"Nakoľko DÚR modernizácie železničnej trate č. 120 na návrhovú rýchlosť do 160 km/hod. uvažuje aj so zachovaním súčasnej jednokoľajnej železničnej trate č. 143, nebude ju možné využiť ako linku mestskej koľajovej dopravy v zmysle návrhu ÚPN SÚ z r. 1998. Koncepcia mestskej koľajovej dopravy v rámci MHD bude musieť byť v prípade potreby znovu riešená samostatnou dopravno-urbanistickou štúdiou."
ja som zasa pocul ze Vychodna je preto taka siroka lebo sa tam planovali, dokonca aj planuju elektricky. Aj Celler ked vydaval tie jeho predvolebne noviny alebo nieco podobne tak som tam videl navrh, maju casom zrusit trat TN-Chynorany a potom po jej trase tahat elektricku. ale neviem ci je to najlepsi napad tahat ju po Elektricnej, cize mimo sirsie centrum mesta, aj ked sa planuje tato oblast dost rozvijat (Riviera) a takisto aj len okrajom Juhu.
od 01.05.2008 už nie, výkony na L8 už #21 nerobí, výlučne behá na L1. Ale čo sa týka negarantovaných spojov, nie je vylúčené, aby sa objavil aj na Sihoti v určitých časoch, ale len výnimočne. Momentálne ho stretneš len na L1. ?
áno, pri komíne. A keď nie vozovňa pre trolejbusy, tak aj druhé depo pre busy MHD. Šírka Východnej je však preto taká, lebo už na mojej mape z roku 1983-86 je juhovýchodný obchvat mesta urobený tak, že gen. Svobodu a Východná sa stretajú niekde pri terajšom komíne, pričom Východná je hlavnou ulicou, a zadom popri psíčkaroch sa vracia k mestu, ústí medzi TOS a vlečkou do muničákov Pred Poľom. ?
To mala byť asi súčasť Švajčiarska pod Tatrami ☺ . Píšeš asi 1997- takže pred voľbami, toto bolo potom jedno z menších Mečiarových megalomanstiev ( menšie než Pasienky či Claudia Schifferová.... ? )
To zrastatnie TN s DCA mal v pláne aj niektorý kandidát na primátora v r. 2006- vytvoriť aspoň 100- tisícovú aglomeráciu z nášho pekného mestečka ?
skoda ze to nevyslo...ale zasa Meciarove megalomanske reci, take napady uz mal tusim aj Kralik ked kandidoval za prezidenta ze sa BB spoji so ZV a budu hlavne mesto Slovenska:D ale neviem ako to chcu spajat ked zachvilu zacne ludi ubudat a MHD ide tiez do uzadia, kazdy sa vozi len autom pretoze je to pomaly nielen pohodlnejsie ale aj lacnejsie
to bol tzv. mečiarov projekt, kedy mali mestá TN a DCA byť spojené trolejbusmi, a možno sa postupne aj zrásť. Je isté, že trať mala mať najmenej 4 linky. Juh - Sihoť, Juh - Zámoestie, Sihoť - Zámostie a stanica - DCA /teda liniek mohlo byť potom ľubovoľne/. Som raz videl aj vo vitríne v ODE plány na zavedenie trolejbusov do roku 2010. A to bol rok cca 1997! Jedna linka mala pokračovať z Kubry - námestia popod les do Opatovej, kde mala byť vybudovaná nová obytná zóna. Sihoť a Opatová sa plánovali výstavbou zaplniť. A samozrejme nový most cez Váh nemal byť vynechaný. L2 mala byť kvoli letisku posilnené, atď.... možno to raz nejako spíšem, len viac faktov k tomu už som pozabdal.
uz som sa pytal na tu druhu cast, vraj bude ale nie tak skoro, pripravuje to zrejme Ing. Marko Engler.
Re #1994 kvorka: bolo by super nieco take spracovat.
Re #1995 Valec: vela planov skrachovalo vdaka zmene rezimu a nie ani tak kvoli "nepotrebnosti". Inak kvorka pise o pozostatkoch planov na Sihoti, Valec ty zasa o tom ze by trat sla po hlavnej ceste, cize okolo Maxu, planovalo sa trat tahat az za mosty kedze je tam SAD? alebo vybudovat novu vozovňu pre TB?
K trolejbusom: Začiatkom 90tych rokov sa vraj plánovala trolejbusová trať z Juhu, cez centrum a ďalej po ceste 61 až do Dubnice (a neviem či nie až do Ilavy). Celý projekt však skrachoval na obmedzení výroby v ZŤS a následnou nepotrebnosťou tejto trate.
pokiaľ viem, draxter sa snažil aj o danej téme niečo pripraviť, pretože jeden jeho známy bol vodičom SADky v 60.-80. rokoch. Vieš napríklad o tom, že na Žilinskej ulici boli /na Rázusovej ešte sú/ namontované stĺpy verejného osvetlenia, ktoré mali niesť aj trolejové vedenie?
capaCity
To zrastatnie TN s DCA mal v pláne aj niektorý kandidát na primátora v r. 2006- vytvoriť aspoň 100- tisícovú aglomeráciu z nášho pekného mestečka ?