Reply on: N/A #5393:
Na pešej zóne je možné získať povolenie k voľnému vjazdu pre vlastníkov, vykonávajúcich tam podnikateľskú činnosť alebo obyvateľov. Keďže tam nie je ani nemocnica a je to oblasť pomerne malá, tak ostatným nemusí vadiť, že tam nemajú možnosť vjazdu.A nemôžu tam parkovať na ulici, ale môžu si tam zaparkovať kedykoľvek, ak tam majú miesto v garáži.
Keď by podobný systém spravili v Berlíne, tak čo dosiahnu?



Taká agentúra, čo bude vybavovať povolenia na podnikanie a podobné "schémy" umožňujúce vjazd, to by bola zlatá baňa. Ja by som do toho išiel - na prvých 100 zmlúv na celoročné upratovanie a inštalatérske práce v mojom byte dám zľavu.

N/A
Keď sa dostaneme k jednorázovému/dennému spoplatneniu vjazdu do (širších) centier, vytlačíme z neho síce jednotlivcov, čo si to nechcú alebo nevedia dovoliť, ale stále a o to viac sú centrá plné taxíkov/prepravcov na zavolanie, respektíve tých, čo si to dovoliť môžu. Pokiaľ viem tak všetky mne známe (a ťažko zavádzané) spoplatňovacie schémy vedú len k malému zníženiu objemu dopravy, zväčša okolo 10%. Dá sa uvažovať o technologicky ešte náročnejších systémoch, kedy by boli spoplatnené nielen vjazd a parkovanie, ale aj čas v centre strávený či prejdená vzdialenosť tak, aby niečo stáli každá minúta a meter zaberania vzácnych statkov, ale to je stále veľmi vzdialená (a náročne priechodzia) budúcnosť. Takže jediné, čo dnes vie autá z centier účinne dostať je zatiaľ len a len obmedzenie ich vjazdu.