Reply on: Ike #254715:
Sú ľudia, čo "hluk vzlietajúceho Boeingu 737" nepočuli. Navyše, rýchlosť chôdze na Slovensku je definovaná len pre potreby vodičov motorových a nemotorových vozidiel, chodcov sa to netýka. Takže ak zvládaš behať 40km/h, tak môžeš.
Ďalšia vec, žijeme v modernej dobe, kde nie je problem si na bicykel, kolobežku obstarať zariadenie, ktoré mi bude ukazovať rýchlosť. Ak už sa oháňame tým, že ako mám vedieť, ako rýchlo idem.
Cyklokoalícia síce pení, že to postihne malé deti na bicykloch do 10 rokov a ich sprievod, na druhú stranu tá ístá Cyklokoalícia tvrdí, že zákon dole
8/2009 Z.z.
§ 2 Vymedzenie základných pojmov
m) nemotorovým vozidlom prípojné vozidlo, vozidlo pohybujúce sa pomocou ľudskej sily alebo zvieracej sily s výnimkou prípadov podľa písmena f), samovyvažovacie vozidlo, automatizované doručovacie vozidlo,3a) kolobežka s pomocným motorčekom a bicykel vybavený pomocným motorčekom so zdvihovým objemom valcov nepresahujúcim 50 cm3 s konštrukčnou rýchlosťou neprevyšujúcou 25 km h-1 alebo bicykel vybavený pomocným elektrickým motorčekom s trvalým menovitým výkonom do 0,25 kW, ktorého výkon sa progresívne znižuje a nakoniec sa preruší, keď vozidlo dosiahne rýchlosť 25 km h-1 alebo keď vodič prestane šliapať do pedálov,
v) vodičom osoba, ktorá vedie vozidlo, alebo osoba, ktorá vykonáva dohľad nad vozidlom, ktoré na jazdu využíva automatizovaný systém riadenia,4a)
w) vozidlom motorové vozidlo, nemotorové vozidlo a električka,
§ 15 Predchádzanie
(3) Vodič nesmie pri predchádzaní ohroziť ani obmedziť vodiča vozidla, pred ktoré sa po predídení zaraďuje; pritom je povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy. Pri predchádzaní musí vodič zachovávať dostatočný bočný odstup od predchádzaného vozidla; pritom je povinný prihliadať najmä na rýchlosť, druh svojho i predchádzaného vozidla, poveternostné podmienky a stav a povahu vozovky. Dostatočný bočný odstup pri predchádzaní vodiča malého motocykla, cyklistu alebo chodca je spravidla najmenej 1 m pri najvyššej dovolenej rýchlosti do 50 km . h-1 a 1,5 m v ostatných prípadoch.
sa nezťahuje na cyklistov pri "predchádzaní vodiča malého motocykla, cyklistu alebo chodca je spravidla najmenej 1 m pri najvyššej dovolenej rýchlosti do 50 km . h-1 a 1,5 m v ostatných prípadoch." Lebo je tam spravidla, teda cyklista môže kľudne lízať iného cyklistu, či chodca 5cm od neho. Striktný odstup majú dodržiavať len motoristi.
Tak isto tá istá Cyklokoalícia tvrdí, že Polícia SR nemá kontrolovať vôbec cyklistov a hlavne na chodníkoch. A pokiaľ cyklisti nezačnú zabíjať vo veľkom chodcov, je v poriadku stav aký je. Za rok 2024 čo som našiel nejaké údaje, cyklisti a kolobežkári na chodníkoch, či peších zónach usmrtili 2 chodcov, bolo 47 ťažkých zranení, kde doba hospitalizácie bola viac ako 7 dní. A stovky zranení a nehôd ani neboli nahlásené. A to napriek tomu, že ako cyklista, tak kolobežkár nemá čo zo zákona robiť na chodníku, tak tam nie je výnimka.
Takže áno, kričíme, že si to odnesú malé deti do 10 rokov, ale to, že tu máme anarchiu vo forme tísícov dospelých, tak na to sme zabudli.
Ešte som to overoval aj cez VZT kde je to tiež tak - po Most SNP označená ako L4, od Šafka ako šípka.
samkoh