Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Dispecer #11772:
Ja by som skôr začal ešte niečím jednoduchším, čo sa dá urobiť v podstate hneď, aspoň nejak zatraktívniť cestovanie MHD, myslím tým celkovú čistotu vozidiel - interiér a exteriér, všetky plagáty z okien prilepené na oknách dať okamžite preč - vyčistiť okná od pások, vymeniť nálepky na vozidlách, ktoré sú už na polku odlepené a niekde aj doplniť nálepky, pretože tie oznamy od vodičov napríklad kde sa nachádza tlačidlo na otváranie dverí sa mi nepáčia, tieto oznamy by mali byť jednotné a od samotného dopravcu, potom určite vyriešiť nejaké uniformy pre vodičov, pretože oni tiež tým, ako sú oblečený reprezentujú dopravný podnik, a ako môžeme vidieť tak aktuálne viac ako polka vodičov je oblečená tak, ako keby práve vstali z gauča - samozrejme čo poznám pár vodičov tak som dostal také informácie, že firemné košele ktoré aktuálne majú sú nepohodlné a po pár vypratiach ich môžu použiť max. už iba ako handru, a potom ešte iné drobnosti.

Ale tie intervaly sú samozrejmosťou, ja som aj rozmýšľal, či by sa nejak nedali zoptimalizovať aj električkové linky, že dajme tomu na každé sídlisko alebo nejakú časť mesta by pripadala len 1 el. linka, samozrejme boli by miesta kde by sa krížilo viac el. liniek, v Bratislave tiež pred pár rokmi jazdilo veľa električkových liniek ale vedeli to zoptimalizovať na aktuálny počet, samozrejme my máme trochu inú električkovú sieť, ale hoc by sa muselo prestupovať v takomto prípade tak určite by došlo aj k zmene intervalov čiže pri prestupe na inú linku by sa nečakalo 15-20 minút ale dajme tomu 10 minút alebo niekedy pod 10 minút, len tak ma to napadlo.
Reply on: tbus #11771:
To je stále vysoká latka. Skôr by som začal návratom k intervalom na linkách z roku 2019 (hoc aj za cenu osekania trás niektorých liniek iba po nejakú električkovú zastávku).
Reply on: slavo52 #11770:
Zacal by som jednoduchsimi ulohami pre Magistrat, a to dorovnat sa aspon prevadzkovanim nejakych tych trolejbusov.
Zajtra sa začína prevádzka novej električkovej trate na Južné Mesto v Bratislave. Komentáre sú pure gold. Ale čo ma zaujíma najviac je, kedy sa aj náš magistrát bude chcieť dorovnať a ktorá z tratí to bude. 🙂

https://imhd.sk/ba/doc/sk/24105/Zmeny-v-MHD-po-spusten%C3%AD-prem%C3%A1vky-elektri%C4%8Diek-do-Jan%C3%ADkovho-dvora
Reply on: Dispecer #11768:
Však cez Plaveč a Muszynu už kedysi dávno prechádzal R 380/381 Cracovia, nie?
Slováci iniciují návrat vlaků Budapešť – Košice – Krakov
Nové spojení by využívalo trať přes Muszynu.
https://zdopravy.cz/slovaci-iniciuji-navrat-vlaku-budapest-kosice-krakov-249809/
Oceňujem zmenu úvodného vyskakovacieho okna pre nastavenie cookies, že už má na úvodnej strane tlačidlo na zamietnutie všetkých cookies 👍 (okrem nevyhnutných) a nie je treba chodiť vypínať všetky kategórie jednu po druhej ako sa to robilo predtým.
Reply on: 2TheMHDmarek3 #11764:
A v čom spočíva výhoda, kvôli ktorej sa rozhodli pre túto zmenu?
Reply on: Dispecer #11758:
Letná redukcia niektorých vlakov sa zrejme nekoná, s plánom ZSSK nesúhlasí minister dopravy Jozef Ráž. Železničná spoločnosť Slovensko navrhla počas prázdnin okresať vlaky na 39 regionálnych tratiach, potrebovala však súhlas ministra.
https://e.dennikn.sk/minuta/4687665/
Reply on: 110mat110 #11763:
Asi mesiac.
Reply on: 2TheMHDmarek3 #11762:
Uz som nejaky ten piatok nebol v KE, ale od kedy je linka napravo?
Nedávno som si všimol, že sa opäť zmenilo zobrazovanie spojov končiacich na zastávke Tesco, Džungľa. Túto úpravu majú len vozidlá vybavené LED tabuľami.
Reply on: Dispecer #11758:
Moldava už nejde viac zoškrtat?
Reply on: samkoh #11759:
Máš pravdu. 🙂
Reply on: Dispecer #11758:
HE-ML nechali na pokoji, takže by ťa mohli obviniť z klamstva🙂
ZSSK chce počas letných prázdnin okresať vlaky na 39 regionálnych trasách. O schválenie žiada ministerstvo dopravy a sľubuje, že v septembri by sa doprava vrátila do pôvodného režimu.
https://e.dennikn.sk/minuta/4677893/

Na východe ide o tieto linky (vlastne o všetky 😅):
REG101 REX Košice – Humenné
REG109 REX Košice – Michaľany (Čierna nad Tisou)
REG1046 Prešov – Košice – Čierna nad Tisou – (Čop)
REG1052 (Svit) – Poprad-Tatry – Stará Ľubovňa
REG1053 Košice – Poprad Tatry
REG1055 Margecany – Nálepkovo – (Dobšinská Ľadová Jaskyňa)
REG1056 Prešov – Humenné
REG1060 Michaľany – Trebišov
REGL002 Prešov – Humenné – Stakčín
REGL005 Košice – Prešov – Bardejov
Srdečne blahoželáme k (nedožitým?) 26. narodeninám trol. trate do Myslavy... Pripomeňme si so slzičkou v oku prorocké vyjadrenia vtedajšieho námestníka Schwartza k ďalšiemu rozširovaniu trolejbusovej dopravy: https://www.sndup.net/ccmwq/
Reply on: mi.v #11755:
A v ľavej zvislej lište odkaz na mapy nemáš?
Možno by ste mohli do stránky doplniť viditeľnejší vstup do sekcie máp. Toľko je za nimi roboty a sú len v zozname odkazov v päte stránky.

Aj keď si záujemca o cestovanie MHD chce pozrieť mapy MHD a nie len použiť vyhľadávač, nemá na ne žiadny ľahko viditeľný odkaz – len tie 4 písmenká v päte stránky.

Napríklad v dlaždici "Kam chcete cestovať?" by mohlo do jej rohu pribudnúť "Mapy →".

Aj keď som v cudzom meste, nepoužijem len vyhľadávač, ale pre získanie prehľadu často nazriem aj do mapy. Vyhľadávač mi síce ponúkne najbližšiu zastávku alebo vhodnú linku, ale to často z rôznych dôvodov nestačí a treba pozrieť do mapy. Preto by som vstup do máp dal do dlaždice "Kam chcete cestovať?", lebo mapa pomáha pri plánovaní cesty spôsobmi, na ktoré vyhľadávač nestačí.

Súčasný stav je nevyvážený, lebo jedna pomôcka na plánovanie cesty je v strede stránky a druhá pomôcka je skrytá.

⯈ Vstup do sekcie máp je síce v ľavom čiernom stĺpci, ale častý návštevník webu trpí takzvanou bannerovou slepotou*, kedy mozog sa naučí preskakovať všetky úzke obdĺžniky kontrastnej farby, lebo sú v nich len reklamy. Preto napríklad pre mňa je ten čierny stĺpec úplne neviditeľný. Našiel som ho až po dopísaní príspevku. Vstup do máp by som z hľadiska ľahkej použiteľnosti (UX) čakal priamo pri vyhľadávaní, rovnako ako býva možnosť "rozšírené vyhľadávanie" umiestnená priamo pod vyhľadávacím riadkom a nie niekde na okraji monitora. (Protiotázka, ktorá mi ide v takomto prípade na myseľ: prečo admin rozhadzuje navzájom súvisiace informácie hore-dole po stránke? Človek dnes často nečíta celú stránku, ale hľadá iba malý zhluk v istej časti stránky a ďalej nevníma.)

* ) https://en.wikipedia.org/wiki/Banner_blindness – Je zaujímavé, že ten článok hneď v druhom odstavci hovorí to isté – prehliadané sú nielen reklamy v obdĺžnikoch, ale aj navigačné panely s rýchlymi odkazmi (quick links).
VIDEO: Prekladanie železničnej trate na Juhu si vyžiada ďalšie rokovania
Košický Útvar hlavného architekta pracoval v ostatných rokoch na novom územnom pláne, ktorý okrem iného počíta s výstavbou nového mestského centra Hornád. Zmeny si v budúcnosti vyžiadajú aj výraznejšie zásahy do železničnej infraštruktúry, pričom architekti navrhujú preložku trate, aby sa mohla rozvíjať bytová výstavba.
https://www.tvkosice.sk/video/67c9db303849a05a97c5bf55

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.