Reply on: 810zssk #251730:
Nehovorím to úplne rezolútne, ale spoliehal by som tu na demokratické princípy a zameral sa skôr na výsledky, ako procedúry.Ak mesto Pezinok zriadi mestskú dopravu a vyčlení na ňu financie z rozpočtu, tak zdravý rozum mi hovorí, že by malo chcieť mať mestskú dopravu na úrovni minimálne pre to, aby sa pri ďalších voľbách mohol primátor a zastupiteľstvo týmto projektom pochváliť a som presvedčený, že v zdravej demokracii by práve zavedenie mestskej dopravy mohlo byť jedným z činiteľov, ktorý by postavil voličov k urnám.
Naopak, ak sa mesto uspokojí s shitnou verejnou dopravou, za ktorú navyše veľa zaplatí, tak ak potom nefungujú orgány na to určené a panuje v meste "démon súhlasu", je tu obrovský priestor pre opozíciu, ktorá naopak môže do ďalších volieb ísť s programom buď mestskú dopravu zrušiť (napríklad ak budú za kratší koniec ťahať materské a základné školy), alebo reformovať.
A ak si občania vyberú, že chcú platiť veľa za shit, potom Pezinku niet pomoci (asi tak ako Slovensku) a intervencia z VÚCky (o úroveň vyšší orgán, ako navrhuješ), s ktorou mesto Pezinok až tak veľa nemá, na tom nič nezmení.
Ale vravím, sú snahy a aj ochota trochu to ztrasnparentniť, ale ak nemáš ľudský potenciál, tak ti v zásade nič nepomôže.
Ike
Pracuje sa momentálne na riešení, ktoré by do sektora prinieslo prvok krížovej kontroly a je to predbežne odkonzultované so všeobecným súhlasom s dotknutými stranami, ale zatiaľ nebol spravený žiadny prvý oficiálny krok. Uvidíme tento kalendárny rok.
Alebo ak chceš ľudskejšiu odpoveď:
Ak moja domácnosť končí každý mesiac vo väčšom a väčšom debete, alebo sa jej nedarí plniť stanovené finančné ciele (napr. našetriť na novú chladničku), tak je v záujme samotnej domácnosti, aby si vykonala objektívny audit a prišla s nedostatkami, ktoré je potrebné odstrániť a zároveň odporúčaniami pre každého z členov, ako tie ciele začať napĺňať. Ak toho domácnosť nie je schopná, tak potom ju možno označiť za nefunkčnú (zlyhanú) domácnosť a nepomôže jej už nič. Niečo podobné platí aj pre vzťah orgán odborného dozoru vs. objednávateľ. Ak objednávateľovi nevadí, že nemá kvalitnú službu a zároveň tým škodí dopravnej politike vo svojej územnej pôsobnosti (napr. odpudzovaním cestujúcich z VOD do áut), tak potom nepomôže ani 10 odborných dozorov, 15 protestov prokurátora a neviem koľko sankcií.
Navyše, zákon platí pre všetkých a štát nie je jediný vymáhač. Napríklad by som očakával, že v obci, ktorá plytvá finančnými prostriedkami, alebo je ľahostajná k nedostatkom dodávateľa, bude aktivovaná striktná opozícia.