Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Skrátka sa snažím myslieť aj na psychologický rozmer veci. A bratislavský systém môže podľa mňa byť ohniskom úplne zbytočných napätí a konfliktov medzi cestujúcim a DP.
Reply on: Andy #616:
Mne ide o akúsi úctu k cestujúcemu. Prečo by som sa ja ako cestujúci, ak som si všetky náležitosti splnil a riadne za cestu zaplatil, mal preukazovať revízorovi svojím OP, či inými dokladmi? Prečo by si mal revízor zisťovať moje údaje, ak som ja nič nespravil? V tomto je najlepší systém v Žiline - revízor si koná svoju prácu nezávisle od vodiča, dopravnej situácie a pod.
Vsak ja nehovorim, ze revizor v kabine, ale keby revizor neveril, ze meska, tak sa nejako dohodne napr. ta cislo OP revizorovi ten cestujuci, a overi si to na druhy den cez dispecing a ten rozhodne, ci nieco meskalo.
Reply on: Andy #614:
Ja som spomínaný systém navrhol pre mesto Prešov, kde priemerná linka má v jednom smere 25-30 min., max. 40 min. Takže 50 min. jazda za 10 Sk nehrozí.
Ale ako som už uviedol, možno ten 10-korunový by nemusel byť a bol by iba krátkodobý neprestupný za 8 Sk a dlhodobý prestupný za 12 Sk. Ale na to všetko je ešte čas rozhodnúť sa.

Andy, podľa mňa revízor nemá v kabíne vodiča čo robiť. Vrátane zisťovania meškania.
Reply on: Vladimír #610:
Tam zvyhodnujes tych, co idu jednym spojom napriklad 50 minut. Maju to za 10 sk, lenze ti, co idu 50 minut dvoma, musia platit 16.

Re #613 Vladimir: Ziadnych svedkov nepotrebujes, vsak mas palubny pocitac.
Budem ešte nad tým rozmýšľať, možno by sa mohol ten CL strednej hodnoty vypustiť a ostal by len lístok neprestupný do 5 zastávok a prestupný do 60 minút.

J: Veď ja som predsa tých, čo cestujú menej vyčlenil a ponúkol možnosť neprestupného lístka do 5 zastávok.

Sarko: Aj v PO sú zastávky, kde je jazdná doba 3 min., ale v čase špičky, keď vozidlo uviazne v kolóne sa predĺžia aj na 8-10 min. Teória o uznávanie platnosti podľa CP je jedna vec, a následný boj s revízorom vec druhá. Vôbec neviem, prečo by mal cestujúci presviedčať revízora a nebodaj si hľadať nejakých svedkov (vodič), aby dokázal, že vozidlo meškalo. Lístok na počet zastávok je v tomto ohľade lepší. Oproti nejakému krátkodobému časovému CL má jedinú nevýhodu, a to, že je neprestupný. To však podľa mňa nevadí, pretože si myslím, že by aj neprestupný mal byť.
Reply on: Vladimír #608:

Prekvapuje ma Tvoj názor pre zavedenie kombinovanej tarify. Ale myšlienka to nie je na zahodenie.

Neviem prečo si myslíš, že cestujúci s prestupnou tarifou na kratšie časy by mali byť stresovaní napr. dopravnou situáciou. Predsa tá časový CL neovplyvňuje. Smerodajná má byť informácia podľa CP, kde má byť uvedené, koľko minút trvá cesta do cieľovej zastávky. Inak teoreticky aj počítanie do 5 zastávok može byť stresujúcim faktorom 😉.
Vladimír: Je spravodlivé, že ten kto cestuje menej aj platí menej, bo aj autom je rozdiel či ide 5 km alebo 25km. A preto je správny rozdiel že sú len časové cestovné lístky. A kto nechce trpieť stresom nech si kúpi električenku.
Reply on: Andy #609:
Žilinský systém je oproti tomu bratislavskému lepší napr. o to, že cestujúci nie je v strese, platnosť cestovného lístka neovplyvňuje dopravná situácia a pod. To, že sa platnosť časového lístka úmerne predlžuje so zdržaním vozidla je síce fajn, ale vytvára to zbytočné napätie medzi cestujúcim, vodičom a revízorom.
Čím, myslíš, zvýhodňujem tých, čo cestujú dlhšie?
Reply on: Vladimír #608:
To je dufam len vtip. Preco do toho chces zamontovat ten exoticky zilinsky tarifny system(jedina vec, co mi vadi na DPMZ), ked ten v Bratislave je v skutku najnormalnejsi? Cela momentalna diskusia je divna, vsak preco by sa mala zvyhodnovat ta polovica cestujucich, ktori cestuju dlhsie? Malo by to byt casovo ako v BA. Nikto sa neciti byt diskriminovany..
Reply on: Peter K #604:
Nechcem sa veľmi na tomto fóre montovať do Prešova, ale v zásade si myslím, že pre Prešov sa hodí najviac kombinácia bratislavského a žilinského systému. Oneskorené zavedenie výkonovej tarify môže priniesť ovocie vo význame, že si už môžeme na základe skúseností z BA a ZA vyberať to najlepšie. Môj návrh je pre Prešov nasledovný:
- neprestupný - max. 5 zastávok: 8 Sk
- neprestupný - nebmedzený počet zastávok: 10 Sk
- prestupný - max. 60 min.: 16 Sk
BM: nie diskusia ale anketa, niekto ta hackol? 🙂
BM: Kam sa stratili fotky a diskusia zuvodnej stránky?
Reply on: Peter K #604:
Dobre, ale preda nie je možné úplne znížiť príjmy dopravcu. Buď výhody jedného systému alebo druhého. Nemožno mať všetko.
Jednorazove alebo niekolkominutove listky? Na toto nemaju vsetci cestujuci rovnaky nazor. Ktori prestupuju alebo v danom case vykonaju viac jazd budu asi za casove, ten , kto cestuje bez prestupu na dlhsej linke zase za jednorazove. Pri cestovani vlakom si clovek vypocuje aj take rozhovory, kde sa cestujucim viac pacia jednorazove, lebo nemusia stale sledovat cas, ale len si stiknu listok a maju pokoj. Otazka> Musia sa zavedenim niekolkominutovych listkov automaticky zrusit jednorazove?
Reply on: Nodes #601:
Cieľ jazdy, zdá sa mi, akurát chýba na linkách, kde sa v ostatnom čase menila trasa, napr. 32-ka.

Re #602 J: Môžeš pokojne spávať, DPMP bol jedným z prých na Slovensku, čo chceli zaviesť prestupnú tarifu. Pôvodne sme ju mali mať ešte pred vami (BA), ale nedostatok financií jej zavedenie odsunul. Najnovší predpoklad je, že sa zavedie v roku 2004.

V Košiciach teta toho veľa nehlási. Povie len nasledujúcu zastávku. I keď, teraz ma napadá, že v Košiciach to častokrát rozhodne nie je málo, napr. "nasledujúca zastávka - Sídlisko Košického vládneho programu - miestny úrad" a iné typické košické názvy zastávok. Pokiaľ Ťa zaujíma displej tak vonkajší predný aj bočný ukazuje okrem čísla linky v hornom riadku tučnejším fontom cieľ (spravidla mestská časť + názov konečnej zastávky) a v spodnom riadku tenším fontom je buď jeden alebo viacerých významných bodov na trase, ktoré môžu rotovať (DPMK však nie veľmi rád necháva text rotovať a radšej používa skratky "cez N. oslob. a Mier" alebo "cez MMM a Palackého"). V niektorých prípadoch sa však ako cieľ zjavuje iné pomenovanie ako je názov konečnej zastávky. DPMK to zdôvodňuje tým, že niektoré názvy zastávok sú také nepopulárne, že ako cieľ radšej nastavia niečo celkom iné. A tak napr. na L16 nájdeš v cestovnom poriadku, že končí na zastávke Juh - hala Cassosport, ale dopraví Ťa tam autobus s dispelom "16 BLŠÁK".
Vnútorný displej počas pobytu na zastávke zobrazuje linku a cieľ. Po odchode zo zastávky sa na chvíľu zobrazí pásmo a čas a potom názov nasledujúcej zastávky. Názvy zastávok sú zásadne malými písmenami a názvy cieľov VEĽKÝMI PÍSMENAMI.
Informačná hodnota displejov nie je nič prevratné. Ak som sa vyjadril o košickom hlásení takto pozitívne, mal som najmä na mysli výber hlasu pre hlásenie (i keď spočiatku sa mi nepáčil), hlasitosť hlásenia (aspoň v tej 5240-ke bola optimálna). I keď je čo na hlásení vylepšovať.
Vladimír: A Prešov nechystá časovú platnosť lístkov? Myslím si, že aj to je služba zákazníkom. Pre mňa to už bolo dosť často výhodné. Napríklad išiel som do obchodu, cvakol som si 60min. a platil som tak len jeden lístok. A to je len jeden z prípadou. dôležité je aj predlžovanie platnosti 30 a 60min cez víkned o 50%.

Mohol by si mi popísať čo všetko ti teta v reproduktore počas jazdy zahlási?
Reply on: Vladimír #600:
Napriek tomu stale obcas vidno na displeji len cislo linky. Chyba ciel aj smer jazdy.
Reply on: J #598:
V Prešove si môžeš kúpiť jednorazový neprestupný cestovný lístok. Ak sa budeš pohybovať len po Prešove, stačí Ti zatiaľ 8 Sk, aj chceš MHD-čkou jazdiť aj po okolitých mestách a obciach, tak 12 Sk.

V Prešove boli po zavedení palubných počítačov dosiahnuté hádam ešte výraznejšie úspory v spotrebe PHM. Následne sa ešte pristúpilo k "hmotnej zainteresovanosti vodiča na spotrebe PHM" a momentálne sa dostávame na historické minimá v spotrebe.

Dnes som v Košiciach vo výnimočnej situácii doslova musel použiť MHD. Celkom príjemne ma prekvapilo, že 5240 hlásil zastávky - ešte som to od júna nepočul. Myslím, že košické hlásenie zastávok je v rámci Slovenska na poprednej úrovni.
Inak keby sme chceli ísť do detialov tak od roku 1998 kedy sa začali používať palubné počítače do roku 2000 klesla spotreba nafty na 100 km z 44,88 v roku 1998 na 43,65 v roku 1999 a na 42,67 v roku 2000(kedy všetky busy mali palubáky, čo je 2,21 litra rozdiel. Ročne autobusy najazdia 27mil kilometrov. Takže 27mil delene 100 krát 2,21 krát 27SK(liter nafty) je 16,1 milióna SK. Takže inestície sa vrátili skôr ako za jeden rok.
Nie je to dosť pádny dôvod na to zaviesť niečo podobné aj v Košiciach a zobrať si dvojročný úver a splatiť ho z ušetrených peňazí.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.