisáčik

Solarisáčik

Podľa mňa je dobré, že sa nakúpia Pragoimexi. Pre reprezentatívne mesto musí byť aj reprezentatívna doprava. V DPMK by sa ale mali najprv zaoberať trolejbusmi, ktoré sú v katastrofálnom stave...
Reply on: Solarisáčik #15:
Solarisáčik
zabudol si to dat do TAGu /ironia

Tak si spravne suhrn:
1, cena 1mld SKK (prepocet pre tupcov co nechapu, ze to je pekne drahy kram)
2, vyrobca, teda skor priekupnik, ci opravar starych srotov, bez skusenosti s navrhnom a vyrobou novych eletriciek viz skusenosti s ich nepodarkom v Liberci
3, nakup elektricek, ktore niesu uplne nizkopodlazne pri ich predpokladanej zivotnosti aspon 10 rokov je uplne na budku!
4, pri tejto cene to nema ani klimatizaciu?!
Reply on: tbus #9:
uz len to co si napisal nieje normalne, ak krySOR dodal nieco co nieje v zmluve a v DPMK a hlavne v dozornej rade su ticho tak ANO je to na zalobu
Reply on: Timi9367 #5:
prezrad co je na nej take skvele?
Reply on: LC #17:
A kedy ju konečne podáš? Už ma to nebaví čítať tu samé vyhrážky, ale "skutek utek"...
Reply on: LC #16:
DP Ostrava, Plzen, Olomouc, Brno su asi totálne neschopné podniky, keď im tam jazdia LF-ky v desiatkach kusov... CR je podla teba totalny dopravny zapadakov.
Reply on: LC #17:
Ty len nikoho nezaluj pridu nove elektricky ziadne falosne prerabky. A casom sa mozno dockame aj takych elektriciek ako maju Praha ci ine mesta.
Solarisáčik

Solarisáčik

Čo je dnes lacné. LC, navrhni, aké električky by mal DPMK kupovať, aby neboli predražené. DPMK sa dookola nemôže točiť len okolo T3, T6 a pod. Treba aj niečo nové skúsiť.
Reply on: LC #16:
1. Celkova cena je 766milionov sk.Do miliardy ti este chyba. Dokonca z toho mesto zaplati 1,2mil Eur co musis uznat nie je velka suma za 23 elektriciek.
2. Neviem posudit, ale pragiomex vyraba elektricky uz roky. Ak si to s niecim nepletiem, sa mi zda ze pragiomex jazdil v prahe uz za 1. Svetovej vojny
3. Samotny servis je garantovany na 15 rokov, zivotnost je dlhsia a popravde, aj po 20tich rokoch tu budu urcite jazdit bez ohladu na ich kvalitu.
Reply on: 110mat110 #23:
2. Beriem spat, zmylil som si to s ringhofferom
Reply on: LUKYmhd #21:
Nezastávam sa tých, čo tu nadávajú na Varia, ale podľa mňa tiež nie je správne hovoriť "nevadí, že sú drahé, nevadí, že sa niekto nabalí, ale my budeme mať nové autobusy/električky".
Určite je to zaujímavý typ električiek. PRedpokladám, že kapacitne pre väčšinu liniek v Košiciach postačuje. Je aj vyskúšaná a používaná v iných mestách.
Samozrejme by som bol radšej, ak by sa do KE dodali električky napr. Siemens ULF, aké jazdia vo Viedni alebo v Oradee! ULF = Ultra low floor
Žiaľ pravdepodobne z finančných dôvodov (možno aj iných, ktoré nepoznám) sa vybral tento typ.
Cena nových električiek sa môže totiž pohybovať aj cca okolo 2,5-3 mil €, pričom v prípade dodania električiek do Košíc ide o rádovo menšie sumy. . .
Reply on: Granite01 #26:
pokial viem aj skoda robi ultra low floor briky ,nemuseli to byt hned predrazeniny od siemensu alebo alstomu..ale napr taky CAF alebo skoda transportation a.s. dodala resp doda taketo briky do Miskolcu ci do Blavy a tie rozhodne splnaju cenove kriterium do tych 1,8mil. eur takze vonkoncom nesuhlasim s tvojim tvrdenim..ze elektricky ULF typu musia stat tolko ale rozhodne by to boli briky na urovni ako tie bakelitove varia prerobene strasidla T3 z cias komancov.. ? blee je to velka skoda ze ideme prerabat kolajnice a nakupime tie prerobene bakelitove strasidla z doby kamennej a okrem toho je to spinavy smeracky podvod ako vysity..a kto sa toho zastava alebo je mu to jedno, tak je bud tak zaslepeny ze si nedovidi na spicku nosa, alebo je blby jak tago a kazdy kto s tymito smerackymi stbakmi suhlasi sa vlastne nepriamo spolupodiela na tejto tendrovej megazlodejine storocia v DPMK ?
Reply on: Triplex #27:
No, oni argumentujú, že napr. Škoda nemá plne otočné všetky podvozky, čo nepriaznivo ovplyvňuje zvršok koľajníc. . . nie som na to odborník, ale je pravda, že sama škoda pripúšťa, že plne otočné sú len prvý a posledný podvozok na električkách pre Blavu (pre Miskolc sa to nedá zistiť)
ULF električky majú nízkopodlažnosť 185mm nad koľajnicami, a vyrábal to SIEMENS pre Viedeň. Pri Vario2L sa bavíme o výške 350mm nad koľajnicami.
10 ks SIEMENS ULF s dĺžkou 24m bolo dodaných do Oradei (Rumunsko), cena bola 2,75 mil € za 1 ks. Ano, sú to omnoho drahšie električky a majú úplne inú konštrukciu podvozka, vyššie zaťaženie na jednu nápravu, má to len jednu nápravu v jednom "podvozku" atď.
Len je zaujímavé, že Rumuni boli ochotní ísť do toho, kúpiť niečo špičkové a my toho nie sme schopní.
Reply on: Triplex #27:
Jedno klamstvo za druhým...

1. Škoda nevyrába ULF... ULF je model od Siemensu, ktorý jazdí vo Viedni.

2. Škodovky, ktoré nakupuje Blava stoja 2,45 a 2,62 mil € takže určite nespĺňajú cenové kritérium do 1,8mil €

3. Siemens a Alstom sú predraženiny... Bratislavské škodovky budú skoro dvakrát drahšie ako lepšie vybavené škodovky pre Konyu

4. LF2+ nie je prerobené strašidlo T3... A bakelit???...

5. Pozri si vlastnícku štruktúru Pragoimexu:
Krnovské opravny a strojírny s.r.o. 61%
ŠKODA TRANSPORTATION a.s. 22% ČOOOOOOOO????? ? ? ? ?
Reply on: myslavcan #29:
su to same lzi, neklam sam seba, ty hovorca DPMK ? skoda ani zdaleko tolko nestoji ako tu spinavo zavadzas, mozno tak pre Blavu, pozri sa kolko stala skoda pre Miskolc alebo napr taku Rigu a ine podobne mesta a potom nieco vrav a varia su prerobene bakelitove strasidla T3 to mi kazdy potvrdil doteraz s kym som sa rozpraval,vyzeraju ako prerobene,opancierovane stare T3, daj si konecne dole tie ruzove okuliare ty smerak, presne pre takychto ako si Ty a tebe podobni co podporuju tieto smeracke praktiky a na vsetko si najdu svoju pravdu, mam sto chuti stade odist a uz sa nikdy nevratit ? a mozte mi dat minusiek kolko chcete tu sa nikdy nic nezmeni prave pre takychto ludi.. ktori su prezitkami z cias minulych ?
Reply on: Triplex #30:
Tak ešte raz klamstvo za klamstvom 😃

1. Hovorca DPMK 😃

2. Ja špinavo zavádzam? Dal som tu reálne čísla, za ktoré nakupuje Blava a povedal som, že oproti Konyi sú predražené... Ešte raz...
Blava - 30T - 2,6 mil €
Miškovec - 26T - 2 mil €
Riga - 15T - 2,4 mil € (štvorčlánkové 3 mil €)
Praha - 15T - skoro 3 mil €
Konya - 28T - 1,6 mil €
Ktoré okrem 28T spĺňajú požiadavku do 1,8 mil eur???

Či ty akú Škodu myslíš? Fabiu? Som myslel, že sa bavíme o električkách...

3. S komunistickou smeráckou bandou nemám spoločne nič...

P.S. Ak chceš v debate proti hocikomu používať nejaké argumenty, tak sa najprv presvedč, či sú pravdivé, lebo tvoje klamstvá sa dajú vyvrátiť behom niekoľkých sekúnd 😃
Reply on: Granite01 #28:
Škoda 26T (Miškovec): 1,85 mld. Kč / 31 ks (aj s "full servisom" za 175 mil. Kč), čiže v prepočte na € to je 2,18 mil. €/kus...

Zdroj: http://www.railwaygazette.com/news/urban/single-view/view/first-skoda-tram-enters-service-in-miskolc.html
Reply on: Yogi616 #25:
To že sa niekto na tom nabali je myslim si uz problem DP. Prečo to dovolia? Prečo to takto robia? Bežní cestujuci do toho nevidia čiže to neriešia. Je to škoda že sa to robi takouto cestou ale teraz neznamena že budeme zakaždým davat namietky ked su niektori ludia nepucitelni a ide im len o prachy tak to budu robiť stale. Tak ako aj SOR. Ak si to takto vybrali nech si to riešia. Najlepšie by bolo pri takýchto kupach stanoviť take podmienky a sankcie ktore zamedzia takýmto krokom.
Reply on: myslavcan #31:
Kto vie, čo by EÚ povedala na ďalších 46 vyše 30-metrových električiek, hlavne ak by vedeli, ako to dopadlo s tou 40-tkou električiek KT8D5, z ktorých sa polovica časom rozpredala...

Ale zas kto vie, koľko by stáli skrátené verzie napr. 15T, ktorá môže byť i dvojčlánková...
Každopádne, stále ma veľmi zaujíma, čo ponúkala Pars Nova, ktorá je mimochodom tiež vo vlastníctve Škodovky...
Reply on: Triplex #30:
To by ma zaujimalo, ktori ludia ti povedali ze Varia sa vyrabaju z bakelitu?☺ ☺ ☺
Reply on: Dispecer #35:
si treba pozriet aspon ich stranky,,napr spomenuta pars nova http://www.parsnova.cz/produkty/vyroba-modernizace-a-opravy-tramvaji/vyroba-tramvaji/vyroba-tramvaji-k3r-n ...to skor oni prerabaju stare vozy,a nie pragoimex.neviem co by ste robili keby parsnova vyhrala.....tiez sa tu pise ze ako vyzeraju zvonku,co ztoho ked o par mesiacov budu oreklamovane ako napr solaris a t6 reklamou myslim ze lavacom,...a ako si vsimam vela ludi si ani nevsimne ked ide okolo nich nase vario a niektory zistia ze prisiel sor az ked nastupia.
......tiez by tu mali pisat taky co uz cestovali aj v lfplus aj v skodovkach,...ja by som skor chcel vediet ci tie celonizkopodlazne su take tiche a tlmiace vibracie ako tie s inym podvozkom.
...uvidime ked na pridu...len keby sa hlavne skratil cas na semaforoch,lebo stat na cervevu a za krizovatkou este na zastavke je niekedy fakt zdlhave.lenze sa stym nic neda robit,zrejme
Reply on: Triplex #30:
ked dochadzaju argumenty, zacinaju osobne utoky (ty hovorca, ty smerak,...), a uplna ignoracia cudzich argumentov (mozete mi dat minusiek kolko chcete, idem radsej prec)

nikto ta tu neberie vazne, cim viac smajlikov, utokov a vykricnikov, tym menej ta diskutujuci budu brat vazne
Reply on: tbus #20:
Pozri sa na referencie, ak su take dobre preco to nikto okrem vychodu nenakupuje ???
Reply on: Solarisáčik #22:
Toto neni nova elektricka je to prerabka stareho navrhu T6. Takze ak uz tak mali poslat KE T6 na prerabku a nepovedal by som ani pol slova, ale tu idu akoze nakupit nove a hlavne utratit EU fondy o nic viac tu nejde.
Nastavenie tendru nebudem uz viac komentovat, lebo ak lepsie riesenie dostalo menej bodov tak to ani nema cenu dalej komentovat, lebo tu prestava fungovat logika a uz ide len o proviziu pre niekoho-

Naviac ma pobavilo toto:
--------------------------------------------------------------------------------
Základní technické údaje:
Počet míst k stání (4 os/m2) - 91
Maximální obsaditelnost tramvaje (8 os./m2) - 234

Zdroj: http://technet.idnes.cz/v-ostrave-se-testuje-nova-ceska-tramvaj-ridi-ji-i-windows-xp-pqm-/tec_reportaze.aspx?c=A090805_093606_tec_reportaze_rja
Reply on: LC #41:
Základní technické údaje:
Počet míst k stání (4 os/m2): 91
Maximální obsaditelnost tramvaje (8 os./m2): 234

Toto podla mna logiku celkom ma a to nasledovnu:

Počet míst k stání (4 os/m2): 91 => Počet míst k stání (8 os/m2): 182
Počet míst k sezení: 50 +2
----------- Teda -------------------
Maximální obsaditelnost tramvaje (8 os./m2) 234=182 + 50 +2
Reply on: LC #39:
lebo su to elektricky pre vychod, to je cielova skupina, a ta to aj nakupuje
Reply on: Alex06 #37:
No K3R-N a ani KT8-N nespĺňajú podmienky tendra, ani dĺžkou ani podielom nízkopodlažnosti, takže by museli vyvynúť iné vozidlo...

Skôr si myslím, že Pars Nova sa zúčastnila tendra len "naoko". Len preto, aby sa zvýšil počet účastníkov tendra. Lebo čím viac účastníkov, tým sa zdá tender "legálnejší"...

A keďže Škoda, Pragoimex a Pars Nova sú majetkovo prepojené, tak je jasné, že si nebudú konkurovať... Škoda sa orientuje na veľkokapacitné električky nad 30 metrov pre "západné" trhy. Pragoimex na LF a LF2 a ich deriváty pre ČR a SR. Pars Nova skôr na modernizáciu už existujúcich vozidiel. Deľba práce a trhov... Preto sa asi nikdy nedočkáme reálnej výroby nejakej dvojčlánkovej 15T, keďže to by bola len neželaná konkurencia LF2 či EVO2 z vlastných radov...
Reply on: Alex06 #37:
Poznám výrobky Pars Novy, ale vzhľadom na podmienky tendra mi tam nesedí viac-menej nič. (P. S. Pars Nova robí i nové vozy, resp. novostavby, viď bratislavské K2S #7126 - 7134... ? )

S Variami rôznej výbavy a dĺžky som si minulý rok trochu pojazdil po Olomouci (aj s obojsmernou, viď budúci pondelňajší update), Ostrave i Plzni. A moje pocity z nich nie sú nejak odlišné od toho nášho jediného s menom Veronika...

Tak isto som si pojazdil v 14T a 15T v Prahe a 03T v Brne, Ostrave a Plzni. 13T, 14T a novšie električky sú samozrejme iná trieda ako Vario LF, ale čo sa týka jazdných vlastností aspoň mne ako cestujúcemu prišli nie až tak rozdielne od Varia...
Reply on: myslavcan #44:
21,8 metrová (dvojčlánková) ForCity podľa mňa šancu má, ale nie v CZ & SK... Ale zas je pravda, že trendom je nákup dlhých električiek...
Reply on: Dispecer #45:
...ano myslel som,ved aky rozdiel by tam mohol byt,tak isto ako sor nb 18 a citelis 18 teda stym rozdielom ze iny motor maju...varia maju aj nieco zo skody nie? cize prakticky je medzi nimi rozdiel viacmenej iba facelift ,interier,a vyska podlahy.a lf+ ma vraj komfortnejsi podvozok,tak uvidime...
....tie nove budu mat cisla 801....a ak budu aj lf3plus tak 901...?
este som zvedavy na ehm nater ako poriesia,ten na lf2 modro zlto biely mi nievelmi pasuje,veronika ma krajsie,aj pri svetlach zpredu ma tu zltu ci aka to farba,lepsie vyzera ako na tamtych modra,a aj vzadu by mohlo byt krajsie riesene zboku co niesu dvere.
Reply on: Alex06 #48:
Tá fotka v článku je z Ostravy. Nákres s grafickým vyhotovením náteru LF2+ sa už na diskusnom fóre objavil, tak si ho tam skús nájsť... ?
Reply on: Dispecer #49:
pokial viem lf2plus som nasiel iba ten original zlato-sedy ci aky to je a cerveno biely myslim...ostatne su lf2 aky je aj tu pri clanku.neva necham sa prekvapit,
Reply on: Alex06 #50:
mozno sa mylim ale lf2+ je zvonku v podstate to iste co lf2
Reply on: toriak #51:
ano,asi na 92% su rovnake zvonku...ja som myslel skor aj farby,nase su modra biela zlta a na lfkach je modra zlta biela,ak porovnas nasu lfr a inu lfku tak nasa je krajsia,teda podla mna,zpredu hlavne.
..tiez skoda ze otvaranie dveri neni aj z vnutra na dverach ako to mame v sor.
Reply on: Alex06 #53:
ja dufam ze dvere budu clankove ako ma 701...
Reply on: toriak #54:
preco? tie vyklapacie ci ako sa volaju asi budu,ako na karosach.tie asi aj viac budu tesnit v zime.sice to jedno ked sa furt otvaraju
Reply on: toriak #54:
Nebudú článkové, ale vyklápacie (2 dielne, platňové)? ?
Reply on: Kona #56:
a možno budú aj skladacie, keď sa tak dohodnú ?
Už nech budu dvere ake budu, len už nech tu vidíme ich čím skôr... A dúfam ale že aspoň rozmiestnenie väčšiny sedadiel bude v nich v smere jazdy (podľa výkresu čo som videl tak aj hej), nie ako v sučastnosti v T6 same "4ky" či "3ky" ? ...
No som zvedavý aké ev.č už má DP k nim "pripravené", a či sa a s akými menami budu krstit (Veroniku už máme) ? ?
Ináč ak to jedno solo VARIO čo tu máme, a pribudnu nám ďalšie nove ale LF2+, stalo by možno potom za pokus vyskúšaťť aj variantu supravy Solo Vario - LF2+, myslím že uplatnenie takej supravy by na L9 v špičke sa aj osvedčilo.. To len aka uvaha samozrejme.. ?
Reply on: Rudyke902 #60:
A mozu sa takto kombinovane spajat?
Reply on: 110mat110 #61:
V ČR sa takto bežne Varia spajali,a aj spajaju ?
Reply on: Rudyke902 #60:
To už skôr ako súpravu LF2+LF v Košiciach vidím reálnejšie aj LF2+LF2... ?
Reply on: Dispecer #63:
To aj ja by som bol za.. 2xLF2 vidieť ? ale žiaľ, v KE to bude nereálne asi .. ? aj to tu už niekde oficialne bolo napisane, že neráta sa s takými súpravami v prevádzke, niesu na to podmienky.. ? , Ale to jedno LF čo tu mame spojiť s nejakou LF2 to by za pokus stálo,, dlžka suprvavy aj kapacita = vhodne pre linku 9 ?
Reply on: Rudyke902 #65:
...vidiet 2x lf2+ budeme,ak bude mat jedna poruchu....alebo ta veronika...inde budu solo lf2+ a na 6,9 vcsinou kt8.a az casom ,cize asi o 4-5r budeme mat dlhsie lfky,dovtedy pospekuluju ze z tych dalsich 23 ks kolko budu lf2+ kolko ine,TO JE MOJ NAZOR...teda neviem otom zeby aj tamta varka mala byt cisto lf2+ ,lepsie by bolo tie prve 23kusy zabehat,pozistovat vytazenie a tak dokupit bud lf+,lf2+ alebo lf3+,ja by som asi bol za napr 10x lf3+, 4x lf+ ta ako je veronika a zvysok lf2+ .pripadne viac tych voznovych aby bud solo alebo po dve
.....este ktym lf2+ co maju dojst,ak prva ma dojst asi v auguste tak ak dobre pocimam cca kazdy druhy tyzden od augusta ma knam dorazit dalsia ? cize pride prva a asi o alebo do 14dni by mala druha dojst.?
..ps-dufam ze tie roky cakania na dalsiu varku 4-5 som sa sekol,ze bude max 2 🙂
Reply on: Alex06 #67:
...sice ja som spokojny s kt8.5d.rn2 ci ako sa volaju,este keby boli jednosmerne zeby bolo viac miesta tak fajn... lf3+ ma byt viac kapacitna...ale dovtedy ktovie cobude,ked uz aj tu novu obojsmernu lf2 maju
http://www.pragoimex.cz/page/variolf2-2in-222
Reply on: toriak #42:
To ma teda logiku ?, vidim ze podobne ako DPMK nerozumies/necitas text dokladne:
- rad uvidim ako dostanes 8 ludi na 1m2 ?

--pre tych ktorym to este stale nedoslo--
8 ludi na 1m2 nedate aj ked to budu len deti
Reply on: tbus #43:
- tak potom ak je to urcene pre vychod a ty to beries ako normu/dogmu, tak predpokladam ze sa vozis v aute menom LADA ?, lebo ten je tiez urceny pre vychodny blok.

- nevies preco potom napriklad taka RIGA nakupila toto?

http://www.skoda.cz/cs/produkty/tramvaje/tramvaj-forcity-riga/
Reply on: tbus #43:
BTW inac by som bol rad ak by mesto a DPMK smerovalo smerom na zapad a nie na nudzovy vychod, ale mozno ty mieris opacne ?
Reply on: Alex06 #66:
V druhej várke sa určite nebudú dokupovať LF3+ alebo LF+. Ak sa bude niečo kupovať tak len LF2+, keďže opcia sa vzťahuje na rovnaké vozidlá... Až potom by sa ozvali z CAFu a EÚ, že prečo nakupujeme niečo iné ako sme požadovali... Na iné vozidlá by bolo potrebné vypísať novú súťaž...

A k tomu kedy dôjde druhá LF2+... V poslednom odseku tohto článku sa píše: "Prvé vozidlo by malo byť podľa zmluvy dodané najneskôr do 10 mesiacov, po schválení typu do prevádzky výrobca postupne dodá aj zvyšné vozidlá." Teda, druhé vozidlo by nemalo prísť skôr ako to prvé "dostane papiere". Podľa všetkého až niekedy na prelome rokov 14/15
aky je realne rozdiel medzi:
- modernizace tramvajového vozidla T3 na typ VarioLFR.S:
http://www.pragoimex.cz/page/dopravni-podnik-mesta-kosice-a-s-59

a tym co sa ide nakupit akoze nove? Odpoved: CENA
?
Reply on: LC #73:
Skús mi ako úplnému debilovi povedať, čo je na LF2+ staré.
Reply on: myslavcan #72:
...tak to som sklamany,cize busy rovnake,elektricky rovnake.skoda lebo ta lf3+ by sa zisla.
neviem preco porovnavate lfr s lf+ a nasou t3 ..to je ako porovnat feliciu,s fabiou a fabiou2 ...a ak niekto tvrdi ze lfr je prerobena T3 tak bud sa fakt nevyzna alebo nesiel vtom voze.nepoviem kt8.5d na kt8.5d.rn2 tam az taky rozdiel neni,iba ta nizka podlaha,nater,ale t3 a lf,facelift,podvozok,vyzbroj,a x dalsich veci,odost silnesi a uspornejsi motor,..a lf+ ma byt lepsi ako nase lfr....teda ak som vedla kludne ma opravte
...a neviem komu by sa oplatilo napr nase t3 prerobit na lf,jedine co by sa dalo pouzit su asi len sedacky a tycky,to by trebalo cez 80% casti a suciastok vymenit, ci?
Čím ďalej, tým viac sa mi zdá že LC, Triplex, stn sú len obyčajní provokatéri, ktorí o brikách nevedia nič iné len značku. Zopakujem tu to isté čo iný normálny ľudia a LC ma môže kľudne aj zažalovať, ale toto mi neodoprie: Briky čo tu pridú budú reálne nové. Nový kov z ktorého bude vyrobená nová kostra a budú dodané do nich fungel nové veci. A ak vyššie uvedení presadzujú len svoje blbé, tak vidno že sú to buď bebilne tvrdohlavý ľudia ktorý naozaj vedia len o značke, alebo nás tu niekto len debilne skúša.
Reply on: Alex06 #76:
Prečo by sa nemal vyznať ? Napríklad 701 má podvozky z 374...
Reply on: LC #73:
Jediné, čo má spoločné Veronika #701 a T3 #374 sú papiere a čiastočne podvozok. Nič viac.
tak podla mna Veronika je preto LFR lebo to R asi znamena rekonstruovana,modernizovana,preto ma nieco z T3 ,tak isto ako nasa T3mod bola modernizovana,skoda ze sa nedostala do prevadzky,povedal by som ze tie dve boli skor na skusku ci test,...a kedze nase lfr je postacujuce tak mozu prist nove lf+ ,ktore su novsie ako lf.
Reply on: Alex06 #81:
T3MOD bola v prevadzke s prestávkami asi 4 - 5 rokov, naposledy som ju videl jazdiť v 2005
Reply on: tbus #82:
hm,skoda.tak som na nu nemal stastie.
Vario je v podstate rerererereinkarnáciou električiek Ringhoffer z roku 1905.
Výrobca totiž nechce priznať skutočnosť, že v oceli skrine týchto budúcich LF2+ sa nachádzajú zbytkové atómy v štruktúre kovu prapôvodom z týchto vozidiel...? ? ?
Reply on: Alex06 #83:
O nič si neprišiel...?
Reply on: Dispecer #80:
Čo je v podvozkoch Veroniky staré?
Reply on: Tatranka #86:
Tuším, že rám podvozku bol repasovaný v DPMK...
Reply on: Dispecer #87:
A to podvozok Komfort má nejaké zhodné diely s PCC?
Reply on: Tatranka #88:
tam ide o to že to ma dvojité vypruženie, ale v konečnom dôsledku si to odnesie trať...pekne to vidno na rýchlodráhe od T6tiek jak je trať vyosená dobokov od hádzania T6tiek
Reply on: Tatranka #84:
pravdaže, a homo sapiens je z dva miliónoy rokov starej koncepcie homo erectus, ktorá vychádza z koncepcie šimpanza ? najmä na poniektorých členoch diskusie jasne prevažuje ešte tá stará koncepcia
Nakoniec som spokojný, určite tento typ je pre Košice veľmi zaujímavý. LF2+ je veľmi zaujímavá električka (aj vzhľadom na to, čo som mal možnosť vidieť v Drážďanoch alebo v Berne).
Škoda len, že nie je vybavená klimatizáciou, keďže podiel zasklenej plochy je pomerne veľký. . . je riziko, že v Košiciach najmä počas nekonečných horúcich dní to v električke nebude veľmi optimálne 😞
Reply on: tbus #90:
Očuj také hefty mi tu nepíš...Oprskal som si monitor a mám svalovku na bruchu...? ? ?
Reply on: tom393 #89:
Ja som sa pýtal aké zhodné staré diely z PCC sú v podvozku Komfort?
Reply on: Tatranka #93:
Už som to našiel...?

Reply on: Tatranka #94:
Teraz vyhrabané inde...

Co se podílu starých a nových dílů:
I na nových podvozcích komfort jsou repasované díly.
Stejně tak i na VARky se používají královské čepy ze starých skříní, pokud jsou dobré.
Dnes papírovou rekonstrukcí obcházíme předpisy DÚ, které u rekonstrukcí nejsou tak přísné.
Dále záleží, jaké máme dotace: Pokud jsou dotace určeny na inovace, modernizace, rekonstrukce, tak se "rekonstruují". Pokud jsou na nové vozy, dělají se "nové vozy".
ako sa navzajom od seba lisia:
1. lf
2. lf.e
3. lf.s
4. lfr.e
5. lfr.s
existuje aj nejake 6.,7.,... ?
Reply on: toriak #96:
Rpzdiel je vo výzbroji hlavne.
Reply on: toriak #96:
Varia LF s písmenkom S majú elektrickú výzbroj Škoda, s E majú výzbroj Europulse, ak sa dobre pamätám. ?
Reply on: Dispecer #98:
aha? ... no tak potom uz len co znamena to "r"
Reply on: toriak #99:
R-ka su papierovo vedene ako reko starych vozov (ako naša #701), bez R-ka ako nove vozy
Reply on: Dispecer #101:
Očakávam reakcie typu: "Kto v tom nevidí reinkarnovanú T3 je buď slepý, alebo hovorca DPMK!!!" ? ?
http://www.pragoimex.cz/page/tramvaj-variolf2plus-49
vidim z tych obrazkov dobre, ze ked vojdem 3. dverami tak dolava ked idem do VP tak su tam 2 schody a vsade inde je maximalne jeden schod (+ zosikmena podlaha) ?
Reply on: toriak #103:
Vo "vysokopodlažnej" časti je podlaha vo výške jedného schodu, sedadlá sú vo výške dvoch schodov... či kde tam vidíš 2 schody?
Reply on: myslavcan #104:
no v tom odkaze
http://www.pragoimex.cz/page/tramvaj-variolf2plus-49
je 12 fotiek a ja ma na mysli tu co je v 3. rade a 3. stlpci (teda celkovo 9.)
Nie su tam 2 schody a potom este 3. na ktorom su sedacky ? Ci to je len tak zvlneny povrch ?
Reply on: Dispecer #101:
...myslite ze aj nase budu pestre? myslim interier,napr ta do olomouca ujde,len neviem nasa by bola miesto cervenej zlta? vyzera to lepsie ako keby bola cela podlaha jednofarebna,a aj clovek nezakopne o schod...ci?
Reply on: Alex06 #106:
...ano aj ja som si to vsimol uz min.rok.prve a posledne dvere maju jeden schod myslim,a na niektorych miestach je schod a stupanie,myslim ze som to uz raz spmenul ze budu si tam ludia musiet zvyknut,a davat pozor aby tam nepadali ked elektricka brzdi ci pridava.proste tam nieje jeden a pol schoda ale schod a stupanie.hlavne zeny budu mat co robit ked pojdu smerom dole a el.zabrzdi....z foto tazko povedat
Reply on: Alex06 #106:
Ja si už radšej nič nemyslím, potom mám vysoké očakávania... ?
Reply on: Dispecer #109:
🙂 nielen ty...skor mam obavy ze kym nam pride ta prva tak nam to uz bude fuk vsetko len aby uz tu bola,hlavne ked aj ta rekonstrukcia bude prebiehat...kto vie ako to vyjde...ozaj ked sa bude robit kruhovy a spolocensky,snp tak nechaju neake vozy na noc na havlickovej a vazeckej? ...asi by som najprv kruhovy spravil,tak by aspon mohla elektricka jazdit napr 9 od kruhaca po vazec,6 kruhac stanica kym sa bude robit snp...alebo 6 n.m.m. po kruhovy kym spravia od kruhoveho po sud
Reply on: Alex06 #110:
Nie je podstatne ako by si to ty spravil, ale ako to spravi stavitel.
Reply on: 110mat110 #111:
ved prave.ak by sa odstavila polovica elektriciek ci by bolo dost nahradnych autobusov.?
otazky:
1. informacne tabule bude bustec alebo buse (v zmluve sa raz pise o bustec, inde zas o bs210) ?
2. koko bude bocnych tabul (standard su 2, v zmluve sa pise 1) ?
3. ake evidencne cisla budu vozy mat (od 702, 800, 801) ?
4. dvere budu platnove ci clankove (v zmluve sa pise o vyklopnych ale 701 ma clankove)
5. ake su gps suradnice miesta kde sa elektricky vyrabaju ?
6. preco maju elektricky slabsi vykon motorov (6x70kw) ako ta v ostrave (6x80kw) ?
7. ktore vozy si myslite ze sa vyradia ?
Reply on: toriak #113:
Skús napísať rovno na DPMK. Mňa tiež tie otázky zaujímajú. To by tu musel byť človek, ktorý by musel "prepašovať" tieto prísne tajné informácie.
Reply on: toriak #113:
1. Predpokladám, že Bustec bol iba preklep...
3. Tuším už niekto spomínal, že 8xx.
5. Chystáš sa na neohlásenú návštevu? ?
Reply on: Dispecer #115:
no chystam za do ciech, tak mozno ze aj hej ak by to bolo niekde nablizku...?
Tak ich bude nakoniec 46 podla Riska, ze uz to vie dopredu ...?
Reply on: LC #118:
Nejaky zdroj? Ja viem len o 33...
Reply on: 110mat110 #119:
Ja by som to zatiaľ ako dôveryhodnú informáciu nebral. Povedal to len pre jeho dvorný PR portál, kde v jednom vyjadrení má asi 3 nepresnosti, alebo inak povedané klamstvá. http://www.kosickespravy.sk/modernizacia-elektrickovych-uzlov-napreduje
Rekonštrukcia napreduje ? Vždy keď idem týmito úsekmi, nikde ani noha. A keď tam niekoho vidím, tak maximálne 6 robotníkov a z toho robia len 2.? Toto všetko je predvolebná kampaň. Potom keď vyhraje, tak na všetky sľuby sa vy*ere ?
Reply on: Deluxe700 #121:
Nepletieš si DÚHU s Euroviou?
Reply on: Tatranka #122:
Tak ale aj Dúha aj Eurovia meškajú, či nie ? Tak keď som tým úsekom pri stanici išiel minule, nikto nikde. Na stanici jeden bager a iba pár robotníkov na tom pracovali. Ja si myslím, že na takej veľkej rekonštrukcii by malo byť viac robotníkov. Lebo keď všetko pôjde takýmto tempom, nedokončí sa to ani za 5 rokov
Reply on: Deluxe700 #123:
Eurovia... No ťažko povedať. Demontáž išla ohromne rýchlo, no na to mali subdodávateľa. Odvtedy sa to na môj vkus trošku vlečie.
Reply on: Deluxe700 #123:
Senný trh a Staničné nám., robí DÚHA.
Reply on: veteran #124:
Ťažko povedať. Určite im tiež všetko nejde ideálne.
Reply on: Tatranka #126:
robi sa stale, problemom je, ze vzdy len na jednom useku, zatial co ostatne "dozrievaju" bez robotnikov
Reply on: veteran #124:
Minuly tyzden ked som siel cez Loky uz mali osadene stlpy
Reply on: 110mat110 #128:
To bude tým, že v rámci MEU ostávajú pôvodné.
Reply on: 110mat110 #128:
tento tyzden tam povodne stlpy pred obratiskom valcekovali na zlto
Reply on: myslavcan #129:
Ved nabijali nejake strieborne do zeme.
Reply on: 110mat110 #131:
Nepletieš si ich so sivými?
Reply on: Yogi616 #132:
Siel som okolo na biku unaveny a proti slnku takze mozne to je. Aj tak. Co to ma s tym spolocne?
Reply on: 110mat110 #133:
Len toľko, že tie sivé boli staré stĺpy na novo natreté, ale nakoľko je tam zopár nových dier, tak asi môžme očakávať aj nejaké nové stĺpy.
No nič to nemení na tom, že úsekoch spadajúcich pod MET nebudú na väčšine miest menené stĺpy.