Railjet rozhodne nebude mať problém z pohľadu nákladov. ZSSK má nie malé odpisy z vozidiel, ktoré tam jazdia, ďalej pri gvd, aký tam doteraz bol, bola potreba 8 vozidiel (súprav) - to isté množstvo bude potrebovať Regiojet (vďaka celodennému taktu - žiadne obedné pauzy, ktoré ide MD naordinovať na iných tratiach do Bratislavy kvôli úspore vlkm, ktoré sa presunú na trať KN-BA).
Dotáciu na vlkm bude mať Regiojet o 10% nižšiu ako ZSSK, výkony dvojnásobné, takže so ziskom to pôjde aj s minimálnymi tržbami. (RJ bude mať úspory z rozsahu.)
po starom boli trate v okoli BB trate 2. kategorie, BA - DS - KN trat 3. kategorie. Takze rozdiel v cene tu je.
RJ predpoklada, ze sa mu podari pritiahnut viac cestujucich. Inak bude mat problem, lebo ZSSK na tej trati nema prakticky ziadne odpisy (ak by sa teda ratali naklady specialne na tutu trat). Hlavne ked vyrazne navysi vykony oproti sucasnemu stavu.
Nie, tak som to nemyslel. Ide mi skôr o výpočet toho, koľko sa bude platiť. Snáď nebude spoplatnená trať medzi Bratislavou a Komárnom rovnako, ako v okolí Banskej Bystrice, kde je neporovnateľne viac tunelov a mostov (ktoré raz budú potrebovať väčší zásah).
Mimochodom, RJ bude musieť mať nižšie náklady, resp. prilákať nových cestujúcich, ak chce zarábať.
Dopravca bude za pouzitie trate platit, rovnako ako to robi ZSSK. Snad nechces aby si kazdy dopravca staval trat.
BA-DS je tiez stratova trat a hla, jazdia ju. Statu bude vykryvat stat tak ako doteraz, akurat peniaze nepojdu do ZSSK, ale RJ. Pre stat v podstate jedno, akurat RJ to spravi lacnejsie (snad).
Myslím si len ja, že opäť sa zabudne na tie dôležité časti takzvanej liberalizácie trhu? Je pekné, že sa zvýši konkurencia, no súkromný dopravca nijak neinvestoval do výstavby tratí a taktiež je tu potreba obsluhovať aj výrazne stratové trate. To ostane na štát?
Nehovoriac o rozdieloch a spôsobe využívania platby za využívanie dopravnej cesty v automobilovej a železničnej doprave... Ani nová vláda to nedá do poriadku.
Aj tak nic neprekona ultra-spravodlivu/ultra-uchylnu tarifu co vymysleli v Dansku, kde sa ma (ak to nezmenili) platit podla vzdialenosti nastupnej a vystupnej zastavky vzdusnou ciarou ? Cert nam bol dlzen tie cipove karty a s nimi spojene debilne tarify..
Nevravim, ze je to divne, alebo nieco strasne z coho sa zruti vesmir, len ja osobne by som to znacil v takom poradi v akom sa to chystam otvarat... nic viac.
jt
Myslím si len ja, že opäť sa zabudne na tie dôležité časti takzvanej liberalizácie trhu? Je pekné, že sa zvýši konkurencia, no súkromný dopravca nijak neinvestoval do výstavby tratí a taktiež je tu potreba obsluhovať aj výrazne stratové trate. To ostane na štát?
Nehovoriac o rozdieloch a spôsobe využívania platby za využívanie dopravnej cesty v automobilovej a železničnej doprave... Ani nová vláda to nedá do poriadku.