Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Sarko, dakujem za vysvetlenia aj opravu, to som si nevsimol, ze elektricky na tom krizeni s privadzacom maju prednost vyznacenu aj zvislym dopravnym znacenim 🙂 Co sa tyka vyhybiek, nieco o tom viem, kedze pracujem ako vypravca vlakov 15 rokov. Ani u nas na zeleznici takych stihlych vyhybiek nie je vela a pokial viem, jednoduchu vyhybku s prestavitelnou srdcovkou na Slovensku nemame. Mozes vidiet z nadjazdu ponad vyhybky zst. Barca na druhej kolaji zlava vyhybku c.13 (posledna od nadjazdu) po ktorej sa jazdi aj do odbocky 100 km/h a ma peknych par desiatok metrov. To len pre zaujimavost 🙂
Reply on: Esicko #247:

Este k tomu TGV (Train á Grange Vitesse-doslovne vlak velkych rychlosti). Naozaj sa nemozno cudovat nad nespokojnostou prevadzkovatela, kedze TGV sa ako jedinemu dopr. prostriedku v Europe dari konkurovat leteckej doprave, kde kazda takato vyhybka niekolko nasobne spomali rychlost vlaku, co znamena ohrozenie celkovej jazdnej doby z bodu A do bodu B. Neviem ci si takuto vyhybku videl. Kym v elektrickovej doprave je vzdialenost medzi jazykmi vyhybky a srdcovkou od 5 do cca 15m, na tratiach TGV su to stovky metrov (cim vacsia vzdialenost, tym mensi uhol odbocenia), navyse srdcovka je tiez elektricky prestavovatelna, takze kolesa TGV sa tu prevalia ako po klasickej rovnej kolajnici. Jedna uvrat na takejto trati meria aj viac ako 500m a cela vyhybna aj niekolko kilometrov... 😎
Reply on: Vladimír #242:

Áno, v Brne sa do pravoulého oblúka 40 km/h a do výhybky 50 km/h rýchlosť bežne praktizuje, ale druhá stránka veci sú DN, ktoré sú alarmujúce. Ukážkovo to môžeme vidieť na DN KT8D5 ev.č. 1706 spred 2 týždňov, ktorá sa doslova samovoľne zošrotovala...

V prvom rade je potrebné zamerať sa na organizačnú stránku veci a striktne kontrolovať a postihovať každé malicherné porušenie (najmä v Brne) a až v ďalšom rade na technickú stránku a podľa finančnej situácie postupne riešiť najprv kolízne body (oblúky a výhybky s vyskutujúcimi sa vykoľajeniami a vidlicovými jazdami) a napokon aj všetky ostané úseky s aplikáciou naklápania tratí (menšie opotrebenie), výmenou žliabkových koľajníc za vignolové (dlhšia životnosť) a výmenou výhybiek s vyššou konštrukčnou rýchlosťou. Rád by som na takých zrýchlených úsekoch videl prestavovateľné srdcovky, čím by sa odstánili dynamické nárazy a bolo možné dosiahnuť prejazdy cez výhybky ako bez výhybky 🙂.
Reply on: Esicko #249:

Opravim Ta, co sa tyka preferencneho prejazdu v pozicii z vedlajsej cesty, takyto bod je v KE len jeden, a to krizovatka Nam. osloboditelov-Bottova.

V druhom pripade je prejazd elektriciek v pozicii na hlavnej ceste, takze tu sluzi svetelna signalizacia nie ako preferencny, ale bezpecnostny prvok, aby sa pri zvysenej povolenej rychlosti automobilovej dopravy predislo koliznym situaciam. Vodici IAD vo vacsej rychlosti skor zaregistruju svetelnu signalizaciu, nez dopravne znacky daj prednost elektricke.
Reply on: Esicko #234:

Takze co sa tyka tej krizovatky, cez ktoru pod uhlom 45° prechadza el.trat, nie je nijako specialne zabezpecena, ale je to standard. Uvedeny usek cesty je vlastne sucastou dialnicneho privadzaca ku dialnici D1, naviac, je tu urcena prednost v jazde elektricke. Svetelna signalizacia sa aktivuje/deaktivuje prejazdom sluckami medzi kolajami a predstavuje poistujuci bezpecnostny prvok, aby sa pri zvysenej povolenej rychlosti predislo nechcenym dopravym nehodam. Na margo moznych odpovedi od Mat3j - nesedi ani jedno z uvedeneho 😉.

K tomu zastavovaniu. To v skutocnosti nema nic spolocne so spominanou krizovatkou a je to tzv. bezpecnostna zastavka, kde musia zastavit vsetky vlaky (aj manipulacne jazdy a dielna). Bezpecnostna zastavka tu bola urcena po tom, ako tu doslo ku stretu vlaku s kamionom, ktory odbocoval na dialnicny privadzac. Z bezpecnostnych dovodov tu urcil DPMK uvedene zastavenie.
Asi mate takych istych nadriadenych ako my na zeleznici, ked im nieco povies, ze to alebo ono by bolo potrebne, pozeraju na Teba ako tela na malovane vrata. Aj mne pan vo funkcii odpovedal na moje zistenia protiotazkou "A na co vam to tam treba?"
Reply on: Esicko #249:
tak to mas teda recht. Mali sme 1 normalne funcknu preferenciu, nie aj tu musia zrusit. Potom bola jedna, ktora fungvala sem-tam, reagovala, ked vozen prisiel do zastavky a potom skocili gule - tu zasa pri podbijani trate vytrhali... 😞
Mat3j: Dakujem za snahu 🙂 Inak tu v Ke su, co sa tyka elektriciek, dve zaujimave svetelne signalizacie zabezpecujuce ich preferencny prejazd v pozicii z vedlajsej cesty. V zakladnej polohe blika pre cestne vozidla oranzova. Po vstupe elektricky do priblizovacieho useku naskakuje cestnym vozidlam pokojna oranzova a cervena. Po prejazde elektricky sa pre cestne vozidla k cervenej prisvecuje oranzova (ako na normalnych semaforoch), len na miesto zelenej zas zacne blikat oranzova a doprava je organizovana podla dopravneho znacenia. Take asi v Ba nemate.
Esicko: nie som sice z KE ale skusim ti odpovedat: 1. Mozno je to usek na ktorom su casto dopravne nehody. 2. Mozno je to usek, ktory si vyzaduje sustredost vodica a preto ide pomaly 🙂 . 3. Mozno maju od dispecerov prikaz aby tam isli pomaly. 4. Mozno su kolajnice v dezolatnom stave a tak sa vodici obavaju vykolajenia. Ak ten usek poznas vyber si spravnu odpoved 🙂 . Dobre? 😉
Na moj prispevok #234 mi nikto neodpovedal 😞 Pamatam, ako som pred 20 rokmi v Technickych novinach cital o vystavbe TGV a francuzi boli nespokojni s rychlostou proti hrotu do odbocky 160 km/h. Je niekde na Slovensku v elektrickovych tratiach aj tzv. krizovatkova (anglicka) vyhybka?
Bm: velmi pekna vyprava, len keby tak na nasej Bratislavskej 37-cke isiel niekedy Solaris 😉 . "nieje" sa pise: nie je (oddelene) 😉 . Som rad, ze sa to tu rozbieha 🙂
Reply on: Nodes #241:
Viem ze rychlost nieje vsetko. Taka preferencia tu strasne chyba, keby bola cela terasa z preferenciou tak hned mame rychlejsiu elektricku.

Vladimir: Vyhybky mame stare a neudrziavane tak ako by sa mali udrziavat. Proti hrotu starym prazskym vyhybkam sa da ist 15-20 km/h . Narozdiel vyhybky DT su stavane aj na 40km/h. Lenze taku mame iba pri stojari a nikde inde.


Vyprava: 14: 5214
15: 5238
16: 3519
18: 5219,
19: 3503, 3507
30: 3214
34: 3213
36: 5239, 5401, 5206, 5502
37: 3517
Reply on: Isidor #243:
Zviezol som sa nou vcera. Tiez na l. c. 3.
dnes som videl 424 jazdit na L3 uz ako solo...
okrem toho kto si nebol pozriet kolajnice pri VSS kde sa vykolajili dve briky tak chodte, stoji to za to... Aj by som si ich nafotil, mat tak dig.fotak...
Je tam teraz rychlost obmedzena na 5 km/h.
Reply on: BM #239:
Ja by som povedal, že najviac košickú električku zdržiavajú práve oblúky. A po mojich skúsenostiach v Brne viem, že 40 km/h sa do pravouhlého oblúka ísť dá. Problémy tam nerobia ani výhybky. DP by mal podľa mňa mal zamerať viac na oblúky a zvyšovanie prejazdnej rýchlosti v nich.
Reply on: BM #239:
Tak ci tak sa nazdavam, ze na dosiahnutie normalneho a pre cestujucich priazniveho stavu el. dopravy nie je potrebne dosahovat extreme rychlosti.
Vladimir+ostatny> je ten nick uz lepsi??? Kolko je v KE jazdiacich autobusov? 🙂 😉:p
Reply on: Nodes #238:
No jasne ze nie v oblukoch a nie proti hrotu vyhybkiek. BKV v Kosiciach neplni svoj ucel. Moze sa inac jazdit aj viac sam som bol svedkom 97km rychlosti v meste (Blava) a to na T6ke. Skus si predstavit stadion LOky a Vazec za 20 minut. No proste parada.

A trochu z vypravy 15: 5239
18: 4305, 5223
27: 3201
29: 5228
30: 3504
34: 3211 🙂
37: 3508, 3205, 3511
Reply on: BM #235:
A ja sa len nadejam, ze sa toho snad raz dockame. A nemusi byt hned vsade 60ka.
Reply on: Vladimír #236:
Aj ja sa pridávam!

Neviem kde pozerala vodička tej vykoľajenej električky. Nevšimnúť si konár, to už hej.

A čo zas dnes premiešaná trolejová výprava. (aj troleje, aj Abusy).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.