Reply on: Bjorn #84693:
Aj tu sa ukazuje, že u nás chýba akákoľvek relevantná kontrola a údržba. Tratí na BKV paneloch je v Prahe plno. Sú tiež staré 30-40 rokov, rovnako ako tie naše. Stavali ich rovnakí fušeri ako všade za socializmu. Ale v Česku socializmus a jeho štýl práce a údržby skončil pred 32 rokmi. U nás sa dívame na dolámané panely, prepadnuté, inde na vyliezajúce koľajnice a riešime až také extravagantné poruchy, ako posledne na Železníkoch. Je sto spôsobov ako dorovnať a nadvihnúť sadnutý panel, podliať ho betónom a udržať tak jazdný komfort a bezpečnosť prevádzky a všade v civilizovaných krajinách to takto robia. U nás nie.... Trať na Alejovej a na Jazere je roky ako schodište, resp. húsenková dráha a kompetentní sa tvária, že to je jej vekom. Nie je to vekom, ani zlým postavením. Je to absolútnou absenciou adekvátnej údržby.Nové trate máme zvlnené zlým postavením, tu sa však už nedá nič robiť, lebo sú realizované zaliatím koľajníc...
veteran
A nejde len o vonkajšiu nečistotu, ale (hlavne) o nečistotu interiéru. Subjektívne vnímam zhoršenie plošne pri všetkých typoch/vekoch vozidiel, ale v prípade SU15 dedukujem, že tam už nikto nič nerieši. Okrem balkanoukrajinizmov ako rôzne dekle a kusy podlahy zašpinené od rôznych druhov lepidiel, cez nitovačkou prichytené lišty na hranách schodíkov sedadiel, až po totálne zadubené (miestami až čierne) zadné strany plastových konštrukcií sedadiel či EMdžad vtáčích búdiek. Stav tých vozov by už zrejme bol sila aj pre niektoré trošku viac vyspelejšie ukrajinské mestá.