cize podla info mesta co mi este davnejsie odpisali by mal citelis nahradit #76 a jej vykony a ta by mala byt nasledne vyradena, cize citelis18m s najvacsou pravdepodobnostou na l. 5, 8, 15
Dobrý deň, minulý týždeň ste mi odpísali že dopravca nasadí nový kĺbový Citelis 18M behom uplynulého týždňa. Týždeň preč a Citelis nikde, takže mesto sa síce môže pochváliť novým Citelisom, avšak nie v premávke. Aký je dôvod?
Podľa informácií od dopravcu, na Citelis-e 18M, aby mohol byť zaradený do prevádzky, je potrebné ešte vykonať nejaké technické prehliadky.
no ale pozri si poobednajsie odchody l. 23 a 28 zo stanice, odchody oboch liniek v tom istom case a dokonca taka drzost 18:20 21 idu obe linky a potom zasa obe az za 2 hodiny. a toto je len otazkou rozumu zostrojitela takehoto niecoho a nie nosnych liniek.
proti nosným linkám nikto nebojuje, veď už teraz sa dá povedať že nosnou linkou je L1. Pri troche úpravy súčasného CP sa však dá dosiahnuť relatívne výborný intervalový CP, ktorý by zohľadnil potreby mesta. Nie je potrebné zase urobiť 3 linky, pretože pokiaľ nebude prestup v cene, nebude to mať význam.
Isté je, že aj napriek tomu, že MHD nie je na až takej zlej úrovni, dobrý CP by ju radil na úroveň dobrú. Vyriešiť súbehy L18 a L17/L11 je to najmenej.
a to su tam neni este tie skutocne "kombinacie" ako 23/28, 11/17, lebo taka 11 a 18 niesu nejake subehove linky, akurat teda ze idu okolo perly obe. to keby daju 23/28 by sa videl ten poobednajsi interval
No som zvedavy na odpoved! Mne sa to stavalo na linke 18.
V Brne je to takmer automaticke, ked vodiz vidi mamicku s kocarom, ci starsieho cloveka s palickou, tak je to automaticke. A to pri nastupe aj vystupe! Nuz aj tu je vidiet vyspelost (kiez by len zabudlivost) daneho vodica. Ak bol samozrejme zaskoleny.
Spôsob označovania lístok v meste bol nasledovný:
- spočiatku /neviem presne či úplne od 1949/ býval v autobuse MHD sprievodca, ktorý predával lístky cestujúcim. Tento systém sa zmenil cca v roku 1977, odkedy sa lístky štíkali v busoch, a kúpiť sa dali v PNS a automatoch na vybraných zastávkach. K tomu sa pridal i predaj u vodiča, a cca od roku 1992 sa štíkali už len pri predných dverách, cez ostatné bol nástup na preukážky.
Neskôr lístky vodič trhal z takého kotúča, boli z recyklovaného papiera, až kým neprišiel strojčekový systém. Neskôr sa zrušil aj nástup na preukážky všetkými dvermi, a chodilo sa jedine predom.
Od roku 1998 je tu EM-test a čipové karty, zrušené mesačníky a výlučný nástup prednými dvermi.
pripájam postreh cestujúcej, uverejnený na stránke mesta:
Dobrý deň. Dnes(15.2.2008) som cestoval linkou 23 z Autobusovej stanice (17:15), smer Východná otoč. Na zástavke na Soblahovskej ulici nastupovala mamička s dieťaťom. Očakával som, že vodič využije hydraulické naklápanie vozidla a tým umožní i keď do nízkopodlažného autobusu, ľahšie nastupovanie. Nestalo sa! Verte, že zástavky nie sú v takom stave, aby mamičky mohli nastupovať úplne bez problémov! Oboznámil majiteľ vodičov, aby využívali túto možnosť zníženia karosérie? Tá pani mala aj tak problém dostať kačárik do vozidla. Starí ľudia s tým tiež majú problém. V Linzi v Rakúsku to vodiči robia bežne, priam automaticky! Dohliadnite prosím Vás, nech SAD zaškolí vodičov jazdiacich v nízkopodlažných autobusov! Inak oceňujem vašu ochotu vychádzať aj takto ľudom v ústrety.Ďakujem! J.S
Tak asi problém bude u vodiča, pretože SAD autobusy nakúpila, pravdepodobne aj zaškolila šoférov, ale tí sú opäť pánmi sveta...
810zssk