Reply on: balky #4770:
Nesúhlasím s nesúhlasením s mojím názorom na L36 
Pravdaže na Americkej triede žijú ľudia. Ale tento argument vyznieva tak trochu polulisticky. Pozrime sa na to z dopraváckeho hľadiska. Podľa všeobecne uznávaných noriem sa považuje za štandardnú dochádzkovú vzdialenosť k MHD vzdialenosť 700 m, v husto obývaných častiach miest vzdialenosť 500 m. Sídlisko Ťahanovce spĺňa nároky na 500m dochádzkovú vzdialenosť.
Ak máme spoj idúci priamo po Americkej triede, ktoré, inak nobslúžené, zastávky obslúži? Zastávku Miestny úrad môžeme vyškrtnúť, pretože tá sa obslúži aj cestou po Ázijskej triede. Ako jediná "vlastná" zastávka trasy po Americkej triede zostáva zastávka Kostol. Na druhej strane tu stojí fakt (treba sa s tým zmieriť), že táto zastávka obsluhuje územie, ktoré je v rámci 500m normy obslúžiteľné aj z iných zastávok (Miestny úrad a Sofijská). Inými slovami, ak by som hneď od zajtrajšieho dňa zrušil zastávku pri kostole, dotknutí obyvatelia sa nebudú mať horšie ako mnohé iné dnes takto obsluhované oblasti.
Vedenie trás priamo po Americkej triede má svoje opodstatnenie v špičke, kedy sa hromadia prúdy cestujúcich a je žiadúce ich rýchlo a efektívne prepravovať čo najkratšou cestou a súčasne v rámci snahy o rovnomerné zaťaženie vozidiel deliť tieto prúdy do vetvy cez Ázijskú na Hanojskú a cez Americkú na Madridskú.
Reči o 10minútovej vyhdliakovej jazde po sídlisku sú prehnané. Jazdná doba Madridská - Hypermarket TESCO je pre L27 (cez Ázijskú) 10 min. a pre L36 (cez Americkú) 7 min. Rozdiel teda činí len 3 min., ktoré sú v mimošpičkovom čase (cestujúci sa tak neponáhľajú) zanedbateľné. Cestujúci zo zastávok Madridská, Nadchod a Miestny úrad pocestujú o 3 min. dlhšie, ale kompenzáciou pre nich môže byť konečné zladenie spojov na trase a tým dosiahnutie atraktívnejšieho intervalu medzi spojmi. Ak by Madridskú obsluhovala v sedle vo vzťahu k Mieru a Mlynskej bašte len jedna linka v 15 min. intervale, bola by to iste výhra v porovnaní s dnešnými dvoma 30 min. linkami, ktoré odchádzajú z Madridskej takmer naraz.
Vladimír
Nerozumel som presne nasledujúcej vete: "Lenze neda sa to, to by L71 a L72 jazdili za sebou bud v 5 alebo 10 min.zavese." A stále tomu nerozumiem. Prečo by sa to nemalo dať a prečo by jazdili za sebou buď 5 alebo 10 min. závese? Ak chceš na trati KVP - Furča zaviesť 5 min. interval, treba dať L71 a 72 na preložený 10 min. interval...
Re #4761 mišo: Ojojóóój... A koľko ich je zbytočných. Určite nielen L36. Tiež patrí k tým, ktoré mi pijú krv. Ale obávam sa, že súčasný stav linkového vedenia autobusov v Košiciach je nereformovateľný, t.j. treba linky zostaviť na novo. Požiadavky sú jasné -> liniek čo najmenej, intervaly medzi spojmi čo nakratšie.
Nočná električková doprava. Možno by som nemal byť taký nezáživný realista, ale keď si aj odmyslím veci ako napr. hluk, stále mi ostáva neekonomickosť riešenia v tom, koľko električkových vozňov by som potreboval na zabezpečenie 60 min. intervalu na nimi obsluhovanom území. Realita je taká, že súčasné "vymetacie" autobusy 101, 103, 105 najlepšie obslúžia územie za súčasných najnižších nákladoch.
Re #4763 eMareq: L36 premáva po Americkej preto, lebo keď zrušili L17 a nahradili ju L36 po Ázijskej, cestujúca verejnosť sa iša rozpučiť od hnevu, že berú priamy mimošpičkový spoj po Americkej. Po tomto tlaku prehodili L36 na Americkú triedu a potiahli ju na Madridskú. Môj názor? Po Americkej triede mimo špičky priame spoje netreba.
L35 by som určite nezexpresňoval. Ktoré zastávky by si vyhodil? Sokolovskú, Pri hati a HyperTesco? To je smiešna úspora, čo spôsobí ešte menšiu vyťaženosť linky. O vyrazení zastávky Obchodná akadémia Ti nedovolím ani uvažovať - už to je chyba, že L55 tam nestojí a pekne sa to odráža na nerozovnováhe záťaže na L18 vs. 55.
Akože Kuzmányho nie je v noci obslúžená? Pri hlavnej pošte stojí L105.