Reply on: draxter #13453:
Čo prosím sa dopravca neunúval? Začať na rozkaz anonymných diskutérov na dennej báze zverejňovať počet nepojazdných vozov?Ja fakt tejto diskusii nerozumiem. Počet nepojazdných vozov je každý deň iný. Ak je počet nepojazdných klbákov 0, záložný sa nevypraví. Ak je počet nepojazdných klbákov 1, záložný sa vypraví. Ak je počet nepojazdných klbákov >1, vypraví sa záložný klbák a na nejakom turnuse sa musí klbák zameniť na štandardný voz.
Či sú poruchové? Sú poruchové asi tak ako akékoľvek iné vozy. Ale pracujeme s rezervou jedného voza. To značí, že stačí aby sa náhodou pokazil jeden a už rezerva nie je žiadna. A ak sa náhodou ten jeden pokazí práve v deň, kedy sa druhý s niekým "ťukol" v križovatke, tak holt nemáme ani to.
Počet odjazdených km jednotlivými typmi vozov dopravca na pravidelnej báze reportuje mestu. Ako tu už tiež bolo vysvetlené, za jazdu kĺbového vozidla dostáva dopravca od mesta vyššiu sadzbu na km ako za jazdu štandardným vozom. Nedáva mi preto žiadnu logiku, prečo by mal bezdôvodne vypravovať kratší bus a oberať sa tak o zisk.
Keď bola požiadavka vypraviť klbák na predvianočnú L24, dopravca na tri víkendy prekopal polovicu turnusov, aby tú požiadavku splnil. A unúval sa takto rád, ako sa podobne unúva vždy, keď to má zmysel a niečomu dobrému to poslúži.
Michal Mazánik
Neviem čo sa stalo, ale MHD cestujem denne a nevykonaný spoj je veľká výnimka. MHD Trenčín má stále dosť slabých stránok, ale nespoľahlivosť medzi ne, podľa môjho názoru, nepatrí.