Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Fínska produkcia modelu Artic Tram (pod taktovkou Škody Transportation) končí po 73 ks.
https://www.railwaypro.com/wp/additional-forcity-smart-artic-tram-for-schoneiche/
To bude čo za výluku (na Slovensku?), že linka 910 dočasne urobí zo Sudoměříc zachádzku iba do Skalice k železničnej stanici? ❓ Takže vôbec nepôjde cez Holíč. http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L000138_190722_233836.pdf

Nepodarilo sa mi na internete zistiť či sa to nejako dotkne aj linky dopravcu Arriva Trnava medzi Holíčom a Hodonínom.
Ak takéto úspechy dosahujú elektrické osobné autá, tak v oblasti autobusov sa máme na čo tešiť, ak sa z elektropohonu stane ekoteroristická povinnosť.

Do Brna na dvě nabití
https://prima.iprima.cz/komentare/komentar-mariana-kechlibara-do-brna-na-dve-nabiti

😁
Reply on: S499.1023 #5039:
Z toho v súčasnosti schválených a financovaných 14,9 km. Proti plánu protestovalo 61 miestnych Usignolov, ktorých námietky súd 27. marca 2019 ako celok zamietol a výstavbu definitívne schválil.
Stadtverkehr 5/2019, voľne citované pre Bratislavu relevantné pasáže z článku o novovybudovanej električkovej prevádzke v Palerme: Palermo, dnes 673 tisíc obyvateľov, malo električkovú sieť prvej generácie v rokoch 1887 - 1947 (rozsah 38 km, 19 liniek vrátane jednej so stúpaním 120 promile a postrkom pomocou pozemnolanovkových lokomotív). Od roku 1939 trolejbusová sieť, najprv kopírujúca, potom nahradzujúca električky, maximálny rozsah 147,5 km, 93 vozidiel. Od roku 1964 do roku 1966 prechod na čiste autobusovú prevádzku.
V roku 2001 odbornou štúdiou (pozdravujem Akelu) preukázané, že dopravné potreby mesta tejto veľkosti lepšie naplní električka, než taktiež uvažované metro. Výstavba začatá 2007 s plánovaným dokončením prvej etapy 2012, do prevádzky uvedené s meškaním v roku 2015 v rozsahu 4 liniek na dvoch zatiaľ neprepojených čiastkových sieťach v celkovej dĺžke zatiaľ 20 km. V prevádzke 4 linky, 17 päťdielnych vozidiel Flexity Outlook dĺžky 32,4 m. Prebiehajúce a plánované rozšírenie o ďalších 34,7 km.
Niečo z nákladnej dopravy.

"In 1956, hand-loading cargo onto a ship in a U.S. port cost $5.86 per ton ($55.58 in today’s money). By 2006, shipping containers reduced that price to just 16 cents per ton ($0.21 in today’s money)."

Malcom McLean: Truck Driver, Entrepreneur, Billionaire
https://fee.org/articles/malcom-mclean-truck-driver-entrepreneur-billionaire/
Pozrite si nových koordinátorov pri Európskej komisii pre koridor TEN-T.
https://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure_en

Podľa ich životopisov, mnohí z nich sú z ministerstiev dopravy jednotlivých krajín alebo v tomto odvetví dlhodobo pracovali, iní aspoň z prostredia riadenia veľkých investičných projektov. Ale sú tam aj ľudia, ktorí doteraz v doprave nepracovali nikdy, viď životopisy. (Napríklad sociologička.) Možno niekto namietne, že koordinátor nemusí vedieť nič o doprave a môže to byť pokojne hoci aj historik umenia. Prečo potom ostatné krajiny tam dali ľudí, ktorí sa dlhodobo venovali doprave a nie napríklad nejakých šikovných právnikov?
Dnešný ďen v Ostrave bol zaujmavý. Prevádzka historickými vozňami k Dolu Michal, k tomu ešte fotojazda s vozňom T3 SUCS. Aneb pripravený program na víkend.
Reply on: zakaznik #5030:
MTA & odbory. Wow, v 55 rokoch do dôchodku. 😲
https://youtu.be/IDA8AyrtTN8
Reply on: Vladimír #5031:
Je úplne jedno, čomu podľahla verejnosť, tá podlieha aj horším veciam, viď súčasnosť. Ja som toho názoru, že každému triezvo uvažujúcemu musí byť jasné, že tie ceny boli zavádzacie a vďaka RJ si cestujúci užili päťrokov nižších cien a kvalitných služieb.
Reply on: Vladimír #5031:
Čiže cestujúci platil nízku cenu, keď prišiel RJ a teraz sa niektorí rozhodli namiesto RJ uprednostniť iné výhodné spoje. Takže je všetko v poriadku, či?
Reply on: S499.1023 #5023:
Myslím, že dobre vieš, že predmetom môjho hejtu nie je fakt, že jeho ceny dosahujú 87% pôvodných cien jeho konkurentov, ale že už dosiahli 200% jeho vlastných pôvodných cien. Podľa mňa taký nárast za päť rokov normálny nie je a ak tento názor nezdieľaš, neostáva mi iné, než konštatovať, že sa nezhodneme.

Podotýkam, že si nespomínam, že by RJ kedykoľvek prezentoval svoje pôvodné ceny ako uvádzacie či dočasné. Naopak, Nitra bola svedkom neuveriteľnej hystérie, kedy naivní cestujúci nachvíľu uverili, že RJ naozaj dokáže zarobiť z menej ako polovičných cien pri lepších službách a že všetci ostatní dopravcovia sú zlodeji. Dnes je už vidieť aj posun v myslení radových cestujúcich. Kým RJ zdražuje a škrtá, na scénu sa ako víťaz vracia Turan.
Reply on: zakaznik #5026:
Alebo si si TY neprečítal správu ku akcii alebo si TY niečo nepochopil.
Reply on: zakaznik #5026:
V SJWčkarskom raji - vo Švédsku je tzv. "gender pay gap" 12,6%.
Vyššia než napríklad v Grécku, Slovinsku, na Malte a v Chorvátsku. Čo dokumentuje nezmyselnosť tejto bullshit kampane.
Reply on: Vladimír #5022:
Možno, že nasadením kaacitnejších vozidiel a zlepšením obsadenosti je to aj pochopiteľné.
Aby dorovnal ten chýbajúci počet spojov vozením prázdnych sedadiel. 🙂
Reply on: dingo #5025:
Pretože sú buď idioti - nevšimli si, že rôzni ľudia vykonávajú rôzny typ práce, a aj zloženie zamestnaní je u mužov a ženy rozdielne.
Alebo sú marxisti a podľa nich by mala byť hodinová mzda rovnaká pre všetky zamestnania. Iba tak by boli priemerné mzdy rovnaké pre obe pohlavia.

Mali by zrušiť rozdiel v tarifnej mzde pre vodičov a vodičky v podniku a prestať šíriť hoaxy.
Reply on: zakaznik #5020:
Podľa mňa pekné gesto, prečo by im preplo?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.