Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #4886:
Lebo to by nezdraželo cestovné až o 33%. ?
Reply on: Peon #4885:
Preco by od 10.12. "urcite neplatil"? Ak nie je vyhlaseny novy, plati povodny.
Reply on: 810zssk #4883:
Neviem to porovnať. V každom prípadne v MPS sa aj naďalej oplatí kupovať lístok v ZSSK, lebo ČD majú v eshope iba medzinárodný lístok (bez možnosti MPS).

Takže "Kúty - Břeclav" jednosmerný má ZSSK teraz podľa eshopu za 1,80 €. ČD to ponúkajú za 83 Kč čo je podľa zajtrajšieho valutového kurzového lístka Tatrabanky až 3,34 €.

Našiel som iba jednotný železničný kurz platný od 1. 12. 2017 vraj 26 Kč, ale ten od 10. 12. 2017 určite neplatí... Aktuálny som nenašiel.
Ešte jednému nerozumiem: To prečo v tých plnených croassantoch (šunka, syr) v diaľkových vlakoch Regiojet je vo vnútri drevené špáradlo? ? Aby to vnútri croassantu držalo spolu? Keby aspoň to špáradlo vyčnievalo von z toho, aby si ho zákazník mohol skôr všimnúť! ? Takto do toho človek ľahko môže zahryznúť! A na okraji je to špáradlo dosť ostré takže aj pichnúť sa môže! Vyrába to nejaká firma v Košiciach. Ja by som to zakázal! Je to legálne? Nevidel som na obale upozornenie na to. Keby aspoň stevardky na to upozorňovali. Dieťa si to pravdepodobnejšie nemusí všimnúť pre konzumácii...

Neviem odkedy je jedna stewardka až na dva vozne (a prednosť pri obsluhe má trieda Business). Predpokladám, že dvojnásobnú mzdu za to nedostávajú..
Reply on: Peon #4881:
Cestovne potom predpokladam zdrazelo aj pri vydaji na CD, kedze medzinarodne cestovne sa urcuje v eurach a na lokalnu menu prepocitava podla aktualneho kurzu. Cize ak CD zvysili sumy v eurovom cenniku (aby pokryli vykyv zo zmeny kurzu), prejavit by sa to malo aj v ich pokladniciach.
Reply on: Peon #4881:
Zaujímavé, že JLV nezdraželo. Regiojet cestovné neviem. Croissant plnený šunkou a syrom neviem kedy zdražel z 0,80 € na 1 €, ale napr. tvarohový koláč s kakaovou posýpkou zostáva za 0,40 €.
Od 10. 12. 2017 v tichosti zdraželi cestovné lístky do / z Česka (v pokladniciach ZSSK aj na ich webe). ? Dôvodom je pre nás nevýhodný kurz českej koruny. Napr. jednosmerný lístok z Brodského do Břeclavi zdražel až o 33 % (z 1,20 € na 1,60 €)! Pre porovnanie: Do Maďarska ani do Rakúska cestovné lístky nezdraželi. Výnimkou bude cestovný lístok do + z Viedne s príplatkom na viedenskú MHD, lebo tá bude drahšia od 1. 1. 2018.
Tak, bazilejské električky už jazda aj do St. Louis:
https://twitter.com/BombardierRail/status/940936876172742656
Reply on: Dispecer #4878:
Áno, je menej posilákov.

+ R613 má v úseku Poprad-KE posiláky bez frekvencie cestujúcich, detto ranný obrat R600 (ale až po Žilinu) - predpokladám, že kvôli personálu
Ináč, sa redukoval počet vozňov 2. triedy na R6xx?
Reply on: 810zssk #4876:
A pre istotu im ešte zvýšime obehovosť zavedením "priamych" vozňov do/z Humenného. Netuším, kto robil tohtoročné obehy, ale buď to robil prvýkrát v živote alebo ide o šotouša, čo si potrebuje niektoré vozne odfotiť na miestach, kde ešte nikdy neboli (maďarské zhumpľované Avmz/Bvmz vo Svite).
Reply on: veteran #4875:
Neradenie vozna 1. triedy na juzne rychliky je tiez uz klasika.
Reply on: Dispecer #4873:
Ten "posledný čas" trvá už dlhšie a čo je horšie, prejavuje sa to už aj na IC - vozia tam bezstolíkové Bmpeer, Bdghmeer bez wifi, ale už sa pritrafil aj Bpeer 29-70. Nevadí, hlavne, že štedro sponzorujeme EC Hortobágy ?
Reply on: Dispecer #4873:
Tak nie, až cca o 10:00 začal personál ZSSK meniť čísla vozňov z predchádzajúceho vlaku na čísla vozňov pre R606.
Hm, ZSSK sa v poslednom čase akosi darí nevypravovať vozne do vlakov... Napríklad aktuálne R606 je bez vozňa č. 8 (podľa vagonweb.cz Bmeer)... ?
Reply on: ufo #4871:
Ano, trasa cez Mitte by bola uplne idealna, ak by to pre tie supravy bolo mozne.
Reply on: 810zssk #4870:
Dalo by sa aj z HBf bez úvrate cez Meidling a potom po spojke, kadiaľ jazdili na Kledering kedysi EC z Westbf na Ostbahn. Len časovo ke to blbosť.
Najlepšiepre pre ľudí by bolo ale íst po S-bahn Stammstrecke, obslužiť Praterstern, Mitte a VIE.
Keď sa tam aj Westbahn dostal, možno by to bolo reálne.
Reply on: Peon #4867:
Osobne by som tiez mal na mieste RJ tendenciu tie vlaky potiahnut priamo na viedenske letisko, ale znamenalo by to vynechanie Hautpbahnhof (uvrat je tam zrejme nerealna). Otazka teda je, ktora stanica je dolezitejsia: Hautpbahnhof, alebo Flughafen Wien? Povedal by som ze samotny Simmering ma dost dobre spojenie do mesta na to aby absencia Hbf az tak nezavazila. Na druhej strane to, ze odvoz od vlakov bude robit minibus naznacuje kolko cestujucich na letisko Vieden ocakavaju.

Moj predpoklad je, ze sucasny model bude pre cestujucich na letisko neatraktivny a budu nadalej uprednostnovat autobusy. Cize ocakavam ze tie minibusy skoncia pomerne rychlo.
Reply on: S499.1023 #4868:
Aha, ok. ?
Reply on: Peon #4867:
Ty máš fakt zaujímavé problémy. Stewardka v minibuse? A očakával by si od nej medzi Simmeringom a Schwechatom čo? Komplet menu?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.