-ja si tiez myslim ze je to dobry krok ten nastup 2. dverami, ludia si na to rychlo zvykli, prakticky v momente a chvalia si, busy v spicke tak nemeskaju aj ked uz som bol sam svedkom ciernych pasazierov(kamos):D a ta evidencia je dobra vec ked su presne cisla aspon u nas lebo ako poznam nasu organiziaciu keby sa to robi priblizne tak by porobili zas pekne ... blbosti
-k tym mesacnikom som skeptickejsi jedine co je na nich dobre ze si mesto spravilo nejaku prestiz ale pre bezneho cestujuceho su absolutne neatraktivne s tymi mesacnikmi co tu existovali kedysi a boli popularne sa nedaju zrovnavat toto je len tak naoko.
-dalsia vec co je u nas, su tie nove svetelne tabule, tiez som si vcera vsimol v #42, ale v sucasnej podobe to je tiez na dve veci...pretoze nase nazvy zastavok su dost dlhe a ukazuje tam napr. Soblahovska, pri cin - Gen
a to za taketo oznacenia dakujem pekne, a to este neprihliadnuc k chybam v nazvoch zastavok co tam ukazuje. Napr. vynecha nejake pismenko vo vnutri textu. Mali by byt tie tabule podla mna ako v ZA, ze text je beziaci aby tam normalne ukazalo tu zastavku a nie Gen, kto vie co znamena Gen? ma ukazat Gen. Svobodu, Pod Juhom alebo iba Pod Juhom ako kazdy tu zastavku pozna, prip. aj prestup na linkach ako v ZA
veď práve, že som videl čo u nás i v BB ten VÚD "urobil"... Myslel som tým jedine to, že ak mesto chce/nechce dotovať linku, má presnú evidenciu, kto sa ňou vozí. Ale tak jasne že beriem aj argumenty proti, ale myslím že to je ok. Keby boli čítačky ešte aj pri ostatných dverách, bolo by super.
Toto bude možno trochu kacírsky názor, ale myslím si, že na tvorbu CP a vyhodnotenie efektivity spojov nepotrebuješ mať stopercentne presnú evidenciu - rozhodne si myslím, že ju nepotrebuješ až tak, aby si cestujúcich musel zbytočne obťažovať a spomaľovať nástup. Keď vidím plný autobus, tak nepotrebujem vedieť, koľko presne v ňom je ľudí, aby som si domyslel jeho efektivitu, a keď poznám miestne pomery, dokážem odhadnúť aj prepravné prúdy. Aj VÚD mal vo víacerých mestách k dispozícií presnú evidenciu a pozri sa na výsledky...
žijem v oboch mestách, a viem to porovnať. Kým v TN 10 rokov všetko spalo, teraz to začína naberať na obrátkach. Preto si myslím, že netreba zatracovať žiadne zlepšenie, ktorým si dovolím povedať nástup dvoma dvermi jednoznačne je. Už pomaly všetci aj zabudli, ako fungovali papierové mesačníky, a teraz im to trochu priblíži súčasný systém.
V BB je to o inom, tam je vôľa DPM, ale SAD ZV a mesto sú brzdou. Naopak, BB bola v MHD vždy vpred oproti TN, ale poslednú dobu si to dovolím povedať, že TN ju predstihol. A to aj v mesačníkoch.
S tým prikladaním: určite to je jednoznačné urýchlenie nástupu, keďže lístok sa netlačí. Nikdy som nepovedal, že to je najlepší systém (dávam mu 9 z 10), ale určite to je jednoznačne najlepšia evidencia. A to si myslím je výhodné vo vzťahu k tvorba ďalších CP a vyhodnocovaní efektivity spojov.
Ad c) To nie je pravda, naopak, táto verzia zvyšuje nároky na dopravcu a zamestancov. Prikladanie = spomalené odbavenie = vyššia potreba vozidiel a vodičov.
Asi si dobrý právnik, ale šotouš si príšerný, pričom pozorujem taký zaujímavý priestorovo premenlivý jav, že sa v trenčianskej diskusii prejavuješ omnoho úchylnejšie, ako v bystrickej ? .
nehovorím, že je to dokonalý systém, ale oproti čo tu bolo do 28.02.2009 je to úplne fassa! Na druhú stranu, PO asi vždy bude všade o krok vpred, ale zastanem sa tu TN-systému:
a) je to presná evidencia a na všetkých spojoch (aj v PO sa stane, že vodič sa môže seknúť, resp. námatková kontrola nie je vždy)
b) cestujúci tú ruku ešte vždy zdvihne, naviac mu to pípne, a teda vie, že si "cvakol"
c) iné možnosti zvyšujú nároky na dopravcu a zamestnancov
Tak prikladat sa da vsetko - ja som sa raz hadal s vodicom Eurobusu, ktory odomna chcel silou-mocou aby som prilozil PAPIEROVU preukazku SAD k citacke ?
Prieskumy vyťaženosti sa dajú robiť aj inak, hoci aj námatkovou kontrolou alebo získavaním údajov od vodičov. Koniec-koncov, ako to robia v Žiline alebo v Prešove? Práve táto mánia magistrátov mať presnú evidenciu prepravených osôb viedla k zavedeniu antisociálneho nástupu prednými dverami aj vo veľkých mestách ako Trenčín alebo BB a bohužiaľ aj zo zavedením PCL tento typ zmýšľania odmieta zakapať...
ja by som to nebral vôbec ako "vinníka", pretože mesto nakladá s verejnými financiami, a preto je uvedený spôsob jediným, ako zistiť, či daný spoj linky bol alebo nebol využívaný. Vzhľadom na to by sa totiž mohlo stať, že spoj L21 o 22:10x by využilo 10 ľudí s PCL a 10 ľudí s paltbou v hotovosti/ČK, ale evidencia by hovorila len o 10 cestujúcich. Takto je zabezpečené, aby v evidencii bolo 20 cestujúcich. ?
Re #3656 radob: viď text vyššie. Myslím si, že nikomu neopdadnú ruky, že priloží kartu k strojčeku, papier sa zbytočne netlačí (na rozdiel od PB), takže je to ok. Dopravca aj mesto musia mať štatistiku, kam ľudia cestujúc a ako sú obsadené spoje, takža účel to isto má.
K cenám: nekomentujem, tam si myslím že existuje priestor na lepšiu politiku, a to jednak aj tým, aby platili PCL aj na nočné spoje.
nie som spokojny s podmienkami na vyuzivanie PCL. Vraj "kazdy nastup cesty teba zaznamenat prilozenim cipovej katry k snimaciemu zariadeniu, inak sa cestujuci povazuje za cierneho pasaziera...". Povazujem to za buzeraciu a sikanovanie cestujuceho zo strany sad-ky. Preboha z akeho dovodu mam saskovat s tou ich kartickou, ked som si predplatil cestovanie na napr. mesiac ci stvrtrok? To uz nevedia akym sposobom by cestovanie skomplikovali? Cena PCL je v porovnani so zahranicim astronomicka, takze to je tiez dovod na to aby si SADka vazila takychto zakaznikov. Napriklad v Plzni stoji mesacnik na vnutornu zonu 390 Kc a netreba so ziadnymi predplatnymi kartami saskovat pri snimacich zariadeniach.
Chcem sa spýtať, či neviete ako je to momentálne s našimi vodičkami v MHD, aký je stav, či sú ešte stále 3, lebo som dlho nevidel vodičku 6399 (to bola tá druhá myslím). Ď
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023