Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: rl #3458:

Takže: pred postupujúcou sov. armádou bola vačšina povodných košických električiek evakuovaná do vnútrozemia- skončila v Nemecku atď. ..to je iná história
Od r.1946 bol nedostatok vozov riešený nákupom z Prahy .Bolo dodaných približne 50vozov (presne z hlavy neviem) zo série v Prahe už vyraďovaných tzv. "dvojstovákov".Vyrobené v r.1908-10. 25 až 30 vozov bolo zaradených do prevádzky (presná evidencia zaraďovania a rušenia a ktorých povodných praž. vozov - nie je známa). Dostali ev.č. od ??? do 38. Do prvej polovice 60-tych rokov to bol dominantný typ v košickej prevádzke.Časti vozov odobraná trakč. výzbroj a zaradené ako vlečné -prekázatelne #116,118. Zbytok rozobraný na náhradné diely, z toho použité v 50tych rokoch na stavbu nových deviatich (?)električiek v dielňach dp. Dostali druhé obsadenie ev.čís. 1 až 9. V prevádzke vydržali do 60-tych rokov len vozy 1 až 7, niektoré boli jednosmerné alebo zjednosmernené . Vozy mali atypický vzhlad - dve čelné svetlá, pantograf nebol uprostred, vnútri priečne sedadlá. Aj ked boli vzhladom celkom odlišné, možno na nich zretelne rozpoznať diely povodných dvojstovákov .
V roku 1962 boli dodané z Prahy štyri "trojstováky" - odlišnosti v počte okien, el.výzbroji, nižšie nástupné plošiny atď. Boli to novšie vozy ,vyrobené po r.1920. V ke dostali čísla 9 až 12. (druhé a tretie obsadenie). Voz 9 sa odlišoval, už v Prahe bol rekon. na 5-okeňák s bezrámovými oknami. Myslim že bol zrušený ako prvý po nejakej nehode.
Dovod toho nákupu dodnes nie je celkom jasný, niekde sa uvádza ,že ako pracovné vozy, ale všetky boli zaradené do normálnej prevádzky.
v tom čase už chodili velké dodávky téčiek, (od 1963-T3)
Ich pravidelná prevádzka bola ukončená 31.4.1968.
Dodnes sú zachované 10 (a 12 donedávna , lebo zhnila a rozpadla sa)
V osemdesiatych rokoch boli zakúpené ešte dva "tristováky"- v Prahe ako pracovné ,boli upravené pre zamýšlanú vyhliadkovú električku na Hlavnej 103,104 (stovková rada bola v ke povodne pre vlečné vozy). Sú dodnes.
Takže toto je košická história Ringhofferov, dalo by sa ešte o nich vela hovoriť , ale to by bola kniha. Ináč v českej literatúre sú tieto typy podrobne zdokumentované.
Reply on: KVKV #3442:


Samozrejme, ze o kosickych
Reply on: SHORTY #3455:

Vyslovujem obdiv. Taktiez. Pridavam sa. ?
Reply on: SHORTY #3455:
Teda... Nenachádzam slov... ? Takže vzhľadom k 10-minútovej rýchlej práci a vlastnej iniciatíve musím prehodnotiť svoj názor a vysloviť hlboký obdiv! ? Keby mal DPMK takých ľudí viac...
Ad.:Zadná 6-ová tabuľa. Čo sa vám na nej nepáči? Za 10min a pritom v práci sa (myslím)lepšia spraviť ani nedá. A takto máte aspoň zadné číslo,keď už dobiehate na spoj aby ste vedeli na čo bežíte. A keďže DP tabule nemá,vyrába iba laminované čísla a tu vidno tú povestnú operatívnosť v DP,keď som tabuľu pýtal v PO(29.3.) a podľa všetkého ešte stále je tam ta provizórna ☺

Sarko - paušál ET

D3k0: Aby som reagoval na Tvoj príspevok v BA fóre,musím tu,lebo tam sa neviem z ErrorTelu vôbec pripojiť. Aj do tohto fóra to trvalo na veľa pokusov, neustále vypisuje "Spojenie prerušené, skúste zas". Takže nič moc...

Sarko - paušál ET

D3k0: Aby som reagoval na Tvoj príspevok v BA fóre,musím tu,lebo tam sa neviem z ErrorTelu vôbec pripojiť. Aj do tohto fóra to trvalo na veľa pokusov, neustále vypisuje "Spojenie stratené, skúste zas". Takže nič moc...
Odkazy na články v Košickom večere:
" target="_blank">http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=22910"> - V Šebastovciach čistejší vzduch, Barčania asi prídu o šesť domov
" target="_blank">http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=22797"> - O vplyve rýchlocesty na životné prostredie
" target="_blank">http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=22791"> - Generálny riaditeľ na mieste činu. Urýchli rekonštrukciu stanice?
" target="_blank">http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=22707"> - Frekventovaná Gorkého ulica čaká na generálku už 20 rokov!
Aha, tak nie, ale v tomto je na vine moj fon, lebo viem 😞
Skúaka,
i to aj z mojej maainy funguje. V
era nás bol navatívie pán generálny riadite> }SR a ako povedal náa pán prednosta, z rozbitého 1. nástupiaea mali srandu...
Hurá, WAP je už s diakritikou a konečne sa aj bez problémov zobrazuje ten zakliaty znak "&"!
Košický Večer: Priechod na Lechkého presunú, na Zombovej osadia semafor
http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=22965
Reply on: KVKV #3437:
v prvom rade je to o pristupe k praci, o vztahu k podniku a k mestskej doprave ako takej.
Reply on: Vladimír #3422:
No iste, nie sme v spore (ako obvykle:-)).
i.
Reply on: bigmac #3419:
Správa. Ale máš smolu, všetky NP vozidlá s pevnými podvozkami sú na tom rovnako. Holt budú musieť Trabusti viac makať.
Reply on: KVKV #3440:
Nuz ked myslis tu nasu povodnu T2 - 234 (teda kopa zelezneho srotu), tak ta historicka je. Aj 212 je historicka, len nie nasa, iba cislo je nase 😉 🙂

Keby 203 chceli dat do povodneho stavu po vyrobeni (nie ako dnes, ked odraza stav z r. 1967) - veru mali by co robit, aby zohnali vsetko potrebne.
Reply on: BM #3439:
No lenže Prešov má výrazne vyšší počet starších vozidiel po generálnej oprave alebo aspoň veľkej prehliadke - všetky autobusy do roku 1995 a všetky trolejbusy do roku 1994. To sa jaksi o Košiciach nedá povedať 😉
Reply on: rl #3436:

O tých košických alebo všeobecne, upresni.
Reply on: Sarko #3408:

Áno, skleróza, poplietol som to, vďaka za opravu.
Reply on: SHORTY #3404:

Historické a nostalgické vozy treba tiež priebežne udržovať ,mali by byť pýchou dp a je vecou cti z ich strany k tomu pristupovať zodpovedne. Najstarší dp na Slovensku!
104 - vozidlo z roku 1920 má svoju historickú hodnotu aj v prípade prevedených zmien. 103 a 104 sice v ke nejazdili v pravidelnej prevádzke , ale tento typ áno. Tolko zmien oproti povodnému stavu tam zas nie je: -náter, strešná nástavba, interiér. Rozhodne ho treba zachovať buď ako nost. vozidlo alebo uviesť do povodného stavu (a priradiť mu číslo zo série 9 až 12, kam typovo patrí) ,dokumentácia je. Rovnako sa to riešilo s T2 - tá historická je?
čo T1 tam je tolko zmien a odlišností, že košické tam zostalo len číslo.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.