V mladosti, počas štúdia na odbornej škole, sa Jong Hi zamilovala do Tong Hjoka, keď ju očaril jeho sen stať sa vodičom električky, dopravného prostriedku občanov Pchjongjangu. A tak sa stala jeho ženou.
Dnes pracujú ako vodiči v súlade s heslom „Slúžime ľudu!,“ napísanom na bočných stranách ich električiek. Toto heslo sa zároveň stalo mottom ich života.
Škoda, že to nebude natrvalo. Aj tu budú naši bratia Česi povinní prijímať EUR vrátane mincí. Tradične za prijateľný kurz 1 € = 25 Kč. Obávam sa, že neznalým Slovákom budú automaticky predávať MPS za 1,20 € aj keď tam to bude možné aj za 0,80 € (IDS JMK). Dúfam, že sa mýlim.
Vyzerá to tak, že vlaky ČD jazdiace na tejto trase budú prvé a jediné v ktorých bude možné kúpiť jízdenku aj za tarifu IDS JMK. Tu je možné kúpiť vo vlaku lístok aj za tarifu IDS (IDS BK) už od 1. 11. 2015.
Z toho v súčasnosti schválených a financovaných 14,9 km. Proti plánu protestovalo 61 miestnych Usignolov, ktorých námietky súd 27. marca 2019 ako celok zamietol a výstavbu definitívne schválil.
Stadtverkehr 5/2019, voľne citované pre Bratislavu relevantné pasáže z článku o novovybudovanej električkovej prevádzke v Palerme: Palermo, dnes 673 tisíc obyvateľov, malo električkovú sieť prvej generácie v rokoch 1887 - 1947 (rozsah 38 km, 19 liniek vrátane jednej so stúpaním 120 promile a postrkom pomocou pozemnolanovkových lokomotív). Od roku 1939 trolejbusová sieť, najprv kopírujúca, potom nahradzujúca električky, maximálny rozsah 147,5 km, 93 vozidiel. Od roku 1964 do roku 1966 prechod na čiste autobusovú prevádzku.
V roku 2001 odbornou štúdiou (pozdravujem Akelu) preukázané, že dopravné potreby mesta tejto veľkosti lepšie naplní električka, než taktiež uvažované metro. Výstavba začatá 2007 s plánovaným dokončením prvej etapy 2012, do prevádzky uvedené s meškaním v roku 2015 v rozsahu 4 liniek na dvoch zatiaľ neprepojených čiastkových sieťach v celkovej dĺžke zatiaľ 20 km. V prevádzke 4 linky, 17 päťdielnych vozidiel Flexity Outlook dĺžky 32,4 m. Prebiehajúce a plánované rozšírenie o ďalších 34,7 km.
"In 1956, hand-loading cargo onto a ship in a U.S. port cost $5.86 per ton ($55.58 in today’s money). By 2006, shipping containers reduced that price to just 16 cents per ton ($0.21 in today’s money)."
Podľa ich životopisov, mnohí z nich sú z ministerstiev dopravy jednotlivých krajín alebo v tomto odvetví dlhodobo pracovali, iní aspoň z prostredia riadenia veľkých investičných projektov. Ale sú tam aj ľudia, ktorí doteraz v doprave nepracovali nikdy, viď životopisy. (Napríklad sociologička.) Možno niekto namietne, že koordinátor nemusí vedieť nič o doprave a môže to byť pokojne hoci aj historik umenia. Prečo potom ostatné krajiny tam dali ľudí, ktorí sa dlhodobo venovali doprave a nie napríklad nejakých šikovných právnikov?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Peon
https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Ministerstvo/Prepravni-a-tarifni-vestnik/Prepravni-a-tarifni-vestniky-2019/Prepravni-a-tarifni-vestnik-13-2019/PTV13-8-7-2019.pdf.aspx?fbclid=IwAR0qEls00uMYLjLT9JHSq0iIOhD0XezbB-pTvoAMyZfTRHXL55G0glwmGPM
Vyzerá to tak, že vlaky ČD jazdiace na tejto trase budú prvé a jediné v ktorých bude možné kúpiť jízdenku aj za tarifu IDS JMK. Tu je možné kúpiť vo vlaku lístok aj za tarifu IDS (IDS BK) už od 1. 11. 2015.