Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: redburger #2999:
Áno, pôvodná druhá fotka je exponovaná dobre, tam bol problém s tým, že to bolo fotené podvečer, keď bolo Slnko tesne nad horizontom (spolu s včasným ránom asi najhorší čas pre fotografa). Rozhodne ale súhlasím s tým, že veľká väčšina fotiek musí pred publikáciou prejsť úpravou.
Reply on: Dimi #3000:
No jasné, s tým plne súhlasím, ja som jednoznačne za to, aby ak niekam dám foto na zverejnenie bola v stave, kedy to adminom nerobí problém zverejniť ( žiadne dodatočné zisťovania, dopisovania, úpravy a pod. ). HH asi mám múdre reči ( doteraz som nedal na post ani jednu foto) , ale tak prispieval som aj do fotografických fór jeden čas a fotil som pre jeden podnik a tam som si kurnik rozmyslel, čo a ako upravené dodám.
Reply on: redburger #2999:
Ano, vyzera to tak, ze druha fotka je exponovana schvalne takto, ako ju vidime. O monitore som tu pisal aj ja. Fotografie boli upravene na kalibrovanom monitore. Je jasne, ze sa daju dat tmavsie a podobne, to je vec pohladu a samotneho autora, ako to s fotkou "myslel" . Mne tou upravou islo skor o ine. A sice to, ze fotografie sa daju upravit normalne a az potom s nimi manipulovat, davat na web a podobne. Ide o to, ze vela materialu, dodavaneho na schvalenie nie je v poriadku.
Inak si myslím, že debata je stajnak mimo vec, lebo už sa tu riešia záležitosti, ktoré raélne využije minomum ( možno nikto) z tuto pridávajúcich fotiek. Keď je problém s DRm, stačí ísť fotiť buď to keď je pod mrakom, alebo už keď silou mocou slnko ( kôli šumiacemu ISU a pod, kedy mrak nieje výhra) , tak sa vyhýbať tieňom a je po probléme.
Reply on: TA #2990:
súhlas, tie úpravy sú podla mňa " úpravy" 😃 . minimálne druhá fotka je exponovaná podľa mňa veľmi presne, a tretia tiež nevykazuje nejaké problémy. ďalšia vec je, kto má ako nastavený monitor. Keby si niektorí nakalibrovali monitor, možno by netvrdili o dobre exp. fotkách, že sú vadné ( nemám na mysli nikoho konkr., len nastavenie monitora je pomerne dôležitá vec).
Reply on: TA #2995:
Novšie foťáky majú takú možnosť fotiť sekvenčne po +/- 0,3 EV; 0,7 EV; 1 EV a to automaticky. Škoda, že nie -1; -0,7; -0,3; -0; 0,3; 0,7; 1
Reply on: TA #2990:
Dnes som si pozeral tie fotografie na displeji notebooku v praci. Aj tu vyzeraju lepsie tie bez uprav. ALE... Pruser je ten, ze minimum z nas ma nastaveny monitor podla kalibracnej sondy a hodnoty neutralnej sivej. Kedze mojim chlebickom je praca, kde mi prejde rukami fotiek na tisice denne, ktore na to, aby vysli zo stroja tak, ako maju, musim posudit a upravit, tak musim mat monitor zladeny s vystupom. Doma som to urobil tak isto. A cuduj sa svete, naraz je ta fotografia sakra tmava. Aj ked ju ty (a mnohi ini) vidia na monitore ako celkom fajn fotografiu. Odporucam, ak si chcete aspon ako tak zladit monitor s vystupom a nemate kalibracnu sondu, treba si stiahnut kalibracnu fotografiu z www.fotoskoda.cz, dat si ju vyhotovit napriklad u nas v labe, na neutralnych hodnotach, co znamena bez akychkolvek uprav a to, co vyjde von, porovnat s monitorom. Budes nemilo prekvapeny.. 😉 Nakalibrovat monitor, aby zobrazoval svoj farebny gamut, na ktory je stavany a zaroven ho mat zladeny s vystupom, je VEDA.. Pisem to tu preto, ze ak si chces dat vyvolat fotku upravenu podla svojho monitora, tak zistis, ze nevysla podla tvojich predstav. Alebo budes spokojny s vysledkom, pretoze fotografia sa pred vystupom zo stroja upravuje jasovo, kontrastne a pripadne aj farebnostou. Takze si pomyslis, ako skvele mas nastaveny monitor. Budem sa teraz opakovat, ale ako tu pisem, som presvedceny, ze na kazdom jednom monitore uvidis fotografiu inac a inac a inac... 😉 Neviem, ako to ma furcan, ze to ma tmave, ale asi to bude mat nastavene takmer dobre 🙂 .. U mna na skalibrovanych masinach je to VELMI tmave.
Reply on: jt #2992:
dynamický rozsah je záležitosť, o ktorej by sa dala viesť dlhá polemika. Prívrženci kinofilmu budú stále tvrdiť, že digi foťáky nemajú až také schopnosti. Kto má rád babranie sa s fotkami vo fotoeditoroch, potom odporúčam fotiť stále aspoň 2 - 3 fotky rovnakej scény - prvú bez kompenzácie expozície, druhú s kompenzáciou do mínusu o 1/3 EV a tretiu tiež - napr. o 2/3 EV. Stále platí, že z tmavého sa dá urobiť svetlejšie so zachovaním detailov, ale zo svetlejšieho tmavšie s detailami sa neurobí. Prípadne, kto si chce byť absolútne istý, že pokryje takmer celé možné spektrum zobrazenia scény, tak +1/3 EV, 0 EV, -1/3 EV a -2/3 EV. V zásade sa však kompakty snažia presvetliť scénu, takže ešte kompenzovať expozíciu do plusu je v mnohých prípadoch zbytočné, dokonca pri fotení počas pekného slnečného počasia sa nedá nič pokaziť stálym nastavením kompenzácie o 1/3 EV do mínusu.
Reply on: jt #2992:
Presne tak. Ako som napisal, displej je nahladova zalezitost
Venované vybraným diskutujúcim.
Prečítajte si, ako môžete dopadnúť pri platení drobnými mincami u vodiča, hoci postupujete v súlade so zákonom. ( ? )
http://korzar.sme.sk/c/4984926/vodic-autobusu-zbil-pasaziera-ma-podmienku.html
Reply on: Dimi #2989:
Áno, pokiaľ to nie je kvalitná zrkadlovka, bude to presne ako si popísal. Fotoaparát nedokáže zosnímať na jednom zábere dva objekty s veľmi odlišným nasvietením. Ako som ale písal, aj keď môže ísť o plne automatický režim a expozícia je nastavená napríklad na záporné hodnoty, fotoaparát prispôsobí všetky parametre tejto, hoc aj zle nastavenej, expozícii (vyváženie bielej, jas, kontrast). Rozhodne sa nie je vhodné riadiť displejom fotoaparátu, preto ak niečo fotím napríklad na veľmi ostrom slnku, urobím viacero rovnakých záberov pri rôznych hodnotách expozície. Aj keď na displeji to môže vyzerať pekne, v skutočnosti môže byť fotka prepálená, obzvlášť na silnom svetle to nemusí vidieť.
Reply on: Dimi #2989:
ja uz 5 rokov fotim s komplet automatickym kompaktom (vsetko nastavuje sam), a za ten cas uz viem, co mozem od fotaku cakat, a vacsinou uz na displeji vidim ako to asi bude vyzerat... jasne ze starsie svoje foto ked tu davam tak ich musim upravit, lebo uz vidim chyby, ktore som v case fotenia nevidel, ale tie novsie fotky upravujem malokedy
Reply on: Dimi #2985:
asi som iný, ale mne sa viac pozdávajú tmavšie verzie týchto fotiek. Reálnejšie zobrazujú fotenú situáciu vzhľadom na celkové zachytené zorné pole. Minimálne to Volvo z uvedených fotiek mi pripadá dosť neprirodzene farebné na svetlejšej verzii. Je zvláštne, že vznikajú problémy práve s tým, že väčšina fotiek je tmavá, keďže digitálne kompakty sa obvykle správajú presne naopak - robia naoko krajšie a svetlejšie fotky.
Čo sa týka Volva, foťák zvolil clonu 5,6, čo vyzerá dosť veľa na danú situáciu, navyše fotograf mal nastavenú vysokú farebnosť, takže aj preto farby v zosvetlenej verzii mi tak neprirodzene svietia.
V prípade 2. fotky fotograf volil úmyselne tmavšiu verziu - kompenzoval expozíciu o 2/3 EV do mínusu ( napriek tomu, že si nastavil manuálne čo najnižšiu clonu; asi sa chcel pokúsiť o zdôraznenie hĺbky ostrosti, čo, pochopiteľne, nevyšlo ), takže zosvetlením v podstate len degraduješ jeho umelecké cítenie.
V prípade 3. fotky je taktiež nastavená vysoká farebnosť a paradoxne pri ISO 200 foťák zvolil clonu až 3,1, hoci mohol aj 2,8. Autora fotky by som sa chcel opýtať, či si volil citlivosť manuálne alebo bola nastavená na automatiku? Ak automaticky, potom sa foťák nesprával pri fotení tejto situácie logicky, trebalo by sa viac zžiť s foťákom. Ak si citlivosť nastavil manuálne sám, potom zbytočne volil vyššiu hodnotu.
Reply on: jt #2988:
Expozicia je jedna vec, v tom s tebou suhlasim. Ale je velmi malo fotoaparatov, ktorych fotografia, hodena bez uprav priamo z karticky fotoaparatu do "pľacu" je dobra. Digitalny fotoaparat ma ten problem, ze si nevie poradit s tmavymi miestami. Napriklad: Pojdes niekam k jaskyni, postavis sa pred nu a niekto ta odfoti. Jaskyna je oslnena lucmi slnka, volnym okom vidis do jej vnutra. Ale fotoaparat do nej nevidi. Takze budes sice pri jaskyni, no ta bude na fotke len dierou. Rovnako to je pri listoch na stromoch a podobne. Ale ty upravou niekedy vytiahnes tolko z fotky, ze sam tomu neuveris.
Reply on: Dimi #2985:
Chyba sa stala už pri nastavení expozície. Ak by bola nastavená správne, nič by upravovať netrebalo. Furčan zrejme používa automatický režim, niektoré aparáty si ale aj pri automatickom režime pamätajú nastavenie expozície a v pohode fotia aj s jej hlboko poddimenzovanou hodnotou.
Reply on: eMareq #2986:
Ano, ma..
Reply on: Dimi #2985:
Aj ten 3. obrázok po úprave podľa mňa má problémy so zrnitosťou.
Pre vsetkych fotochtivych este doplnam:

Minule tu furcan daval url adresy fotografii, ktore su tmave. Ano, ma pravdu. Islo o styri obrazky, z ktorych minimalne Tedom by ani po uprave nemal na imhd co hladat.

Tu su url fotiek, co tu dal furcan a potom k nim mnou upravene:

http://www.trolejbus.sk/imhd/imhd.sk_51123.jpg
http://www.trolejbus.sk/imhd/imhd.sk_51123o.jpg

http://www.trolejbus.sk/imhd/imhd.sk_44725.jpg
http://www.trolejbus.sk/imhd/imhd.sk_44725o.jpg

http://www.trolejbus.sk/imhd/imhd.sk_45367.jpg
http://www.trolejbus.sk/imhd/imhd.sk_45367o.jpg

A toto by vonku nemalo ist vobec ani po uprave:
http://www.trolejbus.sk/imhd/imhd.sk_44008.jpg
http://www.trolejbus.sk/imhd/imhd.sk_44008o.jpg

Takze.. Nech mi nikto nevravi, ze fotografia sa neda upravit. Tento material, ktory som upravoval, nie je moj. Prave preto to nedokazem urobit este lepsie, aby som to zrnitostou nedodrbal viac. Tak teda pracujte, upravujte, upravujte, upravujte.
Reply on: TA #2983:
Ak by existovala plnohodnotná alternatíva, samozrejme by boli spoplatnené obe cesty rovnako. Ak už niekto zaplatí, samozrejme nepôjde cez mesto, ale stále rovno bez obmedzení(semafory, priechody a pod.). Resp. by táto cesta spoplatnená byť nemusela aj tak, pretože by to presne tak isto obmedzovalo vnútromestskú dopravu ako súčasný návrh. Keďže všetky vetvy do/z mesta sú spoplatnené, neboli by žiadne straty tržby na tranzite.
Reply on: jt #2978:
ale veď ak by existovala paralelná tranzitná trasa, každý by využíval ju a spoplatnenie ako také by sa minulo účinku. Ide o to, čo tým správca cesty sleduje - či chce takto získavať prostriedky do svojho rozpočtu alebo len donútiť vodičov ísť inou trasou. Čo sa týka nemožnosti obchádzky pre vnútromestskú prepravu, tak s tým súhlasím.

BTW aké sú kritéria pre pomenovanie cesty rýchlostnou ❓

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.