Hm, zaujala má dnešná fotogaléria ohľadom tej cezhraničnej trate.
Zaujala by ma však jedna vec: Pokiaľ viem, tak prechod do Švajčiarska podlieha kontrole, /čiže nieje v bezhraničom priestore/ a práve preto by ma zaujímalo ako je to vyriešené práve na takom priamom cezhraničnom mestskom dopravnom systéme /či sa kontroluje vo vozidle a pod./.
Inak veľmi pekná a účinná stavba, aj keď zaslúžilo by si to predsa interval menší ako 15´. ?
Čo poviete niekedy cez leto na výlet do centrály Solaris-u? Z BA je to cca 600 km - t.j. 8 hodín cesty. Viem kapánek je to veľmi dopredu ale pýtam sa len tak a zisťujem priebežný záujem. Melicharovi som už o tom písal, čakám teda na odpoveď.
Ja som na googly objavil taku inu sutam aj Abusy a su tam zaznacene aj parky liliputbahn,Donauparkbahn ale zase som ju nasiel na 5strane googla v sekcii obrazky,ale vo velkosti A3 je to velmi dobra mapa?
Dnes som čítal...
"„Nikto doteraz taký argument nepredložil. Nech si poslanci nájdu spôsob, ako urobiť prieskum o tom, ku ktorým vlakom na Bratislavu chýbajú spoje, a nie je problém predĺžiť priamu linku zo Svidníka až do Kysaku. Sme ochotní do toho ísť, vyskúšať to. Toto nevidím ako problém, len treba podať návrh,“ dodal prešovský župan."
...čo by sa dalo pochopiť aj takto (ale niekde v kútiku duše dúfam, že to tak nemyslel):
To ako vážne majú kvalitný dopravný prieskum dopravnej obslužnosti kraja robiť POSLANCI?
"Tretiu priečku v rebríčku obsadilo vydávanie povolení pri prevádzkovaní prepravy osôb. Získalo osemnásť percent hlasov. Podľa zákona vydáva okresný úrad v sídle kraja koncesiu na prevádzkovanie taxislužby s platnosťou pre daný kraj. Napríklad taxík s koncesiou pre Bratislavský kraj môže zaviezť zákazníka z Bratislavy do Nitry. Späť do Bratislavy už nemôže zobrať iného zákazníka, ak nemá koncesiu aj z Nitrianskeho kraja.
Rovnako sú na tom aj pravidelné autobusové linky. Tie tiež potrebujú k povoleniu na prevádzkovanie súhlasné stanovisko každého vyššieho územného celku, cez ktorý linka prechádza, aj keď tam spoj nemá zastávku."
Dispecer
http://www.etrend.sk/podnikanie/pozname-byrokraticky-nezmysel-roka-2014.html
"Tretiu priečku v rebríčku obsadilo vydávanie povolení pri prevádzkovaní prepravy osôb. Získalo osemnásť percent hlasov. Podľa zákona vydáva okresný úrad v sídle kraja koncesiu na prevádzkovanie taxislužby s platnosťou pre daný kraj. Napríklad taxík s koncesiou pre Bratislavský kraj môže zaviezť zákazníka z Bratislavy do Nitry. Späť do Bratislavy už nemôže zobrať iného zákazníka, ak nemá koncesiu aj z Nitrianskeho kraja.
Rovnako sú na tom aj pravidelné autobusové linky. Tie tiež potrebujú k povoleniu na prevádzkovanie súhlasné stanovisko každého vyššieho územného celku, cez ktorý linka prechádza, aj keď tam spoj nemá zastávku."