Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jacob #12961:
Súčasne sa dožaduješ zachovania cien cien aj skvalitnenia obsluhy. Oboje mať nemôžeš, obzvlásť v dobe keď všetky vstupy idú raketovo hore.

"Lebo predsalen kto teraz ide bez prestupu aspoň ušetrí" - A prečo by mal? Ak dvaja ľudia idú ráno po meste do práce, ale jeden má priamy spoj a druhý nie, prečo by ten s horšou obsluhou mal platiť viac? Neprestupná tarifa je nespravodlivá a ak potrebujeme do systému vybrať väčšie tržby, odstraňovanie takýchto nespravodlivostí je imho dobrá cesta ako začať.
Reply on: Vladimír #12962:
Ahoj Vladimír, prepáč, ale vôbec nevidím logiku v tom / Tvoj názor/ prečo mám ísť do Košíc cez Aš. / poznámka, Aš je mesto v Česku/.
😃
Nuž, odoslal som práve moju otázku na mesto Trenčín. Pýtam sa tam, prečo toto zrušenie jednorázového lístka v MHD nie je konzultované s občanmi mesta a tými, ktorí túto službu využívajú. Nemôžem a ani nesúhlasím, aby mi niekto diktoval, čo si mám myslieť. Teda okrem bežných ,,ľudských prirodzených ,, vecí. Myslím tým to, že ak nechcem využiť viaceré linky MHD / prestupný a drahší lístok / prečo ma k tomuto kroku núti? Je tiež na pováženie , doterajšie investície v doprave , ďalej budovanie trás, grafikonu v MHD . A okrem ďalších mnohých argumentov prečo v žiadnom prípade n e r u š i ť jednorázový cestovný lístok v MHD Trenčín je to , že sa tu opäť objavuje povolebná aktivita nenápadných zdražovaní, v tomto prípade zvyšovanie cestovného pod hlavičkou hlúpych cestujúcich. Všetko hore nohami, pravda páni poslanci.
Reply on: Jacob #12961:
1. Plne podporujem zrušenie neprestupného jednorazového lístka. Je to nesystémový lístok, ktorý podporuje návyky dožadovať sa priameho spojenia odvšadiaľ všade. Nevidím žiadnu logiku v tom, aby ten, čo neprestupuje, mal platiť a menej, a naopak, ten, čo prestupuje, mal priplácať. Úplne stačí jeden lístok - prestupný, s ktorým docestujem kamkoľvek potrebujem.

2. Absolútne neriešim cenu u vodiča. Až 78% lístkov sa kupuje bezhotovostne, a pre týchto cestujúcich stojí celý lístok 0,40 - 0,50 €. Nehovoriac o 15-eurovom mesačníku (0,50 € na deň). Zdražovanie je politicky vždy ošemetné, ale každý príčetný vidí, že súčasné ceny už dávno nekopírujú ekonomiku. Verím, že ceny nebudú musieť ísť natoľko hore, aby odradili cestujúcich. A lístok u vodiča? Ten má byť pre občasných a náhodných cestujúcich. Pre mňa za mňa aj 1,50...

3. Mesto Trenčín nemá dopravcu vo svojom vlastníctve. Dopravcu teda obstaráva v zmysle príslušného Európskeho nariadenia na dohodnuté zmluvné obdobie. Vstup do zmluvných podmienok je za istých okolností možný, ale v zásade obe strany veria, že to nebude nevyhnutné. Vozidlový park na toto obdobie (2022 - 2031) bol objednaný a dodaný. Ak nedôjde k nepredvídaným okolnostiam, nové autobusy do Trenčína prídu najbližšie v roku 2031.
Reply on: theo #12959:
Čiže "nenápadne" naznačili, že idú zdražieť. Toto je čo za argument? "Musím si pred vstupom do autobusu rozmyslieť kam idem..." - to fakt? Keby som bol v ZA dajme tomu kde premýšľam či mi stačí lístok do pár zastávok, alebo nie tak nepoviem, ale v TN? Pochybujem.

Ako fakt ak toto prejde a bude len ten drahší tak to je pekné znevýhodňovanie. Lebo predsalen kto teraz ide bez prestupu aspoň ušetrí. Plus pri tom prestupnom dajme tomu 60 min. tak ten ja tam ani moc nevidím osobne význam okrem prestupu.

Úprimne fakt by sa človek hneval keby povedali rovno, že dražujú a nie takto špekulovať, že zrušiť jednorázový lístok a ponechať len drahšie a tým znevýhodniť niekoho kto ten lístok nepotrebuje a pritom vie, že nebude prestupovať a ten lístok mu bude nanič.
A ešte aj 0,10€ viac pri cez kartu a AŽ 0,20€ u vodiča je po pár jazdách je sila...

Ale keď inak sa nedá tak snáď sa tá MHD zlepší, lebo ak zoberiem z tarifného hľadiska MHD tak kedysi 0,60€ celý lístok, potom 0,80€ a teraz chcú pýtať 1,00€, čo je už pomaly o 100% viacej a pritom MHD je za mňa stále pre mňa nezaujímavá na využívanie a dosť slabá. Fajn, tento rok nový dopravca, nové autobusy, ALE treba už pomaličky prejsť na to hlavné... zlepšiť oblužnosť atď, zároveň nebolo by zlé do budúcna nakupovať aj nové autobusy, všade to tak robia, len v TN akosi pri starej SAD-ke sa tak nedialo, slabé alebo žiadne rozširovanie vozového parku čím sa tým pádom nedali posilniť linky/vytvoriť nové spoje nič proste. Fajn, je pravda, že problém bol hlavne mesto Trenčín, no som teraz zvedavý či v budúcnosti sa toto zmení príchodom nového dopravcu.
Reply on: theo #12959:
Chráň nás panbu ak to bude zase nejaká dičovina....pôjdeme do Hviezdy ich znovu rozniest v zuboch
Zápisnica komisie životného prostredia, dopravy... z 13. septembra:

Hartmann hovoril o možnosti zrušenia jednorazového lístka a ponechanie len prestupného - v terajšej tarife 60 minútový za 0,50€ bezhotovostne alebo za 1,00€ v hotovosti u vodiča.
Mesto má dve ponuky na vypracovanie nového grafikonu (zrejme externými firmami) a je záujem preorganizovať grafikon. V decembri má dôjsť k zmenám v súvislosti s koncoročnými úpravami grafikonov v rámci celej SR.

Podrobnejšie v zápisnici:
https://trencin.sk/samosprava/detail-zasadnutia/?id=1058-komisia-zivotneho-prostredia-dopravy-investicii-a-uzemneho-planovania-datum-2022-09-13
Reply on: ajjo #12955:
Ako už bolo odpovedané, platbu bankovou kartou len pri predných dverách si vybralo Mesto. Dôvodom bola finančná úspora (terminály pre bankové platby niečo stoja). Podstatné je, že v prípade záujmu sa dá platba bankovými kartami rozšíriť aj na ostatné čítačky - sú na to predpripravené. Nie je tak zahataná cesta pre prípadnú zmenu rozhodnutia v budúcnosti.

Pokiaľ ide o zobrazovanie odchodov na vnútorných displejoch, táto funkcia sa pripravuje. V Nitre to funguje len od 14.10. a ešte stále je to vo vývoji. Keď sa vyladia niektoré veci, zapne sa rovnaká funkcia aj v Trenčíne.
Dajú sa niekde nájsť autobusy z ktorých si mesto vyberalo? Myslím že tam boli 3 ponuky a vyhral tento SOR.
Reply on: ajjo #12955:
https://trencin.transdev.sk/transdev-prichadza-do-trencinanajcastejsie-otazky-a-odpovede/ - "Nákup cestovného lístka prostredníctvom bankovej karty výhradne pri predných dverách bolo v zadávacích podmienkach objednávateľa – Mesta Trenčín. Ako dopravca sme do budúcnosti samozrejme pripravení aj na alternatívu nákupu pri každých dverách vo vozidlách MHD."

Len mi nedáva zmysel, že prečo mesto akurát dalo podmienku výhradne pri predných dverách. A keď už tak ak by išlo o to aby vodič prípadne pomohol cestujúcim, ale ani to sa nedeje. Známa chcela zaplatiť bankomatovou kartou, ale nevedela ako na to, tak sa pýtala vodiča a ten, že na to nemá čas.
Snáď teda "tí lepší" vodiči si všimnú, že to pri predných dverách zdržuje odchod autobusu a navrhnú vedeniu Transdevu, ktorý následne o to požiada mesto aby to mohli aplikovať do všetkých čítačiek 🙂
Reply on: theo #12954:
Prečo sa dá platiť bankovou kartou iba pri vodičovi? Nechápem, prečo s tým v Nitre nie je problém ale tu áno. Takisto aj so zobrazovaním odchodov na vnútorných displejoch.

Mimochodom, musím pochváliť nové označníky. Stále mi tam však chýba cieľová zastávka pri čísle linke (ako v NR a BA), či označenie nástupišťa.
Reply on: pešiak #12953:
Keďže grafikon sa nejako zásadne nemenil, časť ide určite na vrub tragickému riešeniu pre držiteľov pôvodných a "cudzích" dopravných kariet.

Aspoň taký dojem som nadobudol dnes v nedeľu L1 s plánovaným príchodom na Mateja Bela 16:42, v skutočnosti 16:46. Hustota premávky zodpovedala víkendu, problémom boli zdĺhavé nákupy bankovou kartou len pri jednom terminály a pomerne veľa nákupov v hotovosti.
Ahojte,
s príchodom nového dopravcu MHD sa stal zázrak. Vodiči sa prestali s autobusmi vliecť a blokovať dopravu ostatným. V minulosti som odporúčal, aby išli na exkurziu napríklad do takej Bratislavy, či inde. Veľmi pekne im ďakujem a dúfam, že to tak aj zostane naďalej. Stále však premýšľam . čím to je. Ozaj , čím to je? 😴
Reply on: milan005 #12951:
Tak tak....akurát si chcel "viac muziky" za málo peňazí. 🙂
Reply on: henko151 #12950:
Tieto spoje boli pridané v decembri 2016 na základe hlavne požiadavky spojenia MČ Západ s cintorínom na Juhu.
A jednotlivo 9:18 z Juhu slúžila v nedeľu pre ľudí z omše z kostola "U sestričiek" (neviem či ešte tak býva omša, ľudia sa sťažovali že sa musia voziť L13 okolo celej štvrte), 13:20 z Juhu a 13:35 od SAD len nahradili prejazdy, 17:20 bola presmerovaná z L6, 17:35 poslúžila zamestancom NsP na 18tu hodinu. Bolo to vtedy riešenie prakticky bez nárastu km a vozidla. Málo muziky za málo peňazí.
Reply on: Michal Mazánik #12948:
Aký zmysel majú vlastne tie náhodné spoje na linke 5 cez víkend? Ten 17:20 ešte chápem, že smeruje do Priemysleného parku, že asi účelový spoj pre robotníkov.
Reply on: Michal Mazánik #12948:
ale nejde na stanicu, pre cezpolných bude 32 najviac z stanice a Hasičskej využívaná. A preklad 11+32 na trase stanica - Juh I je skoro fajn, rovnako naopak (áno, h:00 a h:20 nie je presne polovica, ale predsa...). Preto aj čas od deviatej do osemnástej je vhodne zvolený.
Reply on: kvorka #12947:
Akurát, že tá "debilná obedná pauza" nikomu nemala prečo vadiť. Dnes naopak ide linka 32 o 13. a 17. hodine v zbytočnom súbehu s linkou 5.
Vidím že linka 32 je prvým ťahom nového dopravcu: cp dokázal postaviť bez debilnej obednej pauzy !!!
Neviem či som prvý ale na Gen.Svobodu už je nový označnik

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.