Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Esicko #362:

A ešte zaujímavosť z technickej správy 2. etapy rekonštrukcie rýchlodráhy, citujem:
"V základnej polohe budú všetky výhybky koľajových spojok uzamknuté do priameho smeru a opatria sa mimo výmenových zámkov aj odtlačnými zámkami do priameho smeru, čím sa umožní chod po rýchlodráhe max. rýchlosťou 80 km/h.":-o
Reply on: Esicko #362:

Áno, tieto železničné výhybky sú tam od rekonštrukcie v roku 1992.

Celkovo máme na rýchlodráhe 16 železničných výhybiek S49, z toho:
-výhybky č. 5, 6, 7, 8 na výhybni Pereš,
-výhybky č. 13, 14, 15, 16 na výhybni Ludvikov Dvor,
-výhybky č. 17, 18, 19, 20 na výhybni Valcovne U.S.S.,
-výhybka č. 21 na vlečkovú koľaj.

Vyššie uvedené výhybky sú typu JS49 1:9/190.
Výhybky č. 3 a 4 tvoria úvrať pre konečnú "mestskej" linky "W" a sú to žliabkové výhybky NP4.

Minulý mesiac pribudli ďalšie tri železničné výhybky, a to pred obratiskom do VA U.S.S., ktoré nahradili 3 rozbočovacie žliabkové výhybky NP4 na výstupnú, nástupno-výstupnú a nástupnú zastávku. Teraz je tu pred obratiskom koľajová spojka z dvoch železničných výhybok a jedna rozbočovacia železničná výhybka. Tým, že je tu spojka, všetky nástupištia môžu bez problémov poslúžiť súčasne tak na výstup, ako aj na nástup cestujúcich. Tieto výhybky sú pravdepodobne označené ako 22, 23 a 24, ale zatiaľ neviem, akého sú typu.
Reply on: Vladimír #359:
Zaujimave, s l. c. 14. Dnes som druhykrat v kratkom casovom odstupe siel 14kou od zastavky Mlynska basta o 14.53 po Nam. osloboditelov a po druhykrat bol autobus vytazeny na 60 az 70 %.
Dnes som bol v Saci-Nemocnica a vsimol som si, ze na rychlodrahe su zeleznicne vyhybky pravdepodobne s hakovym zaverom, sudiac podla prestavnych zavazi a vymenovych zamkov... Som stihol zistit z uhanajucej 56.
A ja len dopĺňam:

3502 - L71
5212 - L72
3526 - L71
5201 - L72
3524 - L71...

Totálnou náhodou si ma vystihol ekobus na L15, ktorý mal mať príchod na N.O., smer OC Optima o 16:04, meškal však 5 minút... Ešte lepšie bolo, že na križovatke Toryská-Tr. SNP sa pokladal nový "koberec" a semafor si dovolili vypnúť, takže ďalších 15 (!!!) minút sme čakali na "predratie" cez neustávajúci prúd áut. Vodič Ekobusu to nakoniec zvládol tak, že sa doslova po milimetroch posúval do križovatky, až kým ho jedno auto nepustilo, ale to ignoroval vodič v 2. prúde, takže v opačnom smere idúca Karosa na L72 to takmer dostala. Úžasná organizácia. Na zastávku OC Optima-konečná sme prišli s 19 minútovým meškaním...
Ani v tejto chvíli Trpleje nepremávajú. Zatiaľ som videl iba sólo vozidlá na L71,72. Tak tomu sa hovorí cestovanie.
Asi je to kvôli budovaniu cesty na Terase pred novým Kauflandom (Galéria - nákupné centrum).
Pred chvíľou som prišiel do Košíc, tak kým nezačne cviko, pár dispečerských:

3514 - L71
5203 - L72
5223 - L72
😕

Prieskum vyťaženosti L14 v špičkovom režime:
Spoj o 14.31h zo Slovenskej prišiel s 11 ľuďmi. Kde nastúpili neviem, ale všetci vystúpili na stanici a ďalej pokračovali traja pristúpivší cestujúci.
O 14.29h smerom na stanicu prišla 6266 s troma ľuďmi na palube. Jeden vystúpil na stanici a jeden pristúpil, takže smerom k Pošte 2 šli (až) tri osoby. Jeden cestujúci vystúpil pri Žel. nemocnici, ďalší na Alvinczyho a posledný na Svornosti. Tam aj nastúpil nejaký zblúdilý cestujúci, ktorý vystúpil na Slovenskej.
Vivat efektivita dopravy DPMK! Hlavne, že sa na Ťahanovce, či KVP ľudia nepomestia.
Nie som si istý, ale mám dojem, že vodič 6266 bol ex-vodič 6367. Akurát mi nesedí, že šiel rýchlejšie ako sa zvykla pohybuvať 6367. Ale inak zaujímavý človek. Pri označníku zastavoval zásadne na úrovni zadku, proces zatvárania dverí začínal, keď po odchode radil už dvojku, pri trojke sa akurát dvere zavreli 🙂 Zaujímavé.
Co sa dnes deje s trolejmi?Mam pocit,ze dnes rano boli vsetky nahradene busmi.Nedali sa otvorit dvere garaze?A ten pohlad na preplnenu malu karosku na L71!
K L4 som dnes dostal vysvetlenie,ze DPMK vytvorilo viac trhanych sluzieb s dvojickami na posilnenie liniek.Pre vodica to znamena asi tolko,ze rano musi vstat na 3kolecka L4, potom ma o cca 8,30 koniec,no o 12,30 nastup na R.Kde su vsak solo vozne,ktore by mali jazdit na linkach v nocnych hodinach,sa mi nepodarilo zistit.Mozno su vo vozovni a vodici nastupuju neskor,alebo v case spicky premavaju na inych linkach (2,R)
Reply on: Diggi #356:
Takže je to jasné - 4090. Ja som ju totiž včera videl, ale nebol som si istý, či je to 4080 alebo 4090. Šiel som len okolo v autobuse a tretia číslica mi trochu splývala. Ale 0 bola na konci určite.
Na prepise vraj podla Furcana bola 4092, podla mňa to včak bol 4090. Stojí zatiaľ v garáži a je to taká miniGO. Dostal aj pôvoné Ikarusácke transparenty na bok. Interiér pochybujem, že nejak spravili. Ale lepšie ako nič.
Reply on: Diggi #354:
Nie. Vraj ide fakt o "potreby" Barce. A nad tou okružnou linkou, ako Ty navrhuješ, som už dávnejšie tiež vážne rozmýšľal.... až kým som neprišiel na to, že tam nie je odbočenie.
Rano bol Sor na 15-ke.
Foto nových busov sú už na www.citybus.cz .
A tei dvojičky do Barce, to mi pripadá tak, že chcú posliniť Kuzmányho a Južnú tr. a najbližšia otočka je potom v Barci.
Škoda, že nie je odbočenie Južná - Alejová z mesta. Bodla by tam nejaká okružná linka Loky - Juh - SNP - Loky.
Reply on: Vladimír #352:
Trojku by som posilnil nielen v spicke. Do 18. alebo 19. hod by podla mojho nazoru kludne mohli byt tie dvojicky.
Reply on: Isidor #350:
Plný súhlas. Na L4 nemajú čo dvojičky hľadať! Lokálne extrémy v počte cestujúcich do a z Barce sa dajú vypichnúť vloženými účelovými spojmi. V celošpičkovom rozsahu určite dvojičky netreba.
Z celej veci som mal pocit, že si to niekto "objednal".

Ak už posilňovať, tak jednoznačne L3.
Reply on: Isidor #350:
No teda, moja poklona 😉 Ale inac aj plny suhlas.
no, radsej by mohli dat dvojicky na 3ku cez den... do Barce chodi realne velmi malo ludi (solo v pohode zvlada), vsetko to vystupuje pri Strojari alebo pri VSS (idu na SADku)
Reply on: Vladimír #348:
Takze prisli na to, ze solo 4 nepostacuje? O tom som hovoril uz davno.
* Pri svojej návšteve DPMK som sa dozvedel, že od zajtra sa posilňuje električková doprava nasadením dvojičiek na L4.
* O 13:10 som spozoroval vyblýskaný zelený Ikarus 280 na STK pri VŠA. Jeho evidenčné číslo bolo 4080 alebo 4090, neviem presne. Znalci, vyberte si.
* O 13:20 som videl pri bráne garáží VŠA Ekobus. Nejavil známky nasadenia na linke - žiadne tabule, vodič na blízku a pod.
* Spoj L34 o 13:21 od Cassosportu bol taký natrieskaný, že to bolo nehorázne. Pokojne počet cestujúcich v tomto spoji mohli oficiálne uznať za max. kapacitu SU 15.
Ak sa blizsie rozhliadnete urcite najdete aj fotografie kosickej MHD. Skuste napr. hladat toto heslo:
Szlovákiai kirándulás az Árpád sínautóbusszal I-II. [2003.06.02.]
Do pozornosti davam jednu z najlepsich madarskych internetovych stranok o MHD:
http://www.hampage.hu/kozlekedes/

Inak, vcera vecer na linke c. 15 jazdil autobus s ev. c. 6236.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.