Reply on: milan005 #13607:
Toto je kľúčom problému, ktorý podľa mňa Trenčín trápi, že niektorí ľudia nedokážu akceptovať to, že doba sa nejakým spôsobom mení a vyvíja. Stále sa tu hráme na to, že sú 80. roky a odvtedy sa absolútne nič nezmenilo ani z hľadiska jednotlivých odvetví ekonomiky, tak ani z hľadiska života ľudí. Skvelým príkladom je vnímanie neuveriteľne skorej rannej špičky. V súčasnosti napríklad premáva linka 1 v kombinácii s linkou 22 v počte ŠTYRI spoje za hodinu už prakticky od 4:40, s odchodmi o 4:40, 5:00, 5:20, 5:40, 5:50, 6:00, čo znamená, že už od 5:40 dokonca prechádza do chvíľkovej desaťminútovky. Realita z počítadiel cestujúcich je taká, že s výnimkou dvoch návozov na pracovné zmeny na šiestu hodinu je maximálna obsadenosť tých autobusov v skutočne hustom špičkovom intervale na maximálnej hodnote 18 cestujúcich v autobuse, bežne sa však skôr pohybuje na úrovni 10-13 cestujúcich, čo vo voľnom preklade znamená, že v autobuse sú dokonca voľné celé dvojsedačky.
Naopak vo večerných hodinách (beriem do úvahy víkend) smerom z Gymnázia na Juh je to presne naopak, s výnimkou spojov linky 24 do zatvárajúceho sa OC Laugaricio tie počty cestujúcich vo vozidle začínajú na úrovni 14-16 cestujúcich a strieľajú až k 31-34 cestujúcim V PRIEMERE na vybraných spojoch, a to sú spoje s odchodmi 20:31 a 21:31 z Gymnázia, teda v čase, kedy by už mala byť "v meste púšť". Preto sa pýtam, na základe čoho sa tvrdí, že sa jedná o "vec vysnenú ale číselne nepodporenú"? Realitou roku 2024 je to, že čo viem ušetriť na neprimerane skorom začiatku rannej špičky, kedy vozím skutočne vzduch, viem preniesť do večerných hodín. Ale chápem, že pri súčasnom režime práce je najjednoduchšie začať ráno z ostra a postupne až do večera spoje uberať.
Nižšie pár príkladov z veci vysnenej, ale číselne nepodporenej, komentáre sú pri jednotlivých prílohách.
) nie je až taká jednoznačná a keď by som sa na to snažil pozrieť napr. svojim pohľadom, mňa by nekonečná práca niekoľko dní po sebe aj napriek veľkému množstvu voľných dní neuveriteľne vyčerpávala a veľmi by som zvažoval, či do takého režimu práce vôbec vstúpiť. Preto by som možno len načrtol, že súčasnej časti starších harcovníkov to vyhovovať môže, ale nie je ten nekonečný pracovný režim práve ten dôvod, prečo sa do toho veľmi noví šoféri nehrnú...?
tomas153cv
Samozrejme je to dlhodoba zalezitost a vsetci vieme ze to tak je, vodicov(akychkolvek) je nedostatok a stavat reformnu zalezitost na slovach " myslim si ze ... " ako napisal TomoSK dufajuc ze dlhodoby problem vyriesim smahom ruky je nanajvys diletantske alebo skorej nevidiace do problematiky. Pada a stoji to na soferoch a ci sa to niekomu paci alebo nie je to tak(vid. PB a vypovede). Pokial samozrejme takouto zmenou dopravca najde chybajucich vodicov ja budem len a len rad. Akurat musi najst dostatocny pocet pretoze ako uz napisal Milanko, su urcite turnusy ktore su oblubene z viacerych dovodov(druhe zamestnanie, dlhe volno atd...) u stavajucich vodicov a to je aj odpoved na otazku ci by nemal mat Transdev pretlak vodicov vdaka specifickym sluzbam. Odpoved je, nie nemal, ale ma stabilne jadro este z cias SAD a to je momentalne to hlavne. Za poslednych x-rokov si nepamatam situaciu ze by boli odrieknute spoje z dovodu nizkeho poctu zamestnancov(vynimajuc chorobne obdobie kedy to nieje mozne). Zmeny su pozitivne aj negativne, treba brat v potaz ale nasledky akejkolvek zmeny. Aj ked tu panuje nazor ze mestu moze byt jedno kolko ma dopravca vodicov a ze ma na to paky v podobe zmluvnych pokut, skuste toto povedat ludom cakajucich na zastavkach na autobus ktory nepride, ze vlastne mozu byt v klude, ze ich to nemusi zaujimat, ze mesto da pokutu dopravcovi a vsetko bude fajn. Len ten autobus jakosi nepride. Urcite sa potesia.