Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: N/A #65:
ved mne je to jasne ze to neni vasa chyba, ja to ani netvrdim, ja som neni blby.. ?
Reply on: mathre #64:
ano gulas v tom je a statny, ale to nie je chyba imhd ale ludi v MDS ktori tie cestovne poriadky robili ?
teda kukal som si cestovne poriadky liniek, ale musim povedat, ze v tom mate riadny gulas, tolko typov zachadzok pri jednej linke som este fakt nevidel...to sa clovek u vas ani nevyznaaa
Reply on: zakaznik #61:
Lenze musis uznat, ze napr. sidlisko Rozkvet sa rozhodne neda nazvat standardnou sucastou malych miest v zapadnej Europe. Dalej obvykle prilahle obce bud MHD nemaju vobec, alebo dopravu zabezpecuje primestska doprava. Ono urcite by sa sucasna siet dala zredukovat. Len si nemyslim, ze je vhodne, aby to navrhovali ludia, co sa do PB v zivote pozreli mozno dva krat. Ja som bol v PB niekolkokrat a netrufal by som si vziat mapu, vymysliet linkovanie a intervaly bez znalosti dopravnych prudov ci vytazenosti spojov. To proste musia riesit ludia znali miestnych pomerov. Lenze ani na diskusii o tejto teme u nas som nezaznamenal, ze by nejak vyraznejsie ludia riesili cokolvek k mhd... par jednotlivcov...
Ja som nepisal nic konkretne, len ze je rozdiel, ako riesit MHD v Bratislave ci Kosiciach a v malom meste ako je Povazska Bystrica.
Reply on: Lubomir #60:
V západnej Európe som skôr videl, že malé mesto má trebárs 2 linky, ak je to možné, tak aj s pravidelnými intervalmi, ale rozhodne bez takýchto nezmyselných vetvení.

Podľa mňa to nie je dobrá prax, zavádzať x variant linky, podľa toho akej skupine (dôchodcov) to práve vyhovuje a ktorá si to vylobuje. Lebo odvezieš 10 - 15 preferovaných ľudí priamo, ale stratíš 30, ktorí MHD nepoužíjú z toho dôvodu, že je systém neprehľadný. Určité špeciálne spoje pre pracujúcich samozrejme áno, ale nie až takýto guláš.

A na záver by som si Ťa dovolil upozorniť, že cez PB jazdia rýchliky viacmenej v dvojhodinovom takte.
Reply on: N/A #55:
Co mi vadi ? V podstate nic. Rozhodne je iMHD stranka, kde si cestujuci lahko zistia, kedy im ide spoj atd. Sam ju pouzivam. V tomto smere to bude pre nich ulahcenim. Len vacsina navstevnikov z vacsich miest je zmlsana a neuvedomuje si, ze linkove vedenie a tiez vedenie konkretnych spojov byva casto prisposobovane poziadavkami cestujucich (spoje k vlakom a z vlakov, spoje privazajuce pracovnikov na smeny a zo smien, vozenie deti do skol atd.) a intervalova doprava sa neda zaviest kvoli nizkemu obsadeniu spoja v ostatnych casoch. Rovnako tak ak si porovname ceny NP Citelisu a Karos 950 a 960, vezmeme si v uvahu navratnost investicii a vyuzitie vozidiel, dojdeme nutne k zaveru, ze vozovy park MDS je priam luxusny.

A k informaciam - holt kazdeho zaujima nieco ine. Ja som dufal v to, ze sa Vam podari vyhrabat nejaky zdroj, ktory som prehliadol a doplnit tak aspon nejaku z tych vela dier co este je v historii dopravy v tomto meste za cias SAD a CSAD (hlavne co sa tyka vozidiel).
Reply on: N/A #56:
neni zac ? rado sa stalo, ako vies k tejto sekcii mam blizsie ako k ostatnym a uz som nevydrzal citat tie hlody co sa tu popisali bez toho aby som sa k tomu nevyjadril, to sa proste nedalo ?
no bravo:) gratulujem k uz konecne spustenej PB sekcii:):):)
Reply on: N/A #55:
Výhoda takto chorého CP je, že sa môžeš pri jeho prepisovaní do CePa baviť skladaním písmenok tak, aby ti pri niektorých odchodoch vznikli zábavné slovíčka, napr. "31f*ck" a podobne. 😃
Reply on: Andres28 #18:
neviem z ktoreho prsta si si vycucal ze Piestany su prepadak ale sak dobre tvoja hlupost...

Re #25 zakaznik: Re #27 draxter: dakujem za poklonu ?

Re #30 toso0077: povies mi preco rozoberas zilinu v PB sekcii, nema nahodou zilina vlastnu???? ?

Re #35 Lubomir: ty keby si aspon raz nekritizoval nieco na imhd.sk asi by ti prsty na klavesnicu upadli, radsej by si si mohol spravit poriadok vo fotogalerii na md.net ako som ti pisal uz asi pred pol rokom ? ako neviem co ti vadi, ale na md.net je toho o MHD v PB dokopy nic tak nekritizuj to co sam robis... Co sa tyka deti tak tych je tu viac nez dost staci sa pozret na uroven vacsiny prispevkov ktore tu doteraz boli napisane...

Re #40 marek231: som nevedel ze PB sekcia je len diskusne forum a nic viac...

Re #42 barack40: prosim ta nevyjadruj sa k tomu do coho nevidis. dakujem

Re #45 barack40: berem spat co som ti napisal o dva riadky hore, MHD v BA neni idealna ale aspon na nej nefunguje SADisticky princip tarify..

Re #46 Valec: cele linkove vedenie v PB je choree, skor by som cakal vznik liniek 3100 a 3200 a potom 31000 a 32000 len som zvedavy kto to bude pisat do CePa ?

Re #47 barack40: mojko chcel by som videt ako by si vyriesil subeh 201 a 202 ked su to trolejbusove linky a draty inokade nejdu a este jedna vec, ich interval je v preklade a v rannej spicke ani to nestaci. ach dalsi odbornik na dopravu

Re #50 barack40: zakladna 84 nema husty interval a tak isto cela zmena 84 s vytvorenim 184 bola blbost..

Re #51 draxter: v cestovnych poriadkoch generovanych Emtestom poznamky skoro niesu, proste vsetko sa da vycitat z tabulky, tu na imhd je to horsie, u linky 310 pismenka k poznamkam nepostacovali, vsimni si tu dzunglu ?

a teraz cakam ban ?
Reply on: barack40 #50:
To ze v primestskej doprave je milion poznamok (mimochodom urcite nie tolko ako v tych CP co su tu) neznamena ze je to v poriadku.
na akych linkach a v akej hustote premavaju klby? premavaju aj v sedle? cez vikend asi urcite nie, ci byvaju u vas aj take situacie? dik za odpoved:)
Re Ľubomír #35: Nepoznám problematiku PB do hĺbky, ale hlavný problém bude asi nadmerný výskyt lobistov, kvôli ktorým sa linkové vedenie tak zdeformovalo.
Reply on: Valec #46:
úplny súhlas. Vzhľadom k tomu, že MHD PB poznám dobre, tiež tvrdím že od zmien k "lepšiemu" to má ďaleko. Tu treba niečo spraviť s tým CP a lá "Roundown in the jungle". Sa divím, že ešte vždy stačia písmenká k znamienkam ? .
Reply on: 810zssk #49:
nehádam sa, že sa to nedá aj ináč, ale ako som už písal, MDS prevádzkuje MHD hlavne do okolitých dedín. Vnútromestských liniek je fakt minimum, takže možno by bolo lepšie porovnávať MHD v PB k prímestskej doprave, v prímestskej je tiež 500 poznámok. Je to riešené tak, že zo všetkých dedín jazdí MHD k Železničnej stanici a určené spoje jazdia pre školákov, babky do kostola, robotníkov... Ak by mali ľudia zakaždým prestupovať, museli by si kupovať nový lístok - preto je to riešené takto...
Ale si pozri napr. 84 a 184 v BA. Ten istý princíp. Rozdiel je v tom, že základná 84 má hustý interval a posilová 184 jazdí párkrát za deň kvôli študentom. V PB, bohužiaľ, aj tie základné linky jazdia len párkrát za deň a v kombinácii s posilovými nám to jazdí raz za 1-2 hodiny. Máme to tiež kombinované so SAD a vlakmi, takže ak je niekde diera, ide vtedy vlak alebo autobus SAD. Schválne odporúčam si pozrieť odchody autobusov linky 8 z Milochova, takisto vlaky z Milochova...
Reply on: barack40 #47:
"A to, že má skoro každý spoj extra číslo a extra trasu... veď PB je malé mesto, ináč sa to ani nedá... " - praveze v malom meste je to jednoduhsie. Natiahni si 3 linky, niekde sprav prestupny bod a ides.. (samozrejme obrazne povedane) ono je to skor o tom ci sa chce.. pokial chce prevadzkovatel 500 poznamok tak ich tam mat bude.
Reply on: barack40 #45:

Ad. 41: To nic nemeni na fakte ze napriek tomu ide o zlepsenie. Navyse, mensi interval na tej linke je blbost.
Ad. infosystem: Predpokladam ze si siel na tento fakt upozornit vodica, ze?
Problem s prestupmi nie je. Denne cestujem s prestupmi a nemam problem.

End of OT please, ak chces pokracovat v diskusii ozvi sa mi na mail 😉
Reply on: Valec #46:
tie mimoriadne udalosti som myslel napr. aj keď si revízor odstaví vozidlo na konečnej kvôli čiernemu pasažierovi. To, že ostatní platiaci cestujúci čakajú ich kapánek neštve... Mimoriadne udalosti typu dopravný kolaps - to nekritizujem, to sa stáva jak v BA tak v PB... Ale treba uznať, že v BA sa tie mimoriadne udalosti stávajú často (požiare, vykoľajenia električiek, atď atď)
Práve nové číslovanie liniek pomáha cestujúcim orientovať sa. Nebudú predsa hľadať v cestovnom poriadku, kade ten ich spoj ide. Ak chcú ísť tade, pozrú tú linku a ak hentade pozrú inú linku. To voľakedy nebolo, stávalo sa, že vpredu bolo napísané č. 4 a vzadu 5 (ináč, stalo sa mi aj v Bratislave - 201 krížená s 202 ? )
a keď mala linka 4-5 konečných a 3 trasy, z tabule sa nič nedozvedeli, tak buď hádali podľa času odchodu alebo sa pýtali vodiča. A to, že má skoro každý spoj extra číslo a extra trasu... veď PB je malé mesto, ináč sa to ani nedá...
K tým intervalom: PB má "pretiahly" tvar, čiže vo vlastnom meste linka 3 postačuje, obsluhuje všetky dôležité miesta (Stanice, centrum, Nemocnicu, najväčšie sídlisko SNP). Ostatné linky zabezpečujú dopravu do okolitých dedín, ktoré patria PB, preto tie "intervaly". A okrem toho - linka 3 nie je jediná s intervalovým CP, majú ho takisto aj TESCO linky či linka 99 Hypernova, to sú všetko vnútromestské linky, ostatné sú do dedín. Ja viem, 10 a 11 sú tiež vnútromestské bez intervalov - ale na Sídlisko Rozkvet nikto MHD nevyužíva, všade sa dostanú pešo...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.