Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Aj ja som si dnes vsimol 78. Kedze som ten trolejbus uz davno nevidel, tak som neodolal a nasadol. Jeho vodic, uz postarsi pan, ma svojim stylom jazdy velmi prijemne prekvapil. Nielenze zvlada vynikajuco trolejbusy s lahkymi zberacmi, ale bravurne si poradil aj s "lesenarskymi rurami" na streche 78icky. Zahanbil aj mnohych svojich kolegov, ktorym na streche tronia zberace ESKO. Len nech je takychto vodicov viac a viac.
Dnes prešovskú dopravnú verejnosť prekvapilo vypravenie Škody 14 Tr #78. Premávala v modro-bielom nátere - podkladej farbe zrušenej reklamy Alianz. Vozidlo veľmi dlho s cestujúcimi nejazdilo, v zime totiž slúži ako špeciálne vozidlo pre ošetrovanie trolejového vedenia pred námrazou.

V novom čísle Kultúrneho mesačníka už sú letné CP. No som zhrozený spôsobom tlače. Viaceré linky, ktoré majú viacero vysvetliviek a tým aj vyšší formát CP sa na jeden list nevošli, a tak posledné odchody a vysvetlivky k poznámkam vôbec nie sú zobrazené ?
Vladimir: Vdaka aspon za snahu. To, ze motivacne tabulky teraz nebudu a ze niektori vodici jazdia tak, ako jazdia, za to uz nemozete. Snaha z Vasej strany bola. Myslim, ze od zacatia Vasej spoluprace s DPMP sa toho vela v Presovskej MHD zmenilo k lepsiemu.
S499.1023: Vdaka za vysvetlenie.Trochu som sa v Plzni divil, ze preco je vedenie takmer nalepene na stene domu a ze preco nam v PO natiahli nove vedenie ponad travu. Trochu ma tak trklo, ze po mensom obluku sa pri rovnakej rychlosti moze zberac smykat pomalsie a tazsie vyleti, ale ze to je az take dolezite, som vobec netusil. Ten spominany stary obluk Skultetyho-17.nov. je tak trochu natiahnuty dostredivo, ale dost mierne.
Reply on: vasi #707:
Tak, tak. K hladkosti oblúka sa pridáva jeden ešte dôležitejší faktor . poloha oblúka musí byť taká, aby ho trolejbus mohol prechádzať tak, aby zberače tvorili dotyčnicu k oblúku, vtedy sú totiž bočné sily, pôsobiace na zberače, najmenšie. Sebalepší oblúk nie je nič platný, keď ho nejaký debil natiahne vonkajšou stranou a trombelus ho musí šmirgľovať znútra, hlavy zberačov sa musia potom pohybovať väčšou rýchlosťou než samotný trolejbus a odtredivé zrýchlenie má samozrejme tendenciu vyhodiť ich von. Preto sa inteligentné trolejbusové mesto pozná podľa toho, že trolej je v pravých oblúkoch prakticky na chodníkoch, zatiaľ čo v ľavých v protismere.
pokr. ...ktory mal vo zvyku prelietavat cez tento obluk. Jazdil na 121 a potom sa kamsi stratil. Zda sa mi, ze som ho minule zazrel na 104, ale nie som si tym taky isty.
Reply on: Papyr #706:
Zasah do cierneho. Zatialco rychlost prejazdov cez vyhybky zavisi od techniky a funkcnosti danej vyhybky, obluky su takmer vyhradne zalezitostou fyziky. K tym hustym prevesom s minimalnym zalomenim, ktore vytvaraju takmer hladky polobluk, by som este pridal aj tuhost celeho obluku, pretoze sa pri rychlejsich prejazdoch vobec nehybe, ako to maju vo zvyku niektore volnejsie obluky, a tym prispieva k vacsej stabilite zberacov. Teraz som si spomenul, ze bol este jeden vodic, taky mladsi blondak
Reply on: Vladimír #705:
Obluk na Skultetyho, rovnako ako aj obluk v otocke Dubrava su vyborne obluky, sice su prastare, ale maju vela prevesov a kazdy preves ma maly uhol odbocenia. Ak su v dobrom technickom stave, co by v Presove mohli, tak by sa cez ne dalo jazdit presne tak, ako s autobusom. Teda na Dubrave to je jedno, tam sa rychlo ist neda, ale na tej Skultetyho ano.

K pomalemu vodicovi: No vidis. Staci i jeden zataty vodic, ktory jazdi zasadne pomaly (hoci by mozno ani sam nevedel odovodnit preco) - a po zvezeni s nim sa hned vyroja hlasy od laickej verejnosti typu "zruste trolejbusy, bo su pomale." Tym skodi podniku mozno aj viac, ako nadspotrebou prudu.
Reply on: vasi #704:
Tentoraz s Tebou už musím z veľkej časti súhlasiť. Máš pravdu, 95-ka je asi jediná (i to hovoríme o konkrétnom jednom jej vodičovi), ktorá jazdí oblúkmi ako sa patrí. S tým oblúkom Škultétyho - 17. novembra teraz neviem - ja si vystriehnem tých správnych vodičov a keď uvidím, že sa tam bez rizika dupnúť dá, nechám sa presvedčiť.

Úplne sa zhodujeme nad otázkou motivačných tabuliek. To je presne to, čo som nedávno navrhoval - "obmedzením" rýchlosti otvoriť oči niektorým slimáčikom. Ale zatiaľ moje návrhy na úrodnú pôdu nepadli.

Trolejbus 88 poznám a poznám aj štýl popisovaného vodiča, kěďže ho poznám aj osobne. Čestne prehlasujem, že som sa úprimne snažil prehovoriť ho na slušný spôsob jazdy, ale nepohol som ním ani máličko, taký je zaťatý. Tiež som mu povedalm, že po zavedení meraní odberu zaplače. Vraj, ak mu to siahne na peňaženku, možno potom bude uvažovať... ?
S 499.1023 RE#701: Svata pravda.

Vladimir: S tou marodkou to bude asi pravda, ani ja som ju isty cas nevidel.
Este nieco malo k tym oblucikom: Zatial jedine mnou postrehnute obluky v zlom stave su smerom z Vranovskeho mosta, ci ako sa mu nadava, smerom na Sirpo a usek Sidl. III-Bajkalska-Sabinovska. Obluk 17. nov.-Skultetyho je pomaly to najlepsie, co doma mame, aj ked je uz stary ako Europa. S ESKOzberacmi nie je problem prejst ho aj rychlostou 30-40km/h. Nezartujem. Postavte sa pod neho, trochu si ho obzrite, zapojte do toho trochu fyziky, a vysledna rychlost je na svete. Ze to tak je aj v praxi sa mozete kedykolvek presvedcit na tr.c.95. Zial, zatial na ziadnom inom nie. ? A co sa tyka oblukov na esicku 17NOV-POZ-OBR.M., tiez sa daju v pohode prejst dvadsiatkou. Vsetky obluky vytvorene v poslednych rokoch nie je problem prejst tridsiatkou a viac. Myslim tym hlavne obluky do pravych uhlov (Cierny most, Obr.mieru-Levo-Clementisova). A posledny postreh: velmi sa divim vodicom L2/5 pri jazdach Sabinovskou. Na tych styroch oblukoch, co ani vlastne nie su ani obluky, iba par miernych zalomeni vedenia za sebou, ktore nie su prudsie ako uzasny "zips" na Hlavnej, su schpni celkom vazne spomalit na 20km/h a preplazit sa cez nich. Myslim, ze by celkom pomohli motivacne tabulky "obmedzujuce" rychlost, na ktorych by stalo 40 alebo 50km/h. Lebo velka vacsina vodicov netusi, ze sa to da prejst aj tak rychlo.

A nakoniec specialna ponuka: The Best of All Troleybusses in Presov ? ? ? Ked sa niekomu chce, prejdite sa trolejbusom ev.c.88 s jednym vskutku zvlastnym vodicom. Poznavacie znamenie - ma rozstep hornej pery. O to by ani neslo, ale ten jeho styl jazdy mi akosi nejde do hlavy. Previezol som sa zo Skultetyho na Razc. Sidlovec a bol to otras prvej triedy. Jeho max. rychlost cez stare armatury bola najviac 5km/h, cez VV sa pochlapil a dal miestami aj 10km/h a cez vsetky obluky tiez najviac 10km/h. Zhodou nahod pri rest. Zlaty Bazant prave stala vezka a clovek, ktory vystupoval von z kabiny, len vypliestal oci na trolejbus, co sa vliekol cez ten oblucik. Inak rychlost toho vodica na rovinke presahovala miestami 60km/h. Ten vodic po zavedeni merania odberu prudu zarobi velmi velmi malo ? .
vasi: O tom, či v Prešove ešte jazdí na trolejbuse nejaká žena som sa u nikoho neinformoval. Na moje veľké prekvapenie som ju sám videl včera dopoludnia na trolejbuse č. 77. Ozaj som si myslel, že už nejazdí. Ale keďže jazdí a dosť dlho som ju nevidel, usudzujem, že musela byť dlhší čas na nejakej maródke alebo čo. Inak si to neviem vysvetliť. Týmto Ti teda plne dávam v tejto otázke zapravdu - nemýlil si sa Ty ale ja.
Vlado : Veci Ti pošlem až ráno, som úplne ? ?
Reply on: Vladimír #698:
No včera sme si v Zlíne overili fakt, že pravidlá platia nielen v Pršove či v Pardubiciach - kvalita vedenia neovplyvňuje rýchlosť jazdy vodičov a vodiči so sólami jazdia podstatne posratejšie ako s klobásami ? .
Reply on: vasi #699:
Na ženy riadiace trolejbus si samozrejme dobre pamätám, ale ako som už povedal, som presvedčený, že už dojazdili. Ale ešte dnes sa opýtam medzi známymi - vodičmi a zajtra si to rovno overím na DPMP. Lebo ak v DPMP jazdí nejaká žena a ja by som o tom nevedel, prinajmenšom by som si musel pomyslieť, že už vôbec nemám prehľad ?

Elektronické označovače vo vozidlách budú nainštalované do konca augusta. S prechodom na časovú tarifu sa počíta niekedy v roku 2005. Neviem o tom, že by sa uvažovalo o vylúčení autobusov z mesta. Teší ma to, pretože som do kosti presvedčený, že na vylúčenie autobusov neexistuje žiaden logický dôvod a tiež že táto zmena by ani nič dobré nepriniesla.
Vladimir: Ta zena je za volantom trolejbusu uz riadne dlho ? . Pamatam si na casy, ked jazdila na 78, potom dlho dlho na 89 a minule som ju videl na 79. Isteho casu bol myslim jeden trolejbus iba cisto s o zenskym osadenstvom za volantom, tou co stale jazdi a tou, co ste spominali, ze odisla do dochodku.
Este jedna otazocka: S planovanou prestupnou tarifou sa neuvazuje o presunuti autobusov z centra?
Reply on: S499.1023 #697:
Chcem veriť, že to dopadne dobre. Meraním spotreby PHM podnik dosahuje pozoruhodné úspory. Niektorí autobusári si to síce vyložili po svojom, že "čím pomalšie idem, tým menej nafty spálim", ale väčšina jazdí celkom normálne a osobne poznám vodičov busov, ktorí jazdia až veľmi živo a pritom patria k jedným z najväčších šetričov nafty. Inými slovami, ide o techniku jazdy a nie o rýchlosť, som sa naučil.
Vladimír:Meranie odberu samo osebe je OK.Len tomu musí predchádzať chronometráž s rýchlymi vodičmi a následne nepriznávanie prémií za úspory el.energie v prípade bezdôvodne pomalej jazdy.
S499.1023: Naši vodiči na výhybkách Elekroline majú predpis max. 40 km/h, na ostatných max. 15 km/h.
V priebehu letných prázdnin budú do všetkých namontované tachografy a počiatkom septembra by mal byť spojazdnený monitoring odberu el. energie. V priebehu nasledujúceho obdobia sa stanovia normy a následne zavedie hmotná zainteresovanosť vodiča na odbere el. energie. A toho sa bojím, aby sa niektorí nezačali kvôli tomu ešte viac plaziť.
Pokračovanie:...vodičov jazdiť tzv. na úsporu.V PU sa donedávna vyplácali vodičom prémie ak dosiahli spotrebu nižšiu ako 1 kWh/km,čo už vyžaduje vskutku ohavnú jazdu... Vodiči by mali byť pravidelne preškoľovaní na techniku jazdy s ľahkými zberačmi a po nových armatúrách vodičmi,ktorí jednak jazdiť vedia a jednak majú aj nejaký teoretický základ.Potom možno od nich očakávať,že budú podávať aj zodpovedajúce výkony na trati.Vodič,ktorý jazdí BEZDÔVODNE pomaly,by mal byť kontrolórmi techniky jazdy sledovaný a aj postihovaný.
Problém pomalej jazdy s trolejbusmi je vo dvoch veciach:chronometráže a školenie.Neviem ako v PO ale v BA sú vodiči poúčaní zúfalým amatérskym spôsobom,je im vysvetľované,že cez nové armatúry NESMÚ jazdiť rýchlejšie ako cez staré,ing.Pertinax Eskovič vešia na armatúry nezmyselné rýchlostné obmedzenia atď. Pokiaľ z dôvodu zlého stavu či nesprávnej montáže dôjde k vypadnutiu zberačov a poškodeniu vedenia,je vždy snaha zvaliť vinu na vodiča. Čo sa týka chronometráží,celý život zastávam zásadu,že chronometráž sa má robiť podľa najrýchlejších vodičov a prípadné predĺženie jazdnej doby kvôli dopravnej situácii má byť zapracované do času na vyrovnanie meškania a nie do jazdnej doby.Kvôli chronometrážam sa jazdí pomaly aj v Pardubiciach,aj keď sa to už pomaličky zlepšuje.Ďalším dôvodom pomalej jazdy v Pardubiciach je historický návyk

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.