A čo keby tgen váš slávny podnik začal počítať s nejakou inteligentnou a smeroplatnou mernou jednotkou, napríklad nápravovým kilometrom alebo, čo je podľa mňa ideálne, s miestokilometrom? Či to nejde, bo še to tak nigdy nerobilo:-)?
Nie, KT8 je fyzicky článkové vozidlo. Keď sa však povie, na linku X bol vypravený vlak, môže to byť tak sólo (napr. T3, T6), ako aj KT8. Akurát čo sa týka vozidlových km, DPMK to vykazoval (vykazuje?) ako sólo vozidlo. Ale tu ide o nesprávnu interpretáciu, pretože aj keď KT8 je jedno celistvé kĺbové vozidlo (nie súprava vozidiel), vykazuje spotrebu a kapacitu ako 2 vozidlové jednotky.
Nodes: Sólo je jedno vozidlo, súprava sú dve vozidlá a potom je ešte článkové vozidlo=používa sa hlavne pre pojem kapacitnosti. A vlak=spoj. V tomto prípade bez ohľadu na kapacitu, či dĺžku. Spojenie "sólo vlak" je taký slovný paškvil, spolu to neznie dobre.
Zase to blbe a nedoriesene nastupovanie prednymi dverami. ? Aj tak sa nazdavam, ze keby vo VPMK chceli, tak tie KT8 na trojku daju. Takze asi skor je tam iny dovod.
Jedným z dôvodov môže byť, že KT-čiek je nedostatok a nariadením ODS sa prednostne vypravujú na R-ky s ohľadom na nástup prednými dverami. Ale možno je aj iný dôvod.
pripajam sa ku Ayreonovej otazke, lebo sa v tom fakt nevyznam a zaujima ma to. Ked sa KT8 beru ako sola, preco nie su nasadzovane na trojku? Aj ked, kedysi som pocul vyraz " solo vlak " a z toho som cisty. ?
Pri mojom návrhu celková kapacita miest na úseku klesá, to je pravda. Ale na druhej strane argumentujem tým, že ponúkaná kapacita bude rozložená rozvnomerne. Dnes v sedle po desiatich minútach prichádza raz sólo vozeň a raz dvojica. Väčšina cestujúcich prepravujúcich sa do centra využíva ako obslužnú zastávku pre centrum Námestie osloboditeľov a z tohto dôvodu pri čakaní na spoj nerozlišuje medzi spojom L3 a L7. Preto sú spoje L3 neúmerne natrieskané, zatiaľ čo spoje L7 sú v celkom únosnej obsadenosti.
Ak počítame obsaditeľnosť jednej sólo električky ako 100 osôb, v mojom návrhu sa zníži počet miest za hodinu na trase NO - Jazero v jednom smere zo súčasných 3x200+3x100=900 na 4x100+4x100=800 miest v sedlovej hodine. Kompenzáciou však bude rovnomernejšia ponuka a hlavne atraktívnejší interval pre cestujúceho.
Proti 8 min. intervalu v špičke nič nemám, ale na ten momentálne niet. Môj návrh sa dá realizovať hneď a DPMK na ňom ešte ušetrí.
Este som zabudol. Dnes musim pochvalit vodica l. c. 7, ev. c. radsej neuvediem, co ked to nahodou citaju jeho nadriadeni ? , ktory bol na OC Vazec z Tech. Univ. za 23 minut (ano, citaj dvadsattri). Tak to som uz davno nezazil... Mozno to bolo v tom, ze uz pocas cesty menil tabule l. 7 za DO VOZOVNE - chcel co najrychlejsi skoncit. Ani 13-ka by nebola rychlejsia ?
SHORTY: Vdaka ?
Vladimir: Veeelmi pochybujem o zvyseni kultury cestovania pri Tvojom navrhu... To by mozno bolo mozne ? pri 8 min. v spicke, 12 v sedle a cez vikend je 20 a celkom to staci...
1.4. - rl
L2 - 214, 229, 288, 623
L3 - 504, 505, 506, 507
L4 - 500, 600, 200, M1
L5 - 10+10 odmetač snehu, M2, M3
L6 - 555, 444, 333
L7 - 233, 234, 235, 201, 218
L9 - 666
R1 - 236, 20
R2 - 18
R3 - 17
R4 - 16
R5 - 15
R6 - 14
R7 - 1
R8 - 2
L11 - 3101, 4313, 4215
L12 - 4001, 4025, 4084, 4055
L13 - 6201, 6222, 6333, 6444
L14 - 5201, 5255, 5521, 5103
L15 - 5102, 5103, 3102
L16 - 3105, 3104, 3000, 3006
L17 - 5007, 5008, 5018
L18 - 3001, 3002, 3500, 3552
L19 - 5901, 5902, 5903 (CHAVDAR)
L20 - 5503, 5401 (KAROSA ŠD 11 - čerstvo zo štrotoviska)
L21 - 5200, 4502
L22 - 5222, 4122, 4101
L23 - 5505
L24 - 6011, 6001
L25 - 4111, 4112, 4113
L26 - 4110, 4114, 6002, 6003, 6004, 6101, 6111
L27 - 3202, 3216, 3290, 5290
L28 - 6701, 6801, 122, 124 (IKARUSY 620 a 630)
L29 - 6009, 6029, 5296, 6107
L30 - 6502, 3503, 3504, 3505, 3103
L31 - 5555, 5556, 5557
L32 - 4, 13, 23, 69, 103 (KAROSA ŠM 11)
L33 - 6235, 6416, 6367, 6301
L34 - 6333, 6220, 6248
L35 - 3507, 3508, 3509, 3510, 3511
L36 - 5233, 5244, 5211, 5226
L37 - 3521, 3522, 3523, 3524, 3525, 3526, 3527 (3527 ani nečakala na ŠPZ)
L38 - 5241, 3107, 6032
L40 - 5506 (KAROSA ŠL 11)
L53 - 6266, 4089, 4099, 4265, 4145, 4365
L54 - 6295, 6399, 6398
L55 - 6249, 6231, 4064
L56 - 6066, 6067, 6099, 6106
L60 - 6023, 6024, 6025
RA1 - 6225, 6226
RA2 - 6227, 6228
RA3 - 6207, 6208
RA4 - 4501, 4508
RA5 - 3515, 3517
RA6 - 4124, 4109
RA7 - 4512, 4513
RA8 - 6012, 6013
TESCO - 6237
OPTIMA - 6238
KATKA - 4132
Trocha z oneskorením ale nevadí.
Na PODHRADOVÚ dnes nepremávala konská doprava lebo zamotaný SOLARIS ev.č.3530 blokoval cestu.