Čo si v strese, na rekonštrukciu sme čakali desaťročia, pár rokov rekonštrukcie zvládneme ako nič. A ak to pôjde tak rýchlo ako oprava starého mosta, ktorá podľa sľubov baču RR začala ihneď po otvorení nového, tak sme úplne v klude.... Myslím, že rok 2100 keď budeme hlavné mesto sveta žitia, by to mohlo byť všetko v cajku
No, najskôr som si myslel že treba vydržať dačo ale teraz keď začalo pršať sa ukázalo že tie dočasné dve miesta pri bilbordoch stoja za makču pikču=blato, kaluže-hnus...Mali sa vyčleniť dva pruhy z PAD a cestujúci by boli aj pod prístreškom...aj keď je mi jasné že by to mali zase komplikovanejšie modré autobusy a dedinári...a prekvapuje ma "tempo" / prác na mestsko-diaľkovaj časti---3-4 dni po odstavení a nič...to malo hneď predsa nabehnúť makanie a presne rozplánované kroky hneď od začiatku....som ja zvedavý na tú kvalitu a dodržanie termínov...
Dnes som išiel úplne náhodou okolo železničnej stanice, respektíve miest na služby prímestskej a MHD v Trenčíne . No veru super divočina. Viac tu očakávam komentáre od pánov vodičov a kompetentných z kocúrkova. Ma mia.
Vkusné a funkčné autobusové prístrešky realizuje aj firma ARDSYSTÉM. Možno by stálo za zváženie, či by sa pri dopĺňaní zastávok na miesta, kde chýbajú, mohli použiť moderné riešenia, ktoré sú estetické a zároveň praktické. Tu je ich web: https://ardsystem.sk/mestsky-mobiliar/autobusova-zastavka/
Ja si myslím zas toto. Hovoríme o konkrétnej ceste III triedy /Derku/ tu odkaz https://trencin.sk/wp-content/uploads/2018/01/Komunik%C3%A1cie_mapa_Tren%C4%8D%C3%ADn.pdf
Teda správcom cesty je TSK / nie mesto Trenčín /. Obce vykonávajú miestnu štátnu správu vo veciach miestnych komunikácií a účelových komunikácií ako prenesený výkon štátnej správy. Teda už vôbec nič s touto cestou mesto Trenčín - nemá.
Ďalej , Mestská polícia má výrazne obmedzenú právomoc v cestnej premávke, avšak je oprávnená objasňovať priestupky proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky spáchané neuposlúchnutím pokynu vyplývajúceho
a) z dopravnej značky zákaz zastavenia, zákaz státia, zákaz vjazdu, zákaz odbočovania, zákaz otáčania, nízkoemisná zóna, prikázaný smer jazdy, prikázaný smer obchádzania, vyhradené parkovisko, obytná zóna, pešia zóna, školská zóna, zóna s dopravným obmedzením a parkovisko
b) zo všeobecnej úpravy cestnej premávky, ktorou sa zakazuje zastavenie, státie a vjazd vozidiel.
pričom uvedené priestupky je oprávnená aj prejednať v blokovom konaní.
Zákon č. 8/2009 Z. z.Zákon o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov
Zastavenie a státie
§ 23
(1) Vodič smie zastaviť a stáť len vpravo v smere jazdy v jednom rade a rovnobežne s okrajom cesty, čo najbližšie k okraju cesty a na jednosmernej ceste vpravo i vľavo. Ak nie je ohrozená bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky, vodič smie v obci zastaviť a stáť kolmo, prípadne šikmo na okraj cesty alebo zastaviť v druhom rade. Pri státí musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m pre každý smer jazdy. Pri zastavení musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m pre oba smery jazdy.
Viac krát som bol osobne prítomný na riešení takejto situácie pri Okresnom súde v Trenčíne oproti Kooperatívy. Samotný úkon vždy robil policajt / viz kto to je podľa právnej normy, určite nie príslušník MsP/. Mocne pochybujem, že by mala MsP napríklad certifikované meradlá, keď im Rybníček nekúpi ani len hlukomer. To si teda myslím ja.
milan007