Musím potvrdiť Esickove slová, že cez wap sa fakt nedá vôbec dostať na diskusné fórum. Tu, na dispečerskom, je to bez problémov. Skúšal som to aj s inými modelmi telefónov, takže problém bude niekde na stránke.
Nodes: Príčinu vykoľajenia zistím, ale poviem Ti to už asi len osobne, lebo aj tak som toho napísal viac, ako som mal a bol by som nerád, keby som mal kvôli tomu nejaké problémy. V podstate sa nič nestalo a pokrivené plenty sa dajú bez problémov vymeniť. Pre budúcnosť by som nové a opravené električky presúval výlučne na riadne pojazdných a teda bezpečných podvozkoch.
Takže pokračujem ohľadne transportu dodaného KT8D5RN ev.č. 521. Článok 521-A bol z areálu USS položený na jalové podvozky a traktorom vytiahnutý ku rýchlodráhe cca o 10:00 (aj keď je už po polnoci, predstavujte si, že je ešte "dnes"). Privítanie sa konalo vo forme zvečnenia Shortyho digifoťákom. Na jalových podvozkoch bol mierne nahnutý nabok, takže pôsobil tak trochu ako starček. Okolo prešia dielňa na KT8 ev.č. 525 a pri posunovaní na rýchlodráhu sa dielenskí tesne pred výhybkou presvedčili, že nevyletia na úseku, kde sa im to 17.11.2003 podarilo s KT8D5RN ev.č. 517. Tu bol dokonca vymenený kus koľaje a upravený rozchod trate, pretože tu došlo k vykoľajeniu z dôvodu doslova širokého rozchodu (podvozok sa zrútil dovnútra koľajového zvršku). 525 si zapriahla 521-A a cca 50 km/h (!) rýchlosťou sme sa prehnali po rýchodráhe. Keď som zo zadnej kabíny 525-ky videl, ako to narába s jalovým podvozkom na 521, zbledol som... Príchod do vozovne cca o 10:45. Ako druhý bol prevezený prostredný N-článok a po obede nakoniec 521-B, ktorý sa krátko po 15:00 vykoľajil v areáli vozovne (súprava 604+521-B). Výsledkom sú pokrivené plechy na T6 i na KT8RN a silne nahnutý celý článok 521-ky. Shorty si práve menil poruchovú 369+368 z L6, takže kým čakal na vystriedanie zálohy, natočil s digiťákom krátku videosekvenciu po nakoľajení a odchode do haly (cca 15:45). 517 a 521 budú skompletizované a spojazdnené do dvoch týždňov.
O cca pol hodiny sa začne s vykladaním prostredného článku. Tento a zadný článok už bude ťahať T6-ka. Kto má záujem, môže si prísť urobiť fotografie, ale to je možné až za parkoviskom, t.j. za cestou. Mne sa zhodou okolností podarilo urobiť pár fotografií dokonca priamo z areálu USS, ale kvôli veľmi hustej hmle som zvedavý, či na záberoch bude vôbec niečo vidieť. Tú hmlu si isto objednali USS, ako už aj niekoľko krát predtým.
Práve sa začína s vykladaním článkov 521 zo železničných vagónov na koľajovej spojke Valcovne USS. Vykladanie je na území USS, kde nie je prístup a zakázané fotografovanie.
Práve prechádzam cez Valcovne USS a pozdĺž celej koľajovej spojky sú už naťahané bielo-červené pásky, aby sa na týchto miestach zajtra nepoodparkovávali (uff, to je výraz.. :-> ) tátoše železiarov. Môj osobný odhad je, že vozidlo sa bude odťahovať po častiach (3x) medzi 8" až 12".
Esicko