Reply on: eMareq #3189:
Súhlasím, že keby pred 15 rokmi bola údržba ako dnes, ŠM-ky by si pojazdili oveľa dlhšie, aj bežne do toho roku 1995.
S navrhnutými linkami na klbák v zásade tiež súhlasím. Len poznamenám, že pri L11 sa mi zdá, že sa tu skôr berie ohľad na klientelu ako na dopravnú potrebu. Na úseku NO - Sídl. Ťahanovce by som si vedel totiž celkom dobre predstaviť aj Solaris (ale ten nikto nechce dávať na Luník IX) a na úseku NO - Luník IX by som si zase vedel predstaviť aj sólo autibus (ale ten zase by bol pohromou na Sídl. Ťahanovce). Ak teda L11 má jazdiť v dnešnej trase, klbák je asi jediným možným kompromisom.
Ďalej by som k Tvojmu zoznamu doplnil L56 a vylúčil z neho L27, tá si podľa mňa vystačí aj so Solarismi. Teoreticky by mohli Solarisy aj na L32, ale tá sa toľko kľukatí, že z priestorových dôvodov je predsa len vhodnejší 18m bus.
Samozrejme, že vodiči RA majú brať aj neželeziarov. Je s tým nebodaj nejaký problém? (Pýtam sa, lebo som zatiaľ nikdy RA-čky na krátke jazdy využiť nepotreboval). Akurát cestujúci musí rešpektovať, že nástup je len prednými dverami.
Vladimír
Som neskutočne rád, že do "civilizovaného sveta" si zahrnul aj Prešov, kde sa tiež uplatňuje Tebou popísaný systém. Nízkopodlažné vozidlá majú stále vypravenie, pokrývajú určité linky kompletne, u niektorých len časť spojov. Garantované spoje sú vyznačené v cestovných poriadkoch, negarantované nie.
Takéto rozloženie bezbariérových spojov by jednoznačne malo zmysel aj v Košiciach do doby, kedy budú NP vozidlá všetky. Je tu ale jeden problém - tá nešťastná dĺžka 15m. Pretože v Košiciach sú nízkopodlažné autobusy (okrem 5101) charakterizované nielen nízkou podlahou, ale aj špecifickou dĺžkou. A ako som už uviedol, nejaké miešanie Solarisov na trbárs takú L34 by nebolo vôbec vhodné. A vlastne ani iným linkám neprospeiva, keď sa tam miešajú vozidlá rôznych dĺžok. Iná situácia by bola, keby boli v KE nízkopodlažáky štandardných dĺžok alebo...... alebo by sa jednoducho doprava posilnila
Napokon sa vrátim ešte k tej Podhradovej. Ja osobne by som jej obsluhu riešil tak, že by som L12 odklonil niekam inam, teda nie na Podhradovú a zahustil by som interval na L16 ako kompenzáciu. Tak by Podhradová v špičke ráno miesto štyroch spojov na L12 a štyroch na L16 mala povedzme šesť spojov na L16. A myslím si, že 10 min. interval by na tejto linke bol akurát a stačil by aj pre celú Podhradovú.