Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #55181:
Absolútne minimum by bola dvojhodinovka expresov a hodinovka rýchlikov. Ale keď museli ešte aj ti zlé žlté vlaky vyhnať, tak nech sa nečudujú. Už dnes sa vďaka obchvatu Prešova dostanem z BA do KE autom rýchlejšie ako cez Strečno, tak cez Donovaly, tak cez Maďarsko, pokiaľ nedôjde k MU.
Reply on: S499.1023 #55177:
Ide to dolu vodou. Rečí o podpore verejnej dopravy je veľa, ale štandard obsluhy sa akurát tak zhoršuje. Ani len základný rozsah diaľkovej dopravy medzi najväčšími mestami nemáme. (Stačí sa pozrieť na severnú trasu, kde prakticky neexistuje expresné spojenie BA a KE.)
Reply on: Viko #55179:
Stav železničnej infraštruktúry je katastrofálny, takže jediné riešenie v tejto situácii je aspoň prispôsobiť jazdné doby reálnemu stavu. Vlaky v úseku Hronský Beňadik - Nová Baňa už niekoľko mesiacov jazdia pomalou jazdou na úseku, ktorý má možno do 10 km. Výsledkom je generovanie cca 10 minútového meškania pri jazde v jednom smere, protiidúci rýchlik z Bratislavy musí v Kozárovciach počkať 10 minút na zmeškaný vlak z opačnému smeru, aby následne svojou pomalou jazdnou svoje meškanie zvýšil na 20 minút. Čo aj odpovedá meškaniam rýchlikov z BA v roku 2021 - väčšina z nich prichádzala do Zvolena s meškaním 15-20 a viac minút. Tak ak to má byť takto niekoľko mesiacov (možno i rokov), tak nech predĺžia jazdnú dobu v GVD natvrdo o 20 minút a budeme mať síce produkt, ktorý sa marketingovo zle propaguje, ale bude to aspoň o niečo spoľahlivejšie.
Reply on: PIT #55178:
Darmo sa budeme hrať na kratšie doby, ak sa potom nedajú vyjazdiť a večne to mešká.
Reply on: PeterBB #55176:
Potom v tom balíčku CP chýbajú na trati 172 vlaky do/od Tisovca - opravená trať 172 je uvedená napr. tu https://www.bbsk.sk/DesktopModules/ActionDetailModul/File.ashx?id=b3678d75-53b0-4fce-a1fd-741e956a702e

Prehľad zmien oproti súčasnému GVD: https://www.bbsk.sk/DesktopModules/ActionDetailModul/File.ashx?id=b6408a4c-8817-4928-840f-baa7d9f693c2 + je opäť predĺžená jazdná doba vlakov Os medzi BB a ZV - a to bolo kedysi rečí o ekológii a o zrýchlení dopravy elektrifikáciou - úplne jedno na jednokoľajke s viacerými križovaniami a náhodnými časmi jazdy vlakov a bez jedinej EMJ.
Reply on: žalúzie #55173:
A potom sa nejaký debil na ministerstve bude čudovať, že ani nikto z BB nepôjde do BA vlakom, keďže do pol štvrtej nič neprejedná?
Návrh nového cestovného poriadku: https://www.zssk.sk/wp-content/uploads/2021/11/202

Nepočíta sa už ani s EX 530 Urpín.
Výluka v Iliaši od pondelka 22.11.2021 do stredy 24.11.2021. Linky č. 32 a 41 budú ukončené vo Vozovni Kremnička, zastávky Iliaš - pri moste, Iliaš I. a Iliaš II. nebudú obsluhované.
zdroj: https://sadzv.sk/obmedzenia/v-dnoch-od-22-11-2021-pondelok-do-24-11-2021-streda-dojde-v-banskej-bystrici-k-obmedzeniu-na-trase-liniek-mhd-c-32-a-c-41/
Písal som ZSSK ohľadom toho zrušeného spojenia BA - BB o 20:04 a uviedol som im nejaké svoje nápady, ako by sa dali spojiť BA - BB. Ak by vás náhodou zaujímala odpoveď (nie, že by odpísali dačo svetoborné), tak toto prišlo:

"Dobrý deň.
ZSSK ako národný dopravca realizuje železničnú dopravnú obsluhu na základe objednávky Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky (MDaV SR) ktoré stanovuje rozsah dopravných výkonov vo verejnom záujme na jednotlivých tratiach a je objednávateľom výkonov vo verejnom záujme. Objednávka vychádza z možností štátneho rozpočtu. Vzhľadom na obmedzené finančné prostriedky aktuálne prebieha reforma železničnej verejnej dopravy a objednávka dopravných výkonov bola pripravovaná v kooperácií a na základe záverov vyplývajúcich z opatrení MDaV SR a MF SR.

Zmeny v systéme dopravy a v polohách vlakov sú smerované k zvýšeniu efektivity železničnej dopravy na jednotlivých traťových úsekoch a najmä k dlhodobej udržateľnosti procesu zabezpečenia a financovania verejnej železničnej dopravy.

Uvedomujeme si, že niektoré zmeny nie sú pre časť cestujúcich ideálne. Uvedené je však dôsledkom potreby realizácie systémových prestupných a obratových väzieb, taktového GVD a v neposlednom rade stavom železničnej infraštruktúry.

Čo sa týka Vášho podnetu:
Spojenie z Bratislavy do Banskej Bystrice po 18:04 bolo zrušené z vyššie uvedených dôvodov. MDaV SR si vlak R 855, s odchodom z Bratislavy hl. st. o 20:04, do grafikonu 2021/2022 objednalo len v trase Bratislava hl. st. – Levice.
Keďže vlak bol zrušený z dôvodu zvyšovania efektivity železničnej dopravy, neuvažujeme so žiadnou jeho náhradou v zmysle ponúk uvádzaných v podaní. Cestujúci z Bratislavy do Banskej Bystrice môžu využívať vlak R 845 Urpín s odchod z Bratislavy hl, st. o 18:04, alebo ráno vlak R 831 o 6:04.

V mene Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. Vám ďakujem za Váš záujem o verejnú železničnú dopravu. Mrzí nás, že vzhľadom na hromadný charakter služby nedokážeme komplexne vyhovieť každej jednej požiadavke, no sme presvedčení, že vyvolané zmeny objektívne prispejú k zlepšeniu stavu verejnej dopravy a veríme že ostanete aj naďalej verný našim službám."
Reply on: PIT #55169:
Nemyslím RR15843 (ten v Blave na nič nenadväzuje), ale R855, ktorý v BA nadväzuje na Metropolitan s odchodom z Prahy 15:12. Teraz bude posledná možnosť Hungaria 13:12, s obvykle pokazenou polovicou záchodov, a tiež s predraženým jedálnym vozňom a bez čapovaného piva (preto sa Hungarii pokiaľ možno vyhýbam).
Reply on: žalúzie #55167:
Hlavne že predtým idú dva vlaky po hodine až do BB, ale potom fakt nič ani do ZV.
Reply on: petik #55168:
Možno by bolo vhodné si to najprv otvoriť a pozrieť...

RR 15843 URPÍN
ide v (5) a 23.XII., 5.I., 14.IV., 4.VII., 31.VIII., 14.IX., 31.X., 16.XI.,
nejde 24.XII., 15.IV.
Bratislava hl.st. (16.55) – Šurany – Levice – Banská
Bystrica (20.30)

R 861 URPÍN, resp. TEKOV - nemajú zhodné pomenovanie v prehľade a v CP
nejde v (7) a 25.XII., 16., 18.IV., 29.VIII.
Levice (5.48) – Banská Bystrica (7.27)
Reply on: žalúzie #55167:
Súhlasím. Mohol zostať až do BB aspoň v piatok a v sobotu ráno by Tekov LV-BB nešiel.
Takto napr. z Prahy na stredné Slovensko je posledný vlak už 13:12 alebo 13:25 cez Ostravu, čo znamená celý deň v prde...
Reply on: BB-Schuhu #55166:
Až na to neskutočne sprosté skrátenie vlaku o 20:04 z BA do BB po Levice (lobbing levických hotelierov?) viac-menej fajn zmeny.
Nový GVD 2021/2022 platný od 12.12.2021 nájdete tu:
https://www.zssk.sk/wp-content/uploads/2021/11/20211108_KCP21-22_SK.pdf

Pre región stredného Slovenska prináša viacero zmien:
- vytvorenie vlakovej linky R Bratislava - Banská Bystrica (ako kedysi) bez prestupu vo Zvolene
- skrátenie večerného vlaku po 20. hod. z Bratislavy len po Levice, ktorého súprava bude pokračovať ako nový rýchlik Tekov ráno z Levíc do Banskej Bystrice
- zrušenie ranného expresu 5:35 z B. Bystrice do Bratislavy
- doplnenie nových vlakov kategórie REX v úseku Zvolen - Banská Bystrica, ktoré spolu s R Bratislava - Banská Bystrica vytvoria na tomto úseku 60-minútový takt
- redukcia osobných vlakov medzi Zvolenom a Banskou Bystricou na cca 2-hodinový interval (v špičke pracovných dní hodinový interval), okrem výnimiek
- zrušenie jedného páru posilových rýchlikov na trase Banská Bystrica - Vrútky
- zrušenie jedného posilového nedeľného rýchlika do Bratislavy
- po novom samostatné rameno Zvolen - Košice bude obsluhované vlakmi kategórie RR, rozšírenie ponuky zo 4 párov denne na 6 párov denne
- mierne navýšenie ponuky spojov medzi Banskou Bystricou a Breznom + snaha o taktovú dopravu
- REXy Banská Bystrica - Margecany budú vedené v nových časových polohách (dopoludňajší spoj z B. Bystrice pôjde až o 9:37), v úsekoch Banská Bystrica - Brezno a Nálepkovo - Margecany bude frekvencia zastavovania ako pri osobných vlakoch (REXy budú čiastočnou náhradou osobných vlakov na týchto úsekoch), výsledkom bude predĺženie jazdnej doby o cca 45 minút
- prípoje v Margecanoch z/do Košíc budú smerované k osobným vlakom (nie rýchlikom 6xx)
- pridanie nového páru v úseku Zvolen - Krupina
- rovnomernejšie rozloženie osobných vlakov na trati Zvolen - Levice
- úprava časových polôh vlakov do Banskej Štiavnice (4 páry denne)
- vlaky na trati 171 rozdelené v Hornej Štubni, nutnosť prestupu
Sťažnosti treba písať na kontrola@sadzv.sk
A čakal som von.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.